تبیان، دستیار زندگی
در حالی که پاداش ورزشکاران مدال آور ایران در بازی‌های آسیایی 2010 در گوانگجو در کمتر از 10 روز از سوی سازمان تربیت بدنی به آنها پرداخت شد، پاداش مدال آوران بازی های پاراآسیایی با گذشت 45 روز هنوز به آنها پرداخت نشده است .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتظار؛پاداش ورزشکاران پارالمپیکی

مسابقات پارا آسیایی گوانگجو تیم تیر اندازی

در حالی که پاداش ورزشکاران مدال آور ایران در بازی‌های آسیایی 2010 در گوانگجو در کمتر از 10 روز از سوی سازمان تربیت بدنی به آنها پرداخت شد، پاداش مدال آوران بازی های پاراآسیایی با گذشت 45 روز هنوز به آنها پرداخت نشده است.

مسئولان سازمان تربیت بدنی و در راس آنها علی سعیدلو، رئیس این سازمان، پیش از این با یکسان سازی جوایز ورزشکاران سالم و معلول، امیدواری را در دل ورزشکاران معلول کشورمان زنده کرد و چه بسا کسب نتایج خوب در گوانگجو بی ارتباط به این شارژ روحی نبود اما تا بدین لحظه وعده های مسئولان ذیربط مبنی بر پرداخت پاداش مدال آوران محقق نشده است.

در مراسم تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی 2010، به 20  ورزشکار طلایی 150 سکه بهار آزادی و حواله یک واحد مسکونی، همچنین به 14 ورزشکار نقره ای 75 سکه بهار آزادی و به 25 ورزشکار برنزی نیز 50 سکه بهار آزادی از سوی سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

سعیدلو پیش از این از طرح یکسان سازی پاداش های ورزشکاران سالم و معلول خبر داده بود اما اکنون با گذشت یک ماه و نیم از پایان بازی های پاراآسیایی ، هنوز ورزشکاران معلول کشورمان پاداش های خود را دریافت نکرده اند و گویا توضیحی هم در خصوص این تاخیر بلندمدت به آنها داده نشده است.

در رقابت های پارالمپیک پکن هم این ورزشکاران معلول ایران بودند که جور عملکرد ضعیف ورزشکاران سالم را کشیدند با این حال آنگونه که باید و شاید از این ورزشکاران تقذیر به عمل نیامد.

کاروان ورزشی ایران در  بازی های آسیایی 2010 با کسب 20 مدال طلا، عنوان چهارمی را از آن خود کرد حال آنکه معلولان کشورمان در پاراآسیایی با 27 مدال طلا چهارم شدند. در رقابت های پارالمپیک پکن هم این ورزشکاران معلول ایران بودند که جور عملکرد ضعیف ورزشکاران سالم را کشیدند با این حال آنگونه که باید و شاید از این ورزشکاران تقذیر به عمل نیامد.

غلامرضا ابراهیمی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه زمانی پاداش مدال آوران معلول پرداخت خواهد شد، گفت: همه کارهایی که از جانب ما می بایست انجام می شده، انجام شده و منتظریم تا مسئولان سازمان تربیت بدنی، پاداش مدال‌آوران را به آنها پرداخت کنند. شاید مسئولان در انتظارند تا ماه صفر به پایان برسد و جوایز را پرداخت کنند.

مسابقات پارا آسیایی گوانگجو تیم تیر اندازی

با این اوصاف اگر چنین هم باشد تا به حال این موضوع به اطلاع ورزشکاران معلول نرسیده و مدال آوران بازی های پاراآسیایی درانتظارند تا پاداش های خود را دریافت کنند. آنها امیدوارند تا وعده مسئولان سازمان تربیت بدنی در خصوص طرح یکسان سازی پاداش ها عملی شود.

سیامند رحمان ، وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان که به مدال طلای این دسته پیدا کرد، گفت: با گذشت این همه وقت از کسب مدال طلای گوانگجو هنوز خبری از پاداش ها نیست. ما امیدوار بودیم که رفتار مسئولان سازمان تربیت بدنی با ورزشکاران سالم و معلول ، تبعیض آمیز نباشد.

رحمان برای نخستین بار در رقابت های جهانی وزنه برداری آیواز در نیوجرسی به مدال طلا رسید و پس از آن در سال 2010 قهرمان وزنه برداری آسیا در کوالالامپور مالزی شد . کسب مدال طلا در گوانگجو، سومین مدال طلای او در سومین حضور بین المللی این ورزشکار است با این حال می گوید هنوز از او بابت این مدال آوری ها تقدیری به عمل نیامده است.

عباس دیانی اصل که در ماده 800 متر کلاسT46 رقابت های دو و میدانی به مدال طلا رسید نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هنوز کسی با ما در خصوص پاداش ها تماس نگرفته و این در حالی است که ورزشکاران سالم یک هفته پس از بازگشت به ایران، پاداش های خود را دریافت کردند. ما پاداش های قبل از اعزام خود را هم به طور نصفه و نیمه  دریافت کرده ایم.

مسئولان سازمان تربیت بدنی که پیش از این بارها و بارها اعلام کرده اند بین ورزشکاران این دو گروه تبعیض قائل نمی شوند باید هر چه سریع تر وضعیت پرداخت پاداش ها را مشخص کنند. مدال آوران پاراآسیایی گوانگجو که عمدتا به دلیل ناتوانی های جسمانی، از نظر شغلی هم در مضیقه هستند این روزها در انتظار تماس مسئولان ذیربط هستند تا پاداش های خود را دریافت کنند. مبادا حق و حقوق این قشر از ورزش کشور مشمول زمان شود و به بار فراموشی سپرده شود!

بخش ورزشی


منبع: مهر