تبیان، دستیار زندگی
در مقاله قبلی روش ساختن ID و اضافه کردن دوستان به لیست oovoo را برایتان توضیح دادیم. در این مقاله یاد میگیرید چطور با oovoo ارتباط برقرار کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش ویدیو چت 2

در مقاله قبلی روش ساختن ID و اضافه کردن دوستان به لیست oovoo را برایتان توضیح دادیم. در این مقاله یاد میگیرید چطور با oovoo ارتباط برقرار کنید.

برای شروع ویدیو چت روی اولین گزینه کنار ID دوستتان با نام Start oovoo Video Call کلیک کنید. با کلیک کردن روی این گزینه تماس آغاز می‌شود. در پایین صفحه‌ی جدید سه گزینه داریم مطابق شکل.

"  با کلیک کردن روی مربع قرمز تماس پایین میابد.

"  با کلیک کردن روی مربع زرد می‌توانید چت متنی را آغاز کنید.

"  با کلیک کردن روی مربع سبز می‌توانید برای طرف مقابل فایل ارسال کنید.

آموزش ویدیو چت  video chat, education teaching

گزینه کنار Start oovoo video call را با نام Start text chat انتخاب کنید. با زدن این گزینه صفحه‌ای مطابق تصویر زیر خواهید داشت. همان طور که می‎‌بینید محیط برنامه بسیار ساده و مانند یاهو مسنجر است. در این صفحه نیز سه گزینه پایین کادر دارید:

"  با کلیک کردن روی گزینه وسط ویدیو چت آغاز می‌شود.

"  با کلیک کردن روی گزینه راست می‌توانید پیغام صوتی و تصویری را ضبط کنید و برای دوستتان بفرستید. (Record and send video message)

"  با کلیک کردن روی گزینه چپ نیز می‌توانید فایل ارسال کنید.

روی گزینه Record and send video message کلیک کنید. صفحه‌ای مطابق شکل زیر خواهید داشت. در محیط قادرید تا 5 دقیقه فایل ویدیو ضبط کنید و به صورت آنلاین برای دیگران ارسال کنید.

با زدن کلید قرمز ضبط آغاز می‌شود. می‌توانید تنظیمات مربوط به کیفیت میکروفن و دوربین را تغییر دهید. روی شکل دوربین که در گوشه پایین چپ قرار دارد کلیک کنید و مطابق با سیستم و نوع دوربین تنظیمات را انجام دهید.

گزینه کناری نوع میکروفن رو مشخص می‌کند. اگر از میکروفن خارجی، هدست و... استفاده می‌کنید می‌توانید اینجا انتخاب کنید ولی بهتر است این گزینه‌ها را در حالت windows default device قرار دهید.

بعد از ضبط ویدیو، روی گزینه Send که در گوشه بالای چپ قرار دارد کلیک کنید. بعد از کلیک صفحهای مطابق زیر مشاهده می‌کنید، تا وقتی عملیات آپلود فایل ویدیو تمام نشده این صفحه را نبندید.

کنار اسم هر کدام از افراد درون لیست یک فلش وجود دارد. روی آن کلیک کنید تا منو آن باز شود. پنج گزینه اول را در بالا توضیح داده‌ایم.

"  view contact"s card پروفایل ID مورد نظر را باز می‌کند.

"  View text chat history نوشته‌های پیشین شما را با فرد مورد نظر مشخص می‌کند.

"  Send contact list صفحه‌ای را باز میکند که در آن می‌توانید سایر دوستانتان را انتخاب کنید و مشخصات انها را برای فرد مورد نظر بفرستید.

"  با کلیک روی گزینه more actions قادر خواهید بود فرد مورد نظر را بلاک، حذف و یا تغییر نام دهید.

ادامه دارد...

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان