تبیان، دستیار زندگی
فضاسازی صحیح برای تعلیم و تربیت یک اصل بسیار مهم برای مربی است تا دریافت درست روش‌های تعلیمی و تربیتی توسط تعلیم‌گیرنده تاثیر بسزایی داشته باشد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش تقوا به فرزندان، لازمه داشتن جامعه‌ای متعالی

در سلسله همایش های "در سایه سار نهج البلاغه" عنوان شد: نخستین گام برای امر آموزش و تربیت فرزندان جامعه سفارش به رعایت تقوی الهی در زندگی فردی آن هاست.

آموزش تقوا به فرزندان، داشتن جامعه ای متعالی

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه، شناخت در جهت بدست‌آوردن تقوای الهی را در امر تعلیم و تعلم برای داشتن جامعه‌ای متعالی امری ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین دین‌پرور در سلسه ‌همایش‌های «در سایه سار نهج‌البلاغه» با بیان این مطلب گفت: نخستین گام برای امر آموزش و تربیت فرزندان جامعه سفارش به رعایت تقوی الهی در زندگی فردی آن‌هاست.

در این همایش كه به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، وی با بیان این که تعلیم و آموزش بخش مهمی از نامه‌ی امام علی(ع) خطاب به امام حسن مجتبی(ع) را شامل می‌شود، گفت: فضاسازی صحیح برای تعلیم و تربیت یک اصل بسیار مهم برای مربی است تا دریافت درست روش‌های تعلیمی و تربیتی توسط تعلیم‌گیرنده تاثیر بسزایی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مربیان وظیفه بسیار مهمی در امر آموزش دارند، ادامه داد: ملازم امر خداوند بودن و تلاش برای داشتن روح و قلبی سالم که براساس روایات، قرآن و عترت را شامل می‌شود، در کنار تقوای الهی از نکته‌های مهم در امر تعلیم و تربیت ‌اسلامی است.

وی گفت: تقوا مهم‌ترین جنبه حفاظتی در انسان است و باید با آموزش صحیح از کودکی تا بزرگسالی تلاش شود تا این امر در وجود افراد جامعه نهادینه شود.

دین‌پرور تصریح کرد: چرا که تقوا ضامن اجرای احکام الهی و ایجاد جامعه‌ای عاری از ظلم و فساد است.

لازم به ذكر است، سلسه ‌همایش‌های تخصصی«در سایه سار نهج‌البلاغه» از سوی اداره امور فرهنگی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به مدت سه روز و با حضور جوانان علاقه‌مند برگزار شد.


منبع: آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی