تبیان، دستیار زندگی
انتخاب سوژه خطرناك و جنجالی مجموعه تلویزیونی ستایش برای كار از سوی سعید سلطانی كه هنرمندی بدون حاشیه و جنجال است؛ می تواند تنش زا باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستایش  ، خطرناك و جنجالی
ستایش


 انتخاب سوژه خطرناك و جنجالی مجموعه تلویزیونی 'ستایش' برای كار از سوی 'سعید سلطانی' كه هنرمندی بدون حاشیه و جنجال است؛ می تواند تنش زا باشد. 


'جبار آذین' گفت : مجموعه تلویزیونی 'ستایش' كار 'سعید سلطانی' مجموعه ساز توانا و با ذوق سیما از فیلمنامه ای محكم و ساختار بصری نیرومندی برخوردار است.

وی با بیان اینكه این مجموعه سوژه محوری، داستان اصلی خود را از میان ناگفته های اجتماعی گزینش كرده است، اظهار داشت: موضوعی حساس، پرمساله و بغرنج كه بر لبه تیغ خطوط قرمز و باورهای اجتماعی حركت می كند.

این منتقد و مدرس سینما یادآور شد: فرار از خدمت سربازی به هنگام جنگ فاقد دورنمای امیدواركننده است چرا كه این اقدام برای مرتكب آن پایانی تلخ یعنی محاكمه و تیرباران را رقم می زند.

آذین در ادامه خاطر نشان كرد: حال اینكه سلطانی با این سوژه برای مرتكب آن كه در مجموعه 'ستایش' به نوعی كانون خیر هم قرار گرفته چه پایانی تدارك دیده باید دیدنی باشد.

ستایش

وی اضافه كرد: این مساله مجموعه را در مسیر پرپیچ و خم تعلیق و انتظار و تغییر و شكاف و نقطه عطف به سوی منزلگاه نقطه اوج هدایت می كند و این همه یعنی فیلمنامه ای استخوان دار، اصولی و حساب شده كه می تواند در كارنامه ممتاز تلویزیونی سلطانی نقطه عطفی باشد.

این منتقد و مدرس دانشگاه، 'ستایش' را كه با ایجاد داستان های فرعی و شخصیت هایی كه هر كدام به موازات كانون خیر به تحرك می پردازند، تماشایی عنوان كرد.

آذین بیان داشت: خلق حوادث معقول و منطقی در بطن و حاشیه مجموعه 'ستایش' و پرداخت شخصیت های اصلی و مكمل كه از پردازش درستی برخوردارند و همچنین گزینش بازیگرانی كه به خوبی در ایفای نقش های خود تحت رهبری كارگردان، موفق ظاهر شده اند، به هر چه بهتر شدن این مجموعه كمك می كنند.

وی اضافه كرد: ضمن اینكه موقعیت پردازی و فضاسازی های مناسب كه به روند ماجراهای سریال كمك می كند، 'ستایش' را در صدر مجموعه های خانوادگی و اجتماعی با رگه هایی از گونه های سینمایی - معمایی و حادثه ای قرار می دهد.

فرار از خدمت سربازی به هنگام جنگ فاقد دورنمای امیدواركننده است چرا كه این اقدام برای مرتكب آن پایانی تلخ یعنی محاكمه و تیرباران را رقم می زند.

این منتقد سینما و تلویزیون گفت: نگاه نویسنده و كارگردان این مجموعه از پختگی در موضوعات مرتبط با حوادث داستان های 'ستایش' مقوله هایی چون دفاع مقدس، روانشناسی و جامعه شناسی حكایت دارد.

به گفته آذین، 'ستایش' حرف های شنیدنی و تصاویر دیدنی زیادی دارد كه از طریق روایت خوب قصه مخاطب را با زندگی شخصیت ها همراه می كند.

ستایش

وی با بیان اینكه بازی تماشایی بازیگران اصلی 'ستایش' را باورپذیر كرده، گفت: در میان بازیگران، داریوش ارجمند بسان قطب بازی مجموعه می درخشد.

این منتقد و مدرس سینما، مجموعه تلویزیونی 'ستایش' را كار ارزشمندی دانست كه نشان می دهد سلطانی یك بار دیگر با قابلیت های خوب خود تلویزیون را از چنبره تولید و پخش سریال های بی ارزش نجات داده و به آن آبرو بخشیده است.

مجموعه تلویزیونی 'ستایش' به كارگردانی سعید سلطانی و تهیه كنندگی آرمان زرین كوب، جمعه ها ساعت 20 و 30 دقیقه از شبكه سه سیما به روی آنتن می رود.

داریوش ارجمند، محمود عزیزی، نرگس محمدی، مهدی پاكدل، سیما تیرانداز، محمدمهدی سلوكی، زهرا سعیدی، رامسین كبریتی و شیوا خنیانگر در 'ستایش' بازی كرده اند.


منبع : ایرنا

سینما و تلویزیون تبیان