تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید: با توجه به شناختی كه از فوتبال كره‌جنوبی دارم می‌گویم كه می‌توانیم این تیم را شكست دهیم .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطبی: برد امارات شیرینی خاصی داشت

افشین قطبی سرمربی تیم ملی

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید: با توجه به شناختی كه از فوتبال كره‌جنوبی دارم می‌گویم كه می‌توانیم این تیم را شكست دهیم.

افشین قطبی در نشست مطبوعاتی پس از بازی با امارات گفت: خیلی خوشحالم كه از سه بازی به سه برد رسیدیم. این از بهترین ركوردهاست كه تا به حال ثبت شده است. این در حالی است كه بیشتر بازیكنان من اولین بازی بین‌المللی‌شان را در این جام انجام دادند. خوشحالم كه به آنها فرصت خودنمایی دادیم. آنها با بازی خوب جواب اعتماد من را دادند. باید بگویم بازی با امارات هم مثل تمامی پیروزی‌ها شیرینی خاص خودش را دارد.

وی درباره رویارویی ایران با كره‌جنوبی گفت: جدال ما با كره‌جنوبی یكی از هیجان‌انگیزترین بازیهای آسیا خواهد بود كه حساسیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. امیدوارم با پیروزی برابر كره‌جنوبی به نیمه‌نهایی برسیم.

قطبی درباره نظر یكی از خبرنگاران كه گفته بود تیم ایران بازی به بازی بهتر می‌شود، گفت: این طبیعت تمام تیمهای بین‌المللی است كه آرام آرام شكل می‌گیرند. البته باید بازیكنان در كنار هم باشند سعی من این بود كه با تیم كاملی به جام ملت‌های آسیا بیایم اما به هر حال سرماخوردگی مشكلاتی را برای ما به وجود آورد.

افشین قطبی سرمربی تیم ملی

وی در پاسخ به این سوال كه آیا فكر می‌كنید بتوانید به فینال جام ملت‌ها برسید، گفت: پیش‌بینی در فوتبال سخت و ناممكن است و از حالا نمی‌شود چیزی گفت. عوامل زیادی از جمله اشتباهات تیم داوری در كسب نتیجه دخیل هستند ولی من 23 بازیكن و كادری پشت بازیكنان دارم كه پشت تیم هستند و این اعتماد به نفس بازیكنان را بالا می‌برد.

خبرنگاری به قطبی یادآور شد كه شما پیش از رویارویی ایران با كره‌جنوبی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی مدعی شده بودید كه كره‌جنوبی را مثل كف دستان می‌شناسید و این مساله تنش‌هایی را بین شما و رسانه‌ها به وجود آورد كه سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: با اینكه بعضی از رسانه‌های ایرانی من را قبول ندارند اما امیدوارم در روز 29 ژانویه و پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا این باور هم در این رسانه‌ها به وجود بیاید.

قطبی در پاسخ به این سوال كه دوست دارید ایران در نیمه نهایی با چه تیمی روبرو شود گفت: فكر می‌كنم بازی ایران و ژاپن یك بازی كلاسیك در سطح آسیا خواهد شد و امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد.

خبرنگاری از قطبی درباره احساسش پیش از دیدار با كره‌جنوبی پرسید كه وی در پاسخ گفت: من در كره كار كرده‌ام و برایم سخت است كه با تیم ملی این كشور روبرو شوم چرا كه كره‌جنوبی را دوست دارم ولی با تمام احترامی كه برای مردم این كشور قائلم باید كره را ببریم و صعود كنیم.

افشین قطبی و غلامرضا رضایی

وی افزود: فكر می‌كنم رابطه بین مردم ایران و كره هم خوب باشد. تجربه‌ام می‌گوید مردم دو كشور به هم احترام می‌گذارند. كره تیم خوبی است و در جام جهانی نتایج خوبی گرفت؛ اما من می‌گویم با توجه به شناختی كه از كره دارم می‌توانیم این تیم را شكست دهیم.

قطبی درباره رویارویی ایران و كره‌جنوبی در مرحله یك چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از سال 96 تاكنون گفت: تیم من با اینكه تیم جوانی است؛ اما كم‌تجربه نیست و اگر بازی به پنالتی بكشد با وجود داشتن بهترین دروازه‌بان آسیا می‌توانیم كره‌جنوبی را شكست دهیم.

سرمربی تیم ملی درباره قضاوت داور كره‌جنوبی و اخطارهایی كه این داور به بازیكنان ایران در بازی با امارات داد، گفت: فكر می‌كنم مهم این بود كه بازیكنان و اعضای كادر فنی تیم ایران تنها به كار خودشان فكر می‌كردند. تجربه‌ام می‌گوید كه AFC بهترین برنامه‌ریزی را انجام می‌دهد و عملكرد كنفدراسیون فوتبال آسیا هم خوب بوده است اما وقتی قرار است ما با یك تیم از گروه دیگر بازی كنیم بهتر بود داوران از همان كشور نباشند اما داوران مانند مربیان و بازیكنان انسان هستند و ممكن است اشتباه كنند اما هیچ عمدی در كار آنها نیست.

بخش ورزشی

منبع: ایسنا