تبیان، دستیار زندگی
مجموعه «قصه قهرمانان انقلاب» که تاکنون 17 عنوان از این مجموعه درباره مبارزان انقلابی منتشر شده است، در ایام دهه فجر بازخوانی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قصه «قهرمانان انقلاب» بازخوانی می شود

قصه قهرمانان انقلاب

مجموعه «قصه قهرمانان انقلاب» که تاکنون 17 عنوان از این مجموعه درباره مبارزان انقلابی منتشر شده است، در ایام دهه فجر بازخوانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، همزمان با دهه فجر و سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روابط عمومی انتشارت سوره مهر در نظر دارد نشست بازخوانی از مجموعه «قصه قهرمانان انقلاب» را با حضور امیرحسین فردی؛مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و تعدادی از نویسندگان این مجموعه برگزار کند.

برهمین اساس نشست بازخوانی از این آثار در پنجمین روز از دهه فجر ساعت 15 در فروشگاه دائمی انتشارات سوره مهر برگزار می شود.

همچنین، تاکنون مجموعه «قصه قهرمانان انقلاب» 17 عنوان منتشر شده است که از جمله این کتاب ها می توان به «داستانی که تمام نمی‌شود» روایت زندگی شهید مرتضی مطهری، «خوابی به رنگ فراموشی»روایت داستانی زندگی آیت الله مفتح، «گزارش سفر»بر اساس زندگی آیت الله شهید مدنی، «تک درخت کویری» روایت زندگی آیت الله سید محمود طالقانی، «مرد سلول شماره 5» براساس زندگی دکتر علی شریعتی، «راز گل سرخ» روایت داستانی زندگی آیت الله سید محمدرضا سعیدی، «ستاره من»روایت زندگی شهید محمد علی رجایی، «شال سبز» با نگاه به زندگی و مبارزات انقلابی شهید آیت الله دستغیب، «پروانه‌ای که سوخت» روایت داستانی شهید سید مجتبی نواب صفوی، «پشت شیشه‌های مات»زندگی‌نامه داستانی شهید آیت‌الله بهشتی، «فصل گل یخ» روایت داستانی شهید کامران نجات اللهی، «به سختی پولاد، به نرمی لبخند» روایت داستانی شهید اسدالله لاجوردی، «دلبستگی در سال‌های سخت» زندگی شهید آیت الله حسین غفاری، «مسافر تنها» روایتی داستانی از زندگی شهید آیت الله عطاءالله اشرفی اصفهانی، «به کی می‌گن قهرمان؟»روایت زندگی شهید سیدعلی اندرزگو، «روزی خواهم خفت؛ برای همیشه» زندگی شهید آیت الله محمد صدوقی و «گلستان در آتش»روایت داستانی شهید محمد جواد باهنر اشاره کرد.

احمد دهقان، که مسئولیت این مجموعه را عهده دار بود در زمان انتشار این مجموعه (سال گذشته) درمورد اینکه انتخاب این قهرمانان برای روایت زندگی شان به چه شکل بوده و برای فعالیت‌هایشان چه دوره‌ای را مد نظر داشته اند؟ گفته بود: سعی شد كسانی كه در انقلاب 57 نقش‌آفرین بودند اما كمتر شناخته شده‌اند جزو افراد باشند. نگاه تنگ نظرانه نداشتیم و گزینش هم ‌نكردیم و سعی شد همه افراد مؤثر در دهه 40 و 50 زندگینامه‌شان آورده شود؛ افرادی كه در سالهای بعد از انقلاب یا حتی قبل از بهمن 57شهید یا فوت شدند. از طرفی سعی شده زندگی واقعی آنها با پایبندی به تاریخ و اسناد منتشر شود.

مخاطبان این كتاب ها بیشتر نوجوانان و جوانان هستند. نوع نوشته و نثر كتاب ها و قالب و حجم كارها به گونه ای است كه مناسب مخاطب نوجوان است. به اعتقاد بسیاری از نویسندگان در زمینه كارهای جدی برای نوجوانان خیلی كم كار شده و در این مجموعه تلاش شده با جذابیتی كه این كتاب ها دارد،برای مخاطبان نوجوان و جوان الگوهایی ایجاد شود.

ابراهیم حسن بیگی،علی الله سلیمی،عزت الله الوندی،زهرا حیدری،خسرو باباخانی،شمسی خسروی،زهره یزدان پناه،سارا عرفانی،کیوان امجدیان،احمد عرب لو و ...از جمله نویسندگان این مجموعه هستند.

این مجموعه تولید مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برای گروه سنی نوجوان است که تاکنون بعضی از کتاب های آن در سوره مهر به چاپ دوم رسیده است.

نشست بازخوانی مجموعه «قصه قهرمانان انقلاب» ساعت 15 روز 17 بهمن 89 در فروشگاه انتشارات سوره مهر، واقع در خیابان سمیه برگزار خواهد شد.