تبیان، دستیار زندگی
شهره آغداشلو بازیگر ایرانی الاصل مقیم آمریکا مستند ایرانیوم را روایت می کند. در این فیلم مستند که چند ماهی است خبر تولید آن در فضای رسانه ای منتشر شده «صندوق کلاریون» کارگردان این فیلم،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهره آغداشلو علیه ایران

شهره آغداشلو مستند ضد ایرانی ایرانیوم را روایت می کند

شهره آغداشلو


شهره آغداشلو مستند ایرانیوم را که توسط صندوق کلاریون برای اثبات تهدید هسته ای ایران ساخت شده، روایت می کند. این در حالی است که این بازیگر ایرانی الاصل مقیم آمریکا پیش از این فیلم ضد ایرانی سنگسار ثریا را در کارنامه خود داسته است...


شهره آغداشلو بازیگر ایرانی الاصل مقیم آمریکا مستند ایرانیوم را روایت می کند. در این فیلم مستند که چند ماهی است خبر تولید آن در فضای رسانه ای منتشر شده «صندوق کلاریون» کارگردان این فیلم، ایران را به عنوان یک خطر هسته ای برای جامعه جهانی معرفی کرده است. در سایت اختصاصی این فیلم مستند ادعا شده است:

  1. «از شروع انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ ایران دشمنی تمام عیاری را برای غرب به نمایش گذاشته و با ایدئولوژی افراطی خود بیشتر از ۳۰ سال است که جهان را تهدید می‌کند و ما معتقدیم که این مستند مهمترین و به موقع‌ترین فیلمی است که ما می‌توانیم درحال حاضر بسازیم. »

شهره آغداشلو ، که پیش از این با بازی در فیلم  «سنگسار ثریا میم» اعتراضات مردم ایران را نسبت به این اقدام ضد ایرانی بر انگیخت این بار در مقام راوی قصد دارد جهان را نسبت به خطر ایران و ایرانی هشدار بدهد. «ایرانیوم» که ترکیبی است از دو کلمه ی ایران و اورانیوم هدفی جز القای ترس و وحشت مردم جهان نسبت به ایران ندارد و این فیلم سیاست ایران هراسی را دنبال می کند.

آغداشلو  پیش از انقلاب با  فیلم هایی مثل "گزارش" و "سوته دلان"  به شهرت رسید و در ۱۹۷۸ پس از خروج از کشور به انگلیس رفت و سپس از آنجا به لس آنجلس نقل مکان کرد.

او پس از انقلاب با بازی در فیلم های سنگسار ثریا میم ، فصل چهارم سریال 24 و  خانه ی صدام و خانه ای از شن و مه فعالیت خود را ادامه داد.

او  برای فیلم "خانه صدام" جایزه امی را دریافت کرد و همینطور برای فیلم "خانه ایی بر شن و مه" نامزد اسکار شد.

با این حال آغداشلو در مصاحبه با برنامه ی "به عبارت دیگر" از  شبکه ی بی بی سی می گوید:

«ما بازیگرها مثل بچه ها می مانیم. اگر به ما محبت بکنند، مثل اینکه صدآفرین به ما داده اند خوشحال می شویم، بچه درون ما را خوشحال کرده اند و سرحال آورده اند، پس بیشتر کار می کنیم. اگر هم ما را تنبیه بکنند به همان نسبت ناراحت می شویم.»

ظاهرا دشمنان ایران با محبت بی دریغ شان توانسته اند انگیزه ی کافی را برای خوش خدمتی آغداشلو ایجاد کنند.


سینما و تلویزیون تبیان

محمد نبوی