تبیان، دستیار زندگی
تری جونز» كشیش افراطی آمریكا ملقب به «احمق فلوریدا» كه پیشنهاد شنیع قرآن‌سوزی را مطرح كرده بود، در جدیدترین اقدام توهین‌آمیز خود، 20 مارس (یكشنبه 29 اسفند) را به عنوان «روز محاكمه قرآن» تعیین كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشنهاد جدید احمق فلوریدا

جدیدترین اقدام گستاخانه‌ «تری جونز»

تری جونز


هر چه به سوی جلو پیش می رویم ، بیشتر به این نتیجه می رسیم که آیات الهی محدود به زمان و مکان خاص نمی باشند . در دنیای امروز مشاهده می کنیم افرادی را چون ؛ «تری جونز» كشیش افراطی آمریكا ملقب به «احمق فلوریدا»  که در برابر قرآن سخن به ادعا گشوده اند  و طالب وکیل و شاهدی در برابر قرآن می باشند  و درصدد هستند تا نور الهی را خاموش کنند  ، اما باید گفت که این آرزو را به گور خواهند برد !


«تری جونز» كشیش افراطی آمریكا ملقب به «احمق فلوریدا» كه پیشنهاد شنیع قرآن‌سوزی را مطرح كرده بود، در جدیدترین اقدام توهین‌آمیز خود، 20 مارس (یكشنبه 29 اسفند) را به عنوان «روز محاكمه قرآن» تعیین كرد.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از پایگاه المنار، «تری جونز» كشیش افراطی یكی از كلیساهای ایالت فلوریدای آمریكا كه چندی پیش در تصمیمی گستاخانه، روز 11 سپتامبر را به عنوان «روز جهانی آتش‌زدن قرآن» نامیده بود؛ در اقدامی دیگر روزی را به عنوان «روز محاكمه قرآن» نامیده است.

بر اساس گزارش شبكه شش اورلاندو، جونز روز 20 مارس (یكشنبه 29 اسفند) را به این منظور اختصاص داده است و در نواری ویدئویی كه بر روی سایت مشهور یوتیوب قرار داده، اعلام كرده است: «قرآن در برابر شهود و وكلا محاكمه خواهد شد».

این كشیش افراطی در این نوار توهین‌آمیز از مدافعان قرآن خواسته است فردی را برای دفاع از آن انتخاب كنند و گفته است: ما مدافعان قرآن را به چالش می‌كشیم و ما از وكلای آن دفاع عملی می‌خواهیم.

در همین حال «عبدالمعطی بیومی» عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر با رد محاكمه قرآن به عنوان متنی الهی گفت: ما در عین حال حاضریم در مناظره‌ای موضوعی و عادلانه درباره معانی قرآن شركت كنیم.

وی افزود: ما می‌توانیم آنچه كه در قرآن آمده را برای جهانیان شرح دهیم.

این اقدام توهین‌آمیز «تری جونز» كه به نظر می‌رسد تلاشی دیگر از سوی محافل صهیونیستی برای محك زدن حساسیت مسلمانان باشد؛ در حالی است كه تلاش قبلی وی مبنی بر آتش زدن قرآن با محكومیت شدید بین‌المللی مواجه شد.

به گزارش فارس، «تری جونز» همان كشیش افراطی مسیحی است كه به دلیل طرح پیشنهاد گستاخانه آتش زدن قرآن در روز 11 سپتامبر «احمق فلوریدا» لقب گرفت.

پیش از این برخی از تحلیل‌گران آمریكایی از جمله «ویكتوریا كلارك»، اقدامات «تری‌جونز» را در راستای كسب شهرت و پول عنوان كرده‌اند. كلارك با ارائه مثال‌هایی از برخی فرقه‌های ضاله مسیحی در آمریكا تصریح كرده بود كه تری جونز قصد داشت با نمایش قرآن‌سوزی برای دكان مذهبی خود مشتری‌های بیشتری جذب كند.

جالب اینكه «گوئیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان پیش از این كشیش افراطی آمریكایی را «دیوانه» خطاب كرده بود. حتی «اِما جونز» دختر «تری جونز» نیز پدر خود را «دیوانه» خوانده و در گفت‌وگو با اشپیگل گفته بود: پدرم مرتباً خود را با حضرت موسی مقایسه می‌كرد!

به گزارش فارس، پیشنهاد جدید «تری جونز» در حالی مطرح می‌شود كه كشیشان آمریكایی و انگلیسی در دو سال اخیر با رسوایی‌های اخلاقی بسیاری از جمله «آزار جنسی كودكان» مواجه شده‌اند.

گروه دین و اندیشه تبیان

خبرگزاری فارس