تبیان، دستیار زندگی
بعضی ها می خواهند خودشان را بزرگ كنند احتیاجی به گرفتن تابعیت ندارم هانوفر شنبه شب در حالی كه تا ثانیه های آخر،هرتابرلین را با یك گل شكست داده بود در دقیقه 92 دروازه خود را باز شده دید تا یاران وحید هاشمیان برد را با تساوی ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وحید هاشمیان :رحمان رضایی كار خلافی انجام نداده است

بعضی ها می خواهند خودشان را بزرگ كنند
احتیاجی به گرفتن تابعیت ندارم


هانوفر شنبه شب در حالی كه تا ثانیه های آخر،هرتابرلین را با یك گل شكست داده بود در دقیقه 92 دروازه خود را باز شده دید تا یاران وحید هاشمیان برد را با تساوی عوض كنند.

در این بازی هاشمیان دونده و پرتلاش نشان داد ولی ده نفره شدن هانوفر باعث شد تا نوی روور در دقایق میانی نیمه دوم مهاجم ایرانی تیمش را تعویض كند.

هر چند هاشمیان در طول این فصل از لحاظ گل زنی نسبت به زمانی كه در بوخوم بود بهتر عمل نكرده ولی او معتقد است از لحاظ بدنی در بهترین شرایط قرار دارد و در وعده اول ترجیح می دهد كه دستورات سرمربی تیم را در زمین پیاده كند.

گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)؛ درخصوص وضعیت هانوفر و مسائل مختلف دیگر گفتگویی را با هاشمیان انجام داده است:

فقط چند ثانیه با برد فاصله داشتید ولی در آخرین لحظات گل خوردید.

بله، ای كاش هر سه امتیاز را می گرفتیم تا وضعیت هانوفر در جدول رده بندی بهتر می شد.

درخصوص بازی صحبت كن.

ما چند بازیكن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم و چند نفر از جمله خود من نیز دو روز قبل از بازی دچارسرماخوردگی شدیدی شدیم. هرتابرلین هم در زمین خودش بازی می كرد و رویارویی با تیم چهارم جدول آن هم با غیبت چند بازیكن كار سختی بود.

 نیمه اول خیلی خوب كار كردید ولی در نیمه دوم همه چیز تغییر كرد. این موضوع به ده نفره شدن شما بر می گشت، این طور نیست؟

نیمه اول عالی بودیم ولی در دقیقه 44 اخراجی دادیم تا نیمه دوم را با ده نفر بازی كنیم. اگر ده نفره نمی شدیم احتمال پیروزی ما زیاد بود.

نوی روور در بین دو نیمه به شما گفت كه نیمه دوم دفاع كنید؟

او تاكید داشت كه بازی را به طور منطقی اداره كنیم ولی فشار هرتابرلین هر لحظه بیشتر می شد و دیدید كه در دقیقه 75 نوی روور با تعویض من، یك مهاجم را بیرون كشید تا قدرت دفاعی تیمش را افزایش دهد.

 فكر نمی كنی هانوفر بیش از حد دفاعی بازی كرد؟

خب ، ما در زمین هرتا بازی می كردیم و با توجه به شرایط بازی ناخواسته عقب كشیدیم. البته دو موقعیت مناسب را توسط دابروفسكی و بازیكن بلغار خود از دست دادیم كه اگر یكی از آن ها تبدیل به گل می شد می توانستیم برنده خارج شویم.

نوی روور از عملكرد بازیكنان راضی بود؟

هر چند گل خوردن در دقیقه 92 تلخ است ولی تساوی در خارج از خانه نتیجه بدی نیست و او از عملكرد بازیكنان رضایت داشت.

 فكر می كنی هانوفر شانسی برای حضور در جام یوفا دارد؟

قرار گرفتن در رده هشتم جدول برای ما یك نتیجه خوب محسوب می شود ولی برای رفتن به جام یوفا كار سختی داریم و باید نهایت امتیازات را بگیریم.

 نسبت به زمانی كه در بوخوم بودی كمتر گل زده ای، چرا؟

ببینید، من در حال حاضر از دورانی كه در بوخوم بودم هم آماده تر هستم ولی در این میان شرایط تیم را هم باید در نظر گرفت. در ابتدای فصل كه هانوفر دفاعی بازی می كرد و حالا با آمدن نوی روور احتیاج به زمان بیشتری دارم.

كمتر هم صاحب موقعیت گل زنی می شوی؟

متاسفانه هانوفر یك هافبك بازیساز و پاسور ندارد و من از این موضوع رنج می برم. البته باید تلاش كنم تا در بازی های آتی آمار گل زنی ام را بالا ببرم.

 فریدون زندی در كایزرسلاترن تبدیل به یك بازیكن ذخیره شده است. از وضعیت او خبر داری؟

خیر، اطلاع دقیقی ندارم ولی امیدوارم كه او به تركیب اصلی برگردد.

تا چه زمانی با هانوفر قرارداد داری؟

تا سال 2008.

 با درخشش در جام جهانی امكان دارد كه پیشنهادهای خوبی داشته باشی، در این شرایط جدایی از هانوفر برای تو سخت خواهد بود.

ببینید، من با رویا زندگی نمی كنم و فعلا فكرم را معطوف به بازی های هانوفر كرده ام. اگر بعد از جام جهانی پیشنهادی داشتم روی آن فكر می كنم.

 این خبر را شنیده ای كه رحمان می خواهد تابعیت ایتالیایی بگیرد؟

تا حدودی از این موضوع خبر دارم ولی مثل این كه بازتاب منفی در ایران داشته است.

بله، بعضی از مسئولان فدراسیون فوتبال موضع گرفته اند.

ببینید، رحمان به هیچ عنوان كار خلافی انجام نداده است و گرفتن تابعیت از كشورهای اروپایی یك موضوع ساده و طبیعی است. به طور مثال كاپیتان هانوفر اهل كشور آلبانی است ولی تابعیت آلمانی دارد. بسیاری از بازیكنان غیر اروپایی این كار را انجام می دهند تا از مزایای خاصی بهره مند شوند و زندگی راحتی در كشوری كه بازی می كنند داشته باشند.

 ولی مسئولان فدراسیون فوتبال از رحمان توضیح خواسته اند و حتی گفته اند كه او نباید ایرانی بودنش را فراموش كند.

من نمی دانم این مسائل از كجا سرچشمه می گیرد. گرفتن تابعیت یك كشور به تعصب و عرق ملی مربوط نیست و این صحبت ها به دور از منطق است. من متاسفم كه بعضی ها می خواهند خودشان را گنده كنند و بدون آگاهی در این مورد نظر می دهند. زمانی كه تیم ملی را ترك كردم بعضی ها گفتند كه هاشمیان بی تعصب است و این گونه حرف ها فقط شخصیت بازیكن را زیر سوال می برد. این آقایان اگر در فدراسیون پست دارند بهتر است كه كمی محتاط تر باشند.

 تو خودت تابعیت آلمانی می گیری؟

فعلا احتیاجی ندارم كه این كار را انجام بدهم.

 كمی هم در مورد تیم ملی صحبت كنیم. عدم انجام بازی های تداركاتی مهم ترین مشكل ایران در آستانه جام جهانی است، این موضوع نگران كننده نیست؟

ببینید، ما برای خوشحال كردن مردم در جام جهانی باید نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهیم چرا كه آن ها تفریحی جز فوتبال ندارند و با بردهای تیم ملی خوشحال می شوند. در این میان انجام بازی های تداركاتی موضوع بسیار مهمی است و باید شرایط برای برگزاری بازی های دوستانه فراهم شود.

 ولی هنوز با تیمی به توافق نرسیده ایم.

باید با تیم هایی كه حاضرند مقابل ما بازی كنند دیدار تداركاتی برگزار كنیم، در غیر این صورت باید تا یك ماه مانده به جام جهانی صبر كرده و با یك اردوی تداركاتی به هماهنگی برسیم و نقاط ضعف خود را برطرف كنیم.

 ایران در جام جهانی از گروه خود صعود می كند؟

مكزیك و پرتغال جزو بهترین تیم های دنیا محسوب می شوند و آنگولا هم تیم بزرگی چون نیجریه را حذف كرده است ولی این دلیل نمی شود كه خودمان را دست كم بگیریم.

در دوره قبل هیچ كس فكر نمی كرد سنگال از گروه خودش بالا بیاید ولی آن ها فرانسه را حذف كردند و در بین هشت تیم قرار گرفتند. با این شرایط ما هم امیدوار هستیم تا نتایج خوبی در جام جهانی بگیریم.