تبیان، دستیار زندگی
بادام به عنوان منبعی سرشار از ویتامین E و چربی های اشباع نشده تك زنجیره ای خاصیت آنتی اكسیدانی و ضد التهابی بالایی دارد. آووكادو نیز یك منبع غذایی از چربی های اشباع نشده تك زنجیره ای و فولیت است كه به ترمیم مولكول DNA در سلولها كمك می كند. خورد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای داشتن عمر طولانی بخوانید
آووکادو
آووكادو

تغذیه سالم و انتخاب مناسب مواد غذایی قابلیت آن را دارد كه روند پیری بیولوژیك را كندتر كند و پیامدهای سالمندی را به تعویق بیاندازد.

روزنامه كلوب اند میل چاپ كانادا در یك مقاله جدید فهرستی از 25 ماده غذایی سودمند را ارائه كرده كه همگی در افزایش طول عمر نقش بسزایی دارند.

این 25 ماده غذایی حاوی آنتی اكسیدان ها و ریز مغذی هایی هستند كه تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن را تقویت می كنند، با مولكول های مخرب رادیكال آزاد می جنگند و میزان قند خون و انسولین را در حد طبیعی و سالم نگه می دارند كه در نهایت این فاكتورها به دور نگه داشتن التهاب از بدن منجر می شوند.

در این مقاله آمده است:

بادام

به عنوان منبعی سرشار از ویتامین E و چربی های اشباع نشده تك زنجیره ای خاصیت آنتی اكسیدانی و ضد التهابی بالایی دارد.

آووكادو

نیز یك منبع غذایی از چربی های اشباع نشده تك زنجیره ای و فولیت است كه به ترمیم مولكول DNA در سلولها كمك می كند.

خوردنی بعدی چغندر است

كه سرشار از «آنتی اكسیدان ها» و «بتایین» بوده است و از سلولها در برابر پیری محافظت می كند.

گزینه بعدی توت ها هستند كه به دلیل دارا بودن سطح بالایی از فیتو مواد شیمیایی بعنوان آنتی اكسیدانی قوی عمل می كند.

لوبیای سیاه

نیز یك ماده غذایی با ارزش حاوی مقادیر زیادی پروتئین گیاهی و آنتی اكسیدانها است كه نسبت به سایر دیگر گونه های لوبیای خوراكی خاصیت ضد سرطانی فوق العاده ای دارد.

سایر مواد غذایی كه در این فهرست گنجانده شده اند شامل كلم، كلم بروكلی، شكلات تلخ، دانه كتان، سیر، چای سبز، كلم پیچ، عدس، جوی دو سر، روغن زیتون، پرتقال، انار، فلفل قرمز، انگور قرمز، ماهی آزاد (سالمون)، دانه های سیاه، اسفناج، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی و گردو هستند.

این خوردنی ها هر كدام به نوبه خود حاوی انواع مختلفی از آنتی اكسیدانهای ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد پیری، فیبرهای خوراكی مفید، منابع طبیعی انواع ویتامین های سودمند و ضروری و چربی های مفید هستند كه به حفظ سلامت بدن كمك می كند و در نتیجه مصرف آنها در افزایش طول عمر موثر و حائز اهمیت است.


باشگاه كاربران تبیان - انجمن‌های تخصصی تبیان - ارسالی از kalameh