تبیان، دستیار زندگی
مردان, اغلب از پر توقع بودن زنان, شاکی هستند و می‌گویند که زنان, تلاش آنان را درک نمی‌کنند. زنان نیز از این موضوع شاکی هستند که مردان نسبت به نیازهای آنها, حساس نیستند و ارتباط مؤثری با زنان برقرار نمی‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر برقراری روابط

هنر برقراری روابط

«منش هر کس عامل تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت اوست ، برخورداری از بهره هوش بالا به تنهایی کافی نیست.اغلب زمانی را که برای نزاع با هم سپری می کنیم بیشتر از زمان عشق ورزی ماست . مردان می گویند زنان تلاش آنان را درک نمی کنند و زنان شاکی هستند که مردان نسبت به نیازهای آنان حساس نیستند» این چند خط در مقدمه کتابی به نام" هنر برقراری روابط (هوش عاطفی)" به قلم پاتریشیا پتن آمده است که توسط جواد شافعی مقدم و نیره ایجادی ترجمه شده است ، با مطالعه این کتاب با چگونگی ایجاد روابط اجتماعی موفق آشنا می شوید و روابط فردی و شغلی خود را ارتقاء و بهبود خواهید بخشید.

مشکل روابط امروزی،عدم آگاهی از این موضوع است که چگونه می‌توانیم با خلق و احساس خود طوری زندگی کنیم که با دیگران نیز سازگاری و همنوایی داشته باشیم. بزرگترین چالش بشری، توسعه روابط معنادار و رضایت‌بخش است.اغلب زمانی را که برای نزاع با یکدیگر سپری می‌کنیم بیشتر از زمان عشق‌ورزی ماست.

روابط امروزی از فشارهایی چون بازار رقابت، آشفتگی جهانی، مسئولیت‌های مالی و انتظار موفقیت در چالشی بزرگ رنج می‌برد که این واقعیت‌ها شدیداً بر نحوه‌ی پاسخ‌دهی ما به نیازهای دیگران تاثیر می‌گذارد.

هسته اصلی هر گونه روابط موفقی ,‌آمیزه‌ی درستی از احساسات, منطق و استدلال است.

مردان،اغلب از پر توقع بودن زنان،شاکی هستند و می‌گویند که زنان، تلاش آنان را درک نمی‌کنند. زنان نیز از این موضوع شاکی هستند که مردان نسبت به نیازهای آنها،حساس نیستند و ارتباط مؤثری با زنان برقرار نمی‌کنند. این داستانی دیرینه است که همواره تکرار می‌شود و مادامی که، خودآگاهی، شناخت نیازهای هیجانی دیگران و همدلی با آنها و مشارکت در رشد فردیشان مورد تأکید و توجه قرار نگیرد, چنین وضعی در قرن آینده نیز ادامه خواهد داشت.

زمان سپری شده برای مطالعه و بکارگیری راهبردهای کتاب حاضر به شما کمک خواهد کرد تا روابط بسیار رضایت‌بخش و پاداش دهنده‌ای را توسعه دهید. هسته اصلی هر گونه روابط موفقی ،‌آمیزه‌ی درستی از احساسات، منطق و استدلال است.

برندگان قرن بیست و یکم افرادی خواهند بود که شیوه‌ی حل مشکل سایرین ،چگونگی ایجاد موقعیت برد/برد و چگونگی ایجادروابط اجتماعی و میان فردی را می‌دانند. راه دستیابی به این موارد در کتاب هنر برقراری ارتباط ارائه شده است.

مولف در این کتاب راهنمایی هایی را در خصوص بهبود روابط فردی و شغلی ارائه می دهد ; همچنین مطالبی درباره چگونگی ایجاد تعامل بین احساسات, منطق و استدلال برای ایجاد رابطه موفق مطرح می‌سازد. ((نمودار هوش عاطفی هنر برقراری روابط)), ((نقش تعیین کننده ادراکات در برقراری یا عدم برقراری روابط)), ((مهارت‌های برقراری رابطه با استفاده از هوش عاطفی)) و ((کسب موفقیت فردی)) از موضوعات این کتاب هستند.

مشخصات کتاب

هنر برقراری روابط

نویسنده: پاتریشیا پتن

ترجمه: جواد شافعی مقدم ، نیره ایجادی

این کتاب را از فروشگاه اینترنتی تبیان نیز می توانید تهیه کنید.

تنظیم و فرآوری :م.تجریشی