تبیان، دستیار زندگی
یک دختر کانادایی با کشف یک «سوپرنوا» یا ستاره در حال انفجار، کوچک ترین کسی شناخته شده است که تا به حال چنین اتفاقی را ثبت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرگ یک ستاره

دختر 10 ساله ای که مرگ یک ستاره را دید

دختر 10 ساله ای که مرگ یک ستاره را دید

یک دختر کانادایی با کشف یک «سوپرنوا» یا ستاره در حال انفجار، کوچک ترین کسی شناخته شده است که تا به حال چنین اتفاقی را ثبت کرده است. کاترین 10 ساله در حالی که مشغول کار با تلسکوپ خود بود، متوجه این سوپرنوا شد و با نشان دادن آن به پدرش فهمید که یکی از اتفاق های کمیاب فضایی را ثبت کرده است.

سوپرنوا به ستاره هایی گفته می شود که عمرشان به پایان رسیده و در حال انفجار هستند. ستاره ای که کاترین کشف کرده 240 سال نوری با ما فاصله دارد.

شکموترین انسان دنیا

شاید باورتان نشود اگر بشنوید که انسانی روزانه 60 بار غذا می خورد! تعجب می کنید؟ بله، این خانم 21 ساله ی آمریکایی که بیماری عجیبی دارد، مجبور است هر 15 دقیقه یک بار غذا بخورد. جالب این که وزن این خانم دانشجو هیچ گاه از 27 کیلوگرم بالاتر نمی رود. او می گوید آرزو می کند که روزی وزنش کمی بیشتر شود.

حیوانات عجیب و دوست داشتنی

حیواناتی که شکل عجیب دارند و یا کارهای بامزه ای می کنند، به سرعت در دنیا محبوب می شوند. درهفته گذشته موشی که چشم های چپ دارد، کرگدنی در باغ وحش برلین آلمان که زیر آب نفس می کشد و شیر دریایی که «خرگوش» را به زبان چینی می نگارد، حسابی معروف شده اند.

دختر 10 ساله ای که مرگ یک ستاره را دید

فرآوری: نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان


منابع:

ماهنامه پوپک، شماره 8، 89

دوچرخه، شماره 587، 89

سه چرخه، شماره 96، 89

* مطالب مرتبط:

بزرگ ترین همبرگر دنیا

معلم فداکار

برف های شادی

میمون های نگهبان

چراغ ها را خاموش کنید!

گورخرها در خیابان

ماه آب می رود؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.