تبیان، دستیار زندگی
بازیکن پیشین تیم فوتبال مقاومت سپاسی و عضو تیم فوتبال راه آهن شهرری در دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر با انتخاب انجمن ورزشی نویسان جهان جایزه جوانمردترین بازیکن سال 2010 ورزش جهان را به خود اختصاص داد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک ایرانی جوانمرد ترین ورزشکار جهان

امین متوسل زاده

بازیکن پیشین تیم فوتبال مقاومت سپاسی و عضو تیم فوتبال راه آهن شهرری در دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر با انتخاب انجمن ورزشی نویسان جهان جایزه جوانمردترین بازیکن سال 2010 ورزش جهان را به خود اختصاص داد.

در مراسمی که پنجشنبه شب در لوزان سوئیس برگزار شد امین متوسل‌زاده به عنوان نفر اول بازی جوانمردانه معرفی شد و یک ورزشکار در رشته دوومیدانی از کشور لیتوانی و کشتی‌گیری از کشور چین به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند و به سه ورزشکار دیگر نیز دیپلم افتخار اهدا شد.

کشتی‌گیر چینی که به عنوان نفر سوم معرفی شده است در بازی‌های آسیایی گوانجو بعد از پایان یک رقابت نفس‌گیر با سعید احمدی در حالی که کشتی‌گیر ایرانی به شدت آسیب دیده بود او را روی دوش خود بلند کرده و به رختکن رسانده بود.

متوسل زاده جوانمرد ترین ورزشکار جهان

امین متوسل‌زاده قبل از برگزاری مراسم ورزشکاران برتر بازی جوانمردانه سال 2010 جهان در جمع  خبرنگاران گفت: «فصل گذشته در رقابت‌های لیگ برتر ایران و در شرایطی که موقعیتی برای گلزنی داشتم به خاطر آسیب دیدگی بازیکن حریف، توپ را به بیرون فرستادم. تماشاگران تیم ما برای لحظاتی مبهوت شده بودند اما بلافاصله شروع کردند به تشویق من. مربیان و همبازی‌هایم نیز از من ناراحت نشدند چون در فرهنگ ما رعایت این مسایل برای ورزشکاران مهم است.

امین متوسل‌زاده تصریح کرد: «در فرهنگ ورزش ایران رعایت بازی جوانمردانه از بردن، گل‌زدن یا مدال گرفتن مهمتر است. به همین دلیل آن روز هیچ کس ناراحت نشد.»

منبع: مهر

بخش ورزشی