تبیان، دستیار زندگی
مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای و وبلاگ‌نویسی سی‌امین سالگرد آزاد‌سازی سوسنگرد برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای سی‌امین سالگرد آزاد‌سازی سوسنگرد

سی‌امین سالگرد آزاد‌سازی سوسنگرد

مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای و وبلاگ‌نویسی سی‌امین سالگرد آزاد‌سازی سوسنگرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، این مراسم صبح امروز 26 دی‌ماه با عنوان تجلیل از دست‌اندركاران برگزاری مراسم سی‌امین سالگرد آزاد‌سازی دفاع مقدس و هم‌چنین فعالان عرصه‌ رسانه‌ای، مدیران عامل خبرگزاری‌ها، مدیران روزنامه‌ها، صدا‌وسیما و هم‌چنین برندگان جایزه وبلاگ‌نویسی دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام ال‌هاشم رییس سازمان عقیدتی _ سیاسی ارتش، سردار غیاثی‌راد معاون تبلیغات و روابط عمومی و امیر بالار جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌كه عملیات آزاد‌سازی سوسنگرد فقط یك عملیات صرفا نظامی نبود، گفت: عملیات آزاد‌سازی سوسنگرد دفاع از انقلاب و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی بود.

آل‌هاشم ادامه داد: آنچه كه امسال به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همكاری سازمان عقیدتی _ سیاسی ارتش در ارتباط با سوسنگرد انجام شد، توجه ویژه‌ به نقش امام (ره) در این عملیات بود كه با پیام تاریخی خویش فرمودند: سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود كه در این دستور تاریخی امام (ره) نقش باارزش مقام معظم رهبری و نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع نقش بسیار كلیدی داشت، به‌طوری كه علی‌رغم مخالفت‌هایی كه از سوی بنی‌صدر برای در اختیار قرار‌دادن نیرو در لشگر 92 ، مقام معظم رهبری در گفت‌وگویی با داماد امام (ره) اعلام می‌كنند كه اگر از جانب امام (ره) دستور صادر شود،مشكلات برطرف خواهد شد كه با این پیام، امام (ره) آن دستور تاریخی سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود را صادر كردند و مقام معظم رهبری شبانه دونامه را خطاب به فرمانده‌ وقت لشگر 92 و تیمسار فلاحی می‌نویسند كه در نهایت با همكاری همه‌ نیروهای مسلح، عشایر منطقه، سپاه و نیروهای ژاندارمری سوسنگرد با وحدت كامل همه نیروها آزاد می‌شود.

وی افزود: سوسنگرد كلید فتح اهواز بود و چنانچه سوسنگرد شكست می‌خورد كل خوزستان از دست می‌رفت به همین جهت این عملیات اهمیت و حساسیت بسیاری زیادی داشت.

آل هاشم با بیان این‌كه رسانه‌های جمعی در انعكاس رشادت‌های ارتش و نیروهای مسلح بارها و بارها به وظیفه‌ی دینی و ملی خود عمل كرده‌اند، اظهار داشت: انعكاس همایش‌ها، یادواره‌ها و بررسی عملیات‌ها و معرفی اسطوره‌ها از طرف رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در جهت حفظ روحیه‌ و ارتقای توانایی رزمی نیروها بسیار موثر بوده است و از این جهت تلاش آنان شایسته‌ تقدیر و تشكر است، زیرا اعتقاد داریم هركدام از اهالی رسانه با كلام، تهیه متن و ارائه‌ تصویر در راستای حفظ وحدت در نیرو‌های مسلح، تقویت نظام پایداری و سرافرازی جمهوری اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی نقش بسیار مهم، خوب و تاثیر‌گذاری دارند كه می‌تواند خط بطلانی بر حجم عظیم آفندهای دشمن در جبهه‌های نرم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: البته مسوولین نیروهای مسلح نیز موظفند مسیر دسترسی رسانه‌ها را به نیرو‌های مسلح فراهم كنند و موانع را چه در گذشته و چه در آینده برای رسانه‌ها برطرف كند، زیرا باید زمینه‌ها برای فعالیت رسانه‌ها فراهم باشد تا آنان بتوانند نقش روشنگری خود را ایفا كنند.

وی در پایان از همه‌ اهالی رسانه كه در انعكاس آزاد‌سازی عملیات سوسنگرد نقش داشته‌اند تقدیر و تشكر كرد.

به گزارش ایسنا؛ هم‌چنین سردار غیاثی‌راد، معاون تبلیغات و روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌كه افشای اسناد آزاد‌سازی سوسنگرد برای اولین‌بار در سی‌امین سال آزاد‌سازی سوسنگرد صورت گرفت گفت: سرلشگر فیروز‌آبادی اسناد دیگری از آزاد‌سازی سوسنگرد در اختیار دارند كه قرار است با كسب اجازه از وی این اسناد نیز در آینده افشا شوند.

به گفته‌ وی، هم‌چنین ناگفته‌های دیگری از شهید بابایی در خصوص مبارزه با آمریكایی‌ها و نیز مخالفت برخی از نمایندگان مجلس و دولت وقت برای انتقال پایگاه شكاری اصفهان به بوشهر وجود دارد كه آنها نیز با كسب اجازه از رییس ستاد كل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده افشا و رونمایی خواهد شد.

وی هم‌چنین گفت: لوح فشرده «نبرد سوسنگرد» كه امروز رونمایی می‌شود شامل خاطرات مقام معظم رهبری از زبان خود ایشان، خاطرات فرماندهان وقت در سوسنگرد، سخنان رییس ستاد كل نیروهای مسلح سرلشگر فیرو‌ز‌آبادی در مراسم رونمایی از اسناد آزاد‌سازی سوسنگرد، سخنان خلبانان، فرماند‌هان ارتش، سپاه و بسیج در همایش تبریز و نقش عشایر سوسنگرد در آزاد‌سازی این شهر می‌شود.

غیاثی‌راد با بیان این‌كه امسال صدا‌وسیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات به دفاع مقدس و آزاد‌سازی سوسنگرد توجه خوب و مطلوبی داشتند، ادامه داد: امسال در بررسی‌هایی كه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام داد، صدا‌وسیما با ارائه مستندات و تولید فیلم‌ها و خبرگزاری‌های ایسنا، برنا و فارس و هم‌چنین روزنامه‌های خراسان، اطلاعات همشهری و جوان تلاش‌های زیادی داشتند كه از مدیران این رسانه‌ها علاوه بر اهدای لوح تقدیر سرلشگر فیروز‌آبادی به صورت حضوری تقدیر خواهد شد.

وی هم‌چنین با تقدیر از سایت تبیان كه مسابقه‌ وبلاگ‌نویسی دفاع مقدس را برگزار كرده است، گفت: امسال پیامك‌ها از لحاظ كمی و كیفی رشد بهینه‌ای داشته است كه می‌تواند محیط و بستر مناسبی برای روشنگری و آگاهی و بصیرت‌دهی باشد، زیرا هنوز بیش از 10 درصد از گنج دفاع مقدس استخراج نشده است كه امیدواریم این روند بهبود پیدا كند و فرهنگ دفاع مقدس در مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن ترویج روز‌افزونی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم، رییس عقیدتی سیاسی ارتش، امیر بالار جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار غیاثی‌راد و مدیران خبرگزاری‌ها ایسنا و فارس از نرم‌افزار «نبرد سوسنگرد» رونمایی شد.

به گزارش ایسنا،هم‌چنین دراین مراسم در بخش صدا‌وسیما با اهدای لوح از نماینده‌ مجید آخوندی _ معاون سیاسی سازمان صدا‌وسیما، اردشیر زابلی‌زاده _ مدیر شبكه‌ یك، شهباز زمان _ مدیر شبكه‌ی سحر و حبیب والی‌نژاد _ مدیر گروه حماسه و دفاع شبكه‌ اول سیما تقدیر شد.

در بخش خبرگزاری‌ها نیز با اهدای لوح تقدیر، از علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا مقدم‌فر مدیر عامل خبرگزاری فارس، پرویز كرمی مدیرعامل خبرگزاری برنا و رضا داوری مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی و تحلیلی مشرق تقدیر شد.

در بخش روزنامه‌ها نیز به نمایندگان مدیران مسوول روزنامه‌های خراسان، جوان، ملت ما، همشهری، روزنامه اطلاعات و روزنامه ایران لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

هم‌چنین در این مراسم از فعالان عرصه‌ی دفاع مقدس از مهین رئیسی _ شاعر و وبلاگ‌نویس دفاع مقدس، فاطمه علیمهدی _ عضو گروه روایت فتح، سیده نرگس قاضی‌مرعشی، حسینی مدیر مسوول سایت تبیان، محمدیار احمدی كارگردان تلویزیونی و حسن امجدی كارگردان هنری تجلیل شد.

در بخش تقدیر از فعالان برگزاری مراسم سی‌امین سالگرد آزاد‌سازی سوسنگرد نیز از مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های آذربایجان شرقی سردار حسن استوار‌آذر، استان خراسان رضوی _ سرهنگ محمد احراری و سرهنگ علی جلالی‌فراهانی مدیركل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مركزی تجلیل و به نمایندگان آنان لوح تقدیر اهدا شد.

اهدای لوح تقدیر به حمید صالحی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به خاطر ارائه پایان‌نامه و نیز خانواده باقر آشتیانی كه در تولید مستند روایت فتح با شهید آوینی به صورت معنوی همكاری داشته است و نیز خانواده شهید آوینی تقدیر شد.

در پایان همچنین از محمد پاشایی تهیه‌كننده‌ لوح فشرده «نبرد سوسنگرد»، محمدتقی امیدوار از عقیدتی سیاسی ارتش، عبدالرحیم بالیادی فرمانده‌ سپاه دشت آزادگان سوسنگرد و سید امین موسوی مدیر اجرایی مجمع ایثار و شهادت در جبهه سوسنگرد با اهدای لوح تقدیر شد.

تنظیم: هومن بهلولی