تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در رابطه با نقش نخبگان قرآنی در مقابله با جنگ نرم گفت: یكی از رسالت‌های نخبگان قرآنی، تبلیغ ولایت امر طبق آیات قرآن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاموشی:

نخبگان قرآنی وظیفه تبلیغ «ولایت امر» را بر عهده دارند

دکتر خاموشی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در رابطه با نقش نخبگان قرآنی در مقابله با جنگ نرم گفت: یكی از رسالت‌های نخبگان قرآنی، تبلیغ ولایت امر طبق آیات قرآن است.

به گزارش روابط عمومی، «حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره نقش نخبگان قرآنی در مقابله با جنگ نرم با اشاره به اینكه برای تعیین این نقش باید حوزه تأثیر معنوی قرآن در جامعه مشخص شود و پس از آن باید دید كه پیشكسوتان و نخبگان چگونه می‌توانند این حوزه را عملیاتی كنند، گفت: قرآن كتاب هدایت و مهم‌ترین ملجاء و پناهگاه در زمان فتنه‌ها است.

وی در رابطه با چگونگی مراجعه به قرآن نیز با اشاره به اینكه باید به مضامین و مفاهیم بلند قرآن مراجعه شود، گفت: موضوع اطاعت از ولی امر به عنوان اصلی‌ترین مسئله در مسائل قرآنی مطرح شده است.

خاموشی در این رابطه با قرائت آیه «وَأَطِیعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُكُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ و از خدا و پیامبرش اطاعت كنید و با هم نزاع مكنید كه سست‏شوید و مهابت‏شما از بین برود و صبر كنید كه خدا با شكیبایان است» و آیه «... وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ؛ و آنچه را فرستاده [او] به شما داد آن را بگیرید و از آنچه شما را باز داشت بازایستید و از خدا پروا بدارید كه خدا سخت‏كیفر است» افزود: این آیات حاوی معانی خیلی عمیقی است كه طی آن بحث اطاعت از ولی امر مطرح است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، همچنین با اشاره به فرمان خداوند به رسول مكرم اسلام مبنی بر ابلاغ ولایت امیر‌المومنین علی (ع) گفت: در این ابلاغ كه در پس پرده زندگی تبلیغی و ترویجی و رسالت پیامبر اكرم (ص) با آن همه زحمات ایشان قرار دارد؛ خداوند می‌فرماید: چنانچه این كار را انجام ندهی رسالت خود را انجام نداده‌ای.

تنظیم: هومن بهلولی