تبیان، دستیار زندگی
اشاره به سیاستهای جدید افزایش جمعیت، حمایت خود را از زاد و ولد اعلام کرده بود، سیاستی که در مخالفت آشکار با قانون کنترل جمعیت کشور که در سال 1373 تصویب و از آن تاریخ اجرا شد، قرار داد. او همچنین در برنامه بدون حاشیه که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: بن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیاست جدید دولت: بچه بیاورید، زیاد!


احمدی نژاد: سیاست کنترل جمعیت، شیطانی است و اگر ادامه پیدا کند تا 50 سال آینده نسلی از ایران باقی نخواهد ماند.


احمدی نژاد

با این رشد جمعیت، نسل ایرانیان منقرض خواهد شد". این پیش بینی رئیس دولت از آینده سیاستهای کنترل جمعیت است. محمود احمدی نژاد که بارها به افزایش میزان رشد جمعیت تاکید کرده بود، در آخرین سفر استانی خود در گیلان، گفت: " فرمول دو بچه کافیست فرمول مرگ یک ملت و نابود کردن یک ملت است."

به گفته رئیس دولت دهم، هم اکنون در ایران متوسط جمعیت خانواده به زیر چهار نفر رسیده و این به این معناست که 50 سال آینده یا بیشتر نسل ایرانی وجود نخواهد داشت.

پیش از این نیز بارها، رئیس دولت با اشاره به سیاستهای جدید افزایش جمعیت، حمایت خود را از زاد و ولد اعلام کرده بود، سیاستی که در مخالفت آشکار با قانون کنترل جمعیت کشور که در سال 1373 تصویب و از آن تاریخ اجرا شد، قرار داد.

او همچنین در برنامه "بدون حاشیه" که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: "بنده با اینکه 2 بچه کافی هست مخالفم و استدلال علمی نیز برای آن دارم و امروز شاهد هستیم که متوسط بچه‌ در خانواده‌ها زیر 2نفر است و این سیاست غلطی است که غربی‌ها انتخاب کردند و الان نیز برای حفظ فرهنگ و هویت خود یارانه سنگینی پرداخت می‌کنند. از همین رو چرا ما باید این راه را برویم".

" فرمول دو بچه کافیست فرمول مرگ یک ملت و نابود کردن یک ملت است."

مخالفان، مخالفتر از همیشه

با وجودی که محمود احمدی نژاد بارها مردم را به بچه آوردن بیشتر تشویق کرد، این سخنانش با انتقادات زیادی در داخل همراه بود. مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقابل این سیاست موضعگیری کرد و نمایندگان مجلس نیز بارها به رئیس جمهور انتقاد کردند که چرا دوباره کشور را دچار مصیبتی می کند که در سالهای دهه 70 و 80 دچارش شده بود.

احمدی نژاد

ولی سیاستهای افزایش موالید در سخنان رئیس دولت و سایر مسئولان دولتی تا جایی پیش رفت که پس از اختصاص دادن 1 میلیون تومان به هر نوزاد، "جمعیت زیاد خانواده"، عامل هوش و استعداد فرزندان خوانده شد و اکنون نیز رئیس جمهور می گوید برای اینکه نسل ایرانی نابود نشود، باید سیاست "دو بچه کافی است"، را به فراموشی سپرد.

رئیس جمهور بارها از ترس غربیها برای سرازیر شدن جمعیت کشور ما به سوی آنان سخن گفت و گفت که سیاست کنترل جمعیت، "اشتباه بزرگ" بوده است.

اکنون با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش محسوس کالاها و خدمات، بسیاری از مردم نگران هزینه های یومیه خود هستند و آمارها نشان می دهد افزایش سن ازدواج و به تبع آن، "باروری خانواده ها" در دهه گذشته، بسیار بالا رفته، ولی رئیس دولت همچنان اصرار دارد برای بهتر شدن شرایط جمعیت ایرانیان، مردم خانواده های پرجمعیت داشته باشند. زیرا "عدالت" قرار است فقر را در همه زمینه ها ریشه کن کند. به گفته وی" فقر ناشی از توزیع ناعادلانه امکانات، فرصت‌ها و امکانات یک کشور است و این منطقی که برای کنترل جمعیت ارائه می شود ارایه می‌شود، منطق شیطانی و نادرست است. اگر عدالت ایجاد شود و بیت‌المال عادلانه در بین آحاد مردم توزیع شود فقیری باقی می‌ماند؟"

برخی از جمعیت شناسان و استادان دانشگاه، تاکنون سعی کرده اند با تبیین مبانی علمی این سیاست، مردم را تشویق به بچه داری فراوان کنند، ولی هنوز جمله ای که از ابتدای طرح موضوع در ذهن مردم، به یاد آورده می شود، همان شعار معروف است: "دو بچه کافی است."


منبع:خبرآنلاین

بخش اجتماعی