تبیان، دستیار زندگی
شناخته شد خبرگزاری فارس نشریه ایكنومیك اینتلیجنس یونیت چاپ لندن در جدیدترین گزارشی كه هر شش ماه یكبار تحت عنوان "بررسی هزینه زندگی شهری" منتشر می‌كند هزینه زندگی در تهران را در میان 130 شهر دنیا از همه كمتر ارزیابی كرده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهران ارزانترین پایتخت دنیا شناخته شد


خبرگزاری فارس

نشریه ایكنومیك اینتلیجنس یونیت چاپ لندن در جدیدترین گزارشی كه هر شش ماه یكبار تحت عنوان "بررسی هزینه زندگی شهری" منتشر می‌كند هزینه زندگی در تهران را در میان 130 شهر دنیا از همه كمتر ارزیابی كرده است.

در این گزارش كه سه شنبه منتشر شد شاخص معادل برای تهران براساس قیمتهای بین‌المللی 33 واحد در نظر گرفته شده است.

در بررسی‌های این موسسه كه به "ایی آی یو" شهرت دارد، عموما شاخص هزینه‌های زندگی در شهر نیویورك معادل 100 واحد فرض شده و عدد مبنا برای مقایسه با دیگر شهرهای عمده دنیا منظور می‌شود.

در این گزارش شهر توكیو پایتخت ژاپن برای اولین بار در 14 سال گذشته جایگاهش به عنوان گرانترین شهر دنیا را به "اسلو" پایتخت نروژ واگذار كرد كه شاخصی معادل 140 واحد كسب كرده است.

شهرهای ریكیاویك پایتخت ایسلند، اوزاكا دومین شهر بزرگ ژاپن، پاریس پایتخت فرانسه، كپنهاك پایتخت دانمارك و لندن پایتخت انگلیس رتبه های سوم تا هفتم را تصاحب كرده‌اند.

برای محاسبه شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف هزینه انواعی از مواد خوراكی، پوشاك و همچنین سكونت و خدمات مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از نرخهای متداول تبدیل ارز ارقام معادل استخراج شده‌ا‌ند.

با توجه به این كه نرخهای رسمی تبدیل ارز در تعیین شاخصها نقشی تعیین كننده دارند بایستی ارزیابی صورت گرفته در مورد هزینه زندگی در شهرهایی نظیر تهران را بطور عمده از نگاه گردشگران خارجی معتبر دانست.

گزارشهای این موسسه خصوصی اغلب به شركتهایی فروخته می شود كه ناچارند بخشی از كاركنان خود را به خارج از كشور مبدا، مامور كنند و از این طریق قادر می شوند تا هزینه ضروری برای اقامت این دسته از كاركنان خود را محاسبه نمایند.

روابط عمومی موسسه تبیان