تبیان، دستیار زندگی
شرلوك هولمز كارآگاه چیره دست، قرار است مثل جیمز باند كه در داستان‌های جدید ادامه یافت، در این اثر داستانی به دنبال ماجراهای تازه‌ای برود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرلوک هولمز ادامه‌ می‌یابد

شرلوک هولمز

شرلوك هولمز كارآگاه مشهور بریتانیایی با دنباله‌ای رسمی كه توسط «آنتونی هوروویتز» نوشته می‌شود، ‌ادامه می‌یابد.

به گزارش ایبنا، شرلوك هولمز كارآگاه چیره دست، قرار است مثل جیمز باند كه در داستان‌های جدید ادامه یافت، در این اثر داستانی به دنبال ماجراهای تازه‌ای برود.

این بار با اقتباس از میراث "آرتور كونان دویل" كه فرمول موفقیت‌آمیز آن برای نوشتن دنباله‌هایی بر داستان‌های جیمز باند میراث "یان فلمینگ" از سوی نویسندگانی چون "سباستیان فالكز" و "چارلی هیگسون" استفاده شد، داستان جدیدی خلق می‌شود.

آنتونی هوروویتز فیلمنامه نویس و نویسنده اثر بسیار مردم پسندانه مجموعه نوجوانان «الكس رایدر» قرار است رمانی جدیدی برای بزرگسالان بنویسد كه همچنان در خیابان بكر 221 بگذرد.

كتاب جدید هولمز در ماه سپتامبر (شهریور سال آینده) منتشر می‌شود و از جزییات آن چیز بیشتری منتشر نشده است. اگر چه به نظر می‌رسد "هوروویتز" همچنان "هولمز كونان دویل" را در دوره ویكتوریایی زنده كند. خود او می‌گوید دلش می خواهد بتواند یك نوع داستان معمایی برای مخاطبان مدرن امروز تولید كند و بتواند در عین حال به روح اصلی قصه هم وفادار بماند.

شرلوك هولمز كارآگاه چیره دست، قرار است مثل جیمز باند كه در داستان‌های جدید ادامه یافت، در این اثر داستانی به دنبال ماجراهای تازه‌ای برود

شرلوک هولمز نام یک کاراگاه خصوصی و شخصیتی داستانی است که(بر اساس داستانها) در اواخر قرن ۱۹ و آغاز قرن ۲۰ فعالیت می‌کرده است. شخصیت داستانی شرلوک هولمز نخستین بار در سال ۱۸۸۷م توسط نویسنده و پزشک اسکاتلندی "سر آرتور کانن دویل" ساخته و پرداخته شد و در کتاب‌ها مطرح شد.

معروفیت هولمز به خاطر قدرت استثایی او در مشاهده جزئیات و استنتاج منطقی بر اساس آن است، قدرتی که وی را بدون شک معروفترین کارآگاه تخیلی جهان و یکی از مشهورترین مخلوقات داستانی همه اعصار ساخته‌است و علاوه بر همراه همیشگی او «دکتر واتسن» و ماموران اسکاتلندیارد خواننده را نیز به حیرت وا می‌دارد.

شرلوک هولمز، در این مجموعه داستان با دکتر «واتسن» آشنا می‌شود و هر دو با هم، در خانه‌ی ۲۲۱ واقع در خیابان «بیکر»، ساکن می‌شوند. بیشتر داستان‌های شرلوک هولمز، از زبان دکتر واتسن، بازگو می‌شوند و نویسنده از شیوه مقابله کردن هوش و ذکاوت تیز هولمز در برابر قوه هوش ضعیفتر واتسن، بهره جسته و به این طریق برتری فکری کارآگاه مشهور را بهتر نشان می‌دهد.

شرلوک هولمز، در این مجموعه داستان با دکتر «واتسن» آشنا می‌شود و هر دو با هم، در خانه‌ی ۲۲۱ واقع در خیابان «بیکر»، ساکن می‌شوند

کارآگاه «لسترید(یا لستراد)» و «گرگسن» از اسکاتلندیارد، هرگاه راه اشتباهی را، در حل مسائل می‌روند به شرلوک هولمز مراجعه می‌کنند و معمولاً او مسیر درست را به آنان نشان می‌دهد.

در همین حال جفری دیور نویسنده آمریكایی كه در حال نوشتن داستان جدیدی از جیمز باند است و قرار شده كه در سالگرد تولد "یان فلمینگ" در اردیبهشت ماه آینده منتشر شود، امروز به معرفی این اثر پرداخت.

این كتاب با نام "كارت سفید" منتشر می‌شود. برخلاف دنباله‌ای كه "فالكز" بر جیمزباند نوشت، "دیور" داستان جیمز باند را در دنیای امروز ادامه می‌دهد.


بخش کتاب‌خوانی تبیان