تبیان، دستیار زندگی
هفته پیش شرکت گوگل تعدادی از تحریم‌های خود علیه ایران را برداشت و امکان استفاده کاربران ایرانی از سرویس‌های این شرکت فراهم شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته گوگلی

گوگل

1- هفته پیش شرکت گوگل تعدادی از تحریم‌های خود علیه ایران را برداشت و امکان استفاده کاربران ایرانی از سرویس‌های این شرکت فراهم شده است.

گوگل محدودیت دانلود سه نرم افزار Google chrome، Picasa و Google Earth را از روی IP کاربران ایرانی برداشته است و اکنون می‌توانید این ترم افزارها را از لینک‌های زیر دانلود کنید.

گوگل کروم (http://www.google.com/chrome)

پیکاسا (http://picasaweb.google.com)

گوگل ارث (http://www.google.com/earth/index.html)

2- همچنین گوگل امکان جدیدی با نام Desktop Notification برای نمایش پیغام‌های جیتاک و ایمیل‌های جدید در دسکتاپ کرده‌است. این ویژگی فعلا برام گوگل کروم فعال است و می توانید از روش زیر آن را فعال کنید:

Setting>General>Desktop Notification

توضیح2

به جز این روش، پیغام این ویژگی بالای صفحه جیمیل فعال شده است که با کلیک کردن روی آن می‌توانید آن را فعال کنید.

توضیح3

3- به علت زیاد شدن gadgetها و گزینه‌های مختلف آزمایشگاه های گوگل، گوگل در اقدامی موتور جستجویی برای فسمت ازمایشگاه فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی با سرچ کردن عنوان، گوگل یا گجت مورد نظر را پیدا کنید.

توضیح1

4- هفته پیش خبر تغییر مدیریت گوگل را دادیم. در این خبر اریک اشمیت از این سمت برکنار شد و لری پیچ یکی از بنیان گذاران گوگل سمت مدیرعاملی را بر عهده گرفت.

در چند روز اخیر گوگل خبری منتشر کرده است مبنی بر پاداش 100 میلیون دلاری گوگل به اریک اشمیت! گوگل به پاس زحمات اشمیت از سال 2001 تا امروز قرار است طی چهار سال 100 میلیون دلار به او پاداش دهد.

می توان گفت اشمیت یکی از موفق ترین و بزرگ ترین مدیران آی تی جهان است.

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی