تبیان، دستیار زندگی
باهاماس را با جزایر گرمسیری اش می شناسند، با سواحل شنی وسیع و آب گرم و تمیزی که تپه های دریایی را در خود فرو برده و هر سال گردشگران زیادی را برای تماشای زیبایی هایش به قاره امریکا می کشاند. با این حال، پشت این همه جاذبه تماشایی، باهاماس رازهایی را در دل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیای شگفت انگیز غارهای آبی

باهاماس را با جزایر گرمسیری اش می شناسند، با سواحل شنی وسیع و آب گرم و تمیزی که تپه های دریایی را در خود فرو برده و هر سال گردشگران زیادی را برای تماشای زیبایی هایش به قاره امریکا می کشاند. با این حال، پشت این همه جاذبه تماشایی، باهاماس رازهایی را در دل خود دارد که تنها غواصان ماجراجو و بسیار حرفه ای از آن با خبر می شوند!

باهاماس

غارهای دریایی باهاماس، دنیای شگفت انگیزی است که شاید در دنیا هیچ نمونه مشابهی نداشته باشند؛ غارهای عمودی آبی رنگی که در گویش مردم محلی، حفره های آبی (blue holes) نامیده می شوند.

باهاماس

تعداد این حفره ها زیاد نیست اما وقتی در کنار هم قرار می گیرند، شبکه ای غارمانند را به وجود می آورند که تا دلتان بخواهد، خطرناک اند. فشار آب در این غارها بسیار زیاد است، تاریکی مطلق در عمق آنها حکمفرماست و گازهای مسمومی در آن وجود دارد که همگی باعث شده اند این حفره ها یکی از ناشناخته ترین اکوسیستم های زمین باقی بمانند. با این حال، اطلاعات مختصری که از آنها به دست آمده، به روزهای اولیه پیدایش زمین مربوط می شود.

باهاماس

این غارها، وقتی از ارتفاعات و با تصویربرداری هوایی دیده شوند، چهره وحشتناکی پیدا می کنند که به سیاهچاله هایی در اقیانوس شبیه اند.

باهاماس

در این حفره ها هیچ موجودی زندگی نمی کند چرا که گردش آب در آن ها بسیار کم است و این عملا حیات جانوری را در عمق حفره ها غیرممکن می کند. اما در عوض، حفره های آبی باهاماس میزبان میلیون ها باکتری هستند که این غار تاریک و مخوف را قُرُق کرده اند!

باهاماس

عمیق ترین چاله آبی باهاماس که به نام دن (Dean) شناخته می شود، 202 متر عمق دارد و مثل دیگر چاله های آبی این منطقه، جلوه های بی نظیری از شکست نور را نمایش می دهد اما نه به گردشگران عادی! تنها حرفه ای های دنیای غواصی هستند که به این غارهای عمودی عجیب راه دارند!

باهاماس
باهاماس
باهاماس
باهاماس
باهاماس

آرزو رستم زاد

بخش گردشگری


شگفت انگیزترین نقاط جهان:

عمیق ترین چاله آبی دنیا

شیشه ای ترین غار دنیا!

بزرگترین دریاچه نمک دنیا

شهر پلاستیکی آلمان

دره مرگ در جنوب کالیفرنیا

بزرگترین قارچ سنگی دنیا