تبیان، دستیار زندگی
ژاپن با پیروزی مقابل کره جنوبی در ضربات پنالتی چهارمین فینال خود در 20 سال اخیر را تجربه کرد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژاپن باز هم فینالیست شد

شادی ژاپنی ها پس از صعود

تیم ملی فوتبال ژاپن با برتری برابر کره جنوبی در ضربات پنالتی نخستین فینالیست جام پانزدهم لقب گرفت.

نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیا به قضاوت خلیل الغمدی از عربستان در ورزشگاه الغرافه بین تیم های کره جنوبی و ژاپن برگزار شد که در پایان 90 دقیقه  دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند.

در این دیدار تیم ملی فوتبال کره جنوبی در دقیقه 23 توسط کی سونگ یونگ از روی نقطه پنالتی به گل برتری رسید و تیم ملی ژاپن هم در دقیقه 36 توسط " مائدا" به گل تساوی دست یافت تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد. در نیمه دوم دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی داشتند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه با وجود حملاتی که دو تیم روی دروازه یکدیگر داشتند این تیم ملی فوتبال ژاپن بود که در دقیقه 97 صاحب یک ضربه پنالتی شد. این ضربه را هوندا زد که دروازه بان کره توپ او را مهار کرد اما این پایان کار نبود چرا که هوساکا توپ برگشتی را به گل تبدیل کرد. در حالی که همه منتظر سوت پایان این دیدار بودند "جی وون" در دقیقه 120 دروازه ژاپن را باز کرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

ژاپن - کره جنوبی

در ضربات پنالتی "کاواشیما" دروازه بان تیم ملی ژاپن درخشید و دو ضربه ابتدایی کره ای ها را مهار کرد. کره ای ها ضربه سوم را هم به اوت زدند که کار برای پیروزی ژاپن راحت شود. ژاپن با گل کردن ضربه پنالتی سوم در مجموع 5 بر 2 به پیروزی رسید و راهی فینال شد تا چهارمین فینال خود در پنج دوره اخیر را تجربه کند.

در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی تیم‌های استرالیا و ازبکستان مقابل هم به میدان رفتند که کانگوروها که دومین حضورشان در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کردند، با پیروزی 6 بر صفر مقابل ازبکستان به فینال راه یافتند تا برای به دست آوردن نخستین عنوان قهرمانی با ژاپن روبرو شوند.هری کیول،اگنه نوفسکی ،کارنی، والری، امرتون و کروس گلزنان استرالیا در این بازی بودند.

به این ترتیب تیم‌های استرالیا و ژاپن دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا را شنبه در ورزشگاه الخلیفه برگزار خواهند کرد. تیم‌های ازبکستان و کره‌جنوبی هم برای رسیدن به رده سومی دیدار رده‌بندی را در السد برگزار خواهند کرد.

 بخش ورزشی

منبع: مهر