تبیان، دستیار زندگی
پس از 2 جشنواره پیاپی در سال‌های 87 و 88 که فیلم سینمایی «پاداش» ساخته کمال تبریزی به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه داده نشد،مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد خبر داد که این فیلم برای جشنواره امسال هم فرم پر کرده و البته گفت که نسخه نهایی این ف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمال تبریزی؛ 3 فیلم در یک جشنواره

کمال تبریزی

پاداش پس از 2 سال به جشنواره فیلم فجر راه داده شد


پس از 2 جشنواره پیاپی در سال‌های 87 و 88 که فیلم سینمایی «پاداش» ساخته کمال تبریزی به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه داده نشد،مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد خبر داد که این فیلم برای جشنواره امسال هم فرم پر کرده و البته گفت که نسخه نهایی این فیلم سینمایی پس از 2 بار اعمال اصلاحات توسط شورای پروانه نمایش بازبینی شده است تا کمال تبریزی امسال با 3 فیلم در جشنواره فیلم فجر شرکت کند.


کمال تبریزی امسال به‌عنوان پرکارترین کارگردان با 3 فیلم پاداش، «دونده زمین» و «خیابان‌های آرام» در جشنواره فیلم فجر شرکت دارد.سیدعلیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد در ارتباط با رفع مشکل پاداش کمال تبریزی به خبرنگار مهر گفت: مدتی پیش اصلاحاتی را برای فیلم به مهدی کریمی تهیه‌کننده فیلم ارائه کردیم که ایشان با نظر کمال تبریزی آنها را اعمال کرد و پس از بازبینی برای بار دوم اصلاحات تازه‌ای به تهیه‌کننده اعلام کردیم.

وی افزود: نسخه نهایی هم‌اکنون توسط شورای پروانه نمایش دیده شده و به‌زودی نظر خود را در این باره اعلام می‌کنم. البته پاداش برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال فرم پر کرده است.سجادپور همچنین درباره مشکل ممیزی فیلم‌های امسال بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر گفت: تاکنون ما با مشکل ممیزی برخورد نداشته‌ایم؛ البته چند فیلم هنوز دیده نشده است.

فیلم سینمایی پاداش قرار بود سال 87 و 88 هم در جشنواره فیلم فجر روی پرده برود اما این اتفاق نیفتاد. حسن معجونی، آتیلا پسیانی، احمد آقالو و آشا محرابی بازیگران اصلی فیلم هستند. پاداش، داستان مردی را روایت می‌کند که به سفر حج می‌رود و ناخواسته در موقعیتی جدا از جایگاه اجتماعی خود قرار می‌گیرد.

کمال تبریزی امسال به‌عنوان پرکارترین کارگردان با 3 فیلم پاداش، «دونده زمین» و «خیابان‌های آرام» در جشنواره فیلم فجر شرکت دارد.

از سوی دیگر فیلم سینمایی «ماراتن زمین» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری به «دونده زمین» تغییر نام یافت. علیرضا شجاع‌نوری تهیه‌کننده این فیلم گفت: به‌دلیل اینکه ماراتن نامی انگلیسی است آن را به دونده تغییر دادیم و نام فیلم دونده زمین است. بخشی از مراحل فنی فیلم باقی مانده است آن هم به این دلیل که کامپه که دونده ژاپنی است و براساس نذری که انجام داده بود توانست دور دنیا را بدود، تا چند روز آینده یک دور کامل دنیا را دویده و به ژاپن خواهد رسید. صحنه ورود او به ژاپن به فیلم اضافه می‌شود، کمی زمان نیاز دارد تا صحنه‌ها فیلمبرداری شده و به فیلم اضافه شود.

در این فیلم سحر دولتشاهی، خسرو احمدی، ناهید مسلمی، حسین عابدینی، تعدادی از هنرمندان نوجوان و خردسال و هازام کامپه ایفای نقش کرده‌اند. از سوی دیگر، خیابان‌های آرام، نیز فرم شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را پر کرده ودر حال طی کردن مراحل فنی خود است تا هر چه زودتر برای نمایش در این رویداد سینمایی آماده شود.

فیلمبرداری این فیلم به شکل کامل در کشور ارمنستان انجام شده و نیکی کریمی در آن در نقش خبرنگار یک برنامه تلویزیونی جلوی دوربین رفته است. حسن معجونی، لعیا زنگنه، محمدرضا فروتن و رضا داوودنژاد از جمله بازیگران فیلم کمال تبریزی هستند.


همشهری

سینما و تلویزیون تبیان