تبیان، دستیار زندگی
با ادامه تصویربرداری سریال تلویزیونی «ارمغان تاریکی» در فلکه دوم تهرانپارس، بخش‌هایی از موقوفه «رستم باغ» به عنوان فضای شهری تهران سال 1360، بازسازی و مقابل دوربین رفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ارمغان تاریکی» به دهه‌ 60 تهران رسید

«ارمغان تاریکی» به دهه‌ 60 تهران رسید

با ادامه تصویربرداری سریال تلویزیونی «ارمغان تاریکی» در فلکه دوم تهرانپارس، بخش‌هایی از موقوفه «رستم باغ» به عنوان فضای شهری تهران سال 1360، بازسازی و مقابل دوربین رفته است.

به گزارش گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" تصویربرداری سریال «ارمغان تاریکی» که از 11شهریور ماه امسال آغاز شده است و این روزها در موقوفه «رستم باغ» در فلکه دوم تهرانپارس ادامه دارد. در این محل که از نظر معماری بافتی قدیمی و سنتی دارد، نماهای خارجی لوکیشن «عکاسی مجید» شخصیت اصلی داستان و برخی لوکیشن‌های دیگر مقابل دوربین «محمد افسری» می‌رود.


نقش اول این سریال به عهده آرش مجیدی است و امیر آقایی، لیلا زارع، سودابه بیضایی، مجید مشیری، شهین تسلیمی، مجید سعیدی، حمید رضا هدایتی، سعیده عرب، امیر غفارمنش، علی ابوالحسنی، حشمت آرمیده، فریبرز گرمرودی، آزاده ریاضی، مریم خدارحمی، مریم سرمدی و ... با طراحی گریم جلال الدین معیریان دیگر نقش‌های سریال را ایفا می‌کنند.

روزی یک مشتری نگاتیوهایی را برای چاپ می‌آورد که حاوی عکس‌هایی است که به شکلی مخفیانه از مجید و دختر مورد علاقه‌اش «مهری» گرفته شده است

جلیل سامان که سال گذشته با فیلم «وقت بودن» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در اولین سریال داستانی‌اش که بر اساس فیلم‌نامه‌ای از خود وی و با مشاره مهدی ارگانی نوشته شده، روایتگر قصه‌ای از سال‌های آغاز دهه شصت است؛ سال‌هایی که ایران از یک سو درگیر جنگ تحمیلی با عراق است و از سوی دیگر با بحران‌های سیاسی پیچیده مواجه است.

در چنین شرایطی دانشجوی جوانی به نام «مجید» که همزمان با تحصیل در رشته عکاسی، مغازه عکاسی کوچکی را نیز اداره می‌کند، با اتفاقی عجیب مواجه می‌شود. روزی یک مشتری نگاتیوهایی را برای چاپ می‌آورد که حاوی عکس‌هایی است که به شکلی مخفیانه از مجید و دختر مورد علاقه‌اش «مهری» گرفته شده است. مجید هوادار و عضو ساده یک سازمان سیاسی است و با مهری نیز در این سازمان آشنا شده است. در چنین شرایطی ماموریتی مهم از سوی سازمان به او واگذار می‌شود که از طرفی رابطه عاطفی او با مهری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و از سوی دیگر مسیر زندگی ساده و آرام او را به سمتی نامعلوم تغییر می‌دهد.

«ارمغان تاریکی» به تهیه‌کنندگی سید احمد کاشانچی برای گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید می‌شود. غفار رضایی در مقام طراح صحنه، مه لقا ناقد به عنوان طراح لباس، رضا کنشلو به عنوان مدیرصدابرداری، سید دانیال کاشانچی و سید جلال نیایی به عنوان مدیران تولید، پیام حنفی در مقام مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان، مهرنوش صحرانورد به عنوان منشی صحنه، حسن شجاعی در مقام عکاس، عباس شوقی در سمت مدیر جلوه‌های ویژه، حمید رضا شیروانیان به عنوان ناظر کیفی، سرهنگ مددی به عنوان کارشناس نظامی، محمد معصومی در مقام مدیر تدارکات و... برخی از دست اندرکاران این سریال هستند

بخش سینما وتلویزیون


منبع:خبرگزاری ایسکانیوز