تبیان، دستیار زندگی
ن عاشورایی گرد هم می آیند روزنامه همشهری نخستین همایش بزرگداشت «فجرآفرینان عاشورایی» ، با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام محرم سال ???? پانزدهم بهمن ماه جاری با حضور دست اندركاران...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای نخستین بار در تهران

فجرآفرینان عاشورایی گرد هم می آیند


روزنامه همشهری

نخستین همایش بزرگداشت «فجرآفرینان عاشورایی» ، با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام محرم سال ???? پانزدهم بهمن ماه جاری با حضور دست اندركاران حوزه فرهنگ و خانواده معظم شهدا به همت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تالار وحدت برگزار می شود.

دكتر محمدحسین ایمانی، دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اعلام این خبر گفت: معرفی الگوها و اسوه های ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با آنان و بررسی ابعاد مختلف پیوند انقلاب اسلامی و عاشورای حسینی(ع)، از اهداف دیگر این همایش است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گرامیداشت ایام دهه فجر با رویكرد بزرگداشت ایام محرم و تعمیق و ترویج روحیه ایثار در فرهنگ عمومی را از دیگر اهداف این همایش اعلام كرد و افزود: انتخاب و تجلیل ?? تن از ??? تن شهیدی كه در ماه محرم سال ???? در جریان مبارزه با رژیم طاغوت به شهادت رسیدند و برگزاری نمایشگاه فرهنگی از اسناد، مدارك، عكس ها و دستاوردهای پژوهشی مطالعاتی با محوریت انقلاب و محرم و عاشورا، از برنامه های این همایش است.

به گفته دكتر ایمانی این نمایشگاه فرهنگی به مدت سه روز با همكاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)، مركز بررسی اسناد تاریخی، مركز انقلاب اسلامی، روزنامه های كیهان و اطلاعات، خبرگزاری جمهوری اسلامی، موسسه مطالعاتی تاریخی، سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی، انجمن عكاسان دفاع مقدس، مركز اسناد ریاست جمهوری، بنیاد شهید، موزه شهدا معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و شركت پست برپا می شود.

وی، برگزاری نشست های علمی و تخصصی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران و استادان دانشگاه و حوزه با موضوع های تأثیرات محرم بر انقلاب اسلامی، بررسی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و همبستگی ملی را از جمله برنامه های این همایش عنوان كرد و گفت: همچنین تمبر یادبود شهدای محرم منتشر شده و همزمان با برگزاری همایش، ویژه نامه فجر آفرینان عاشورایی و زندگینامه ?? شهید محرم سال ???? توزیع می شود.

روابط عمومی موسسه تبیان