تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی ایران برای پنجمین بار پیاپی در مرحله یك‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف كره جنوبی می‌رود ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران-کره تکراری ترین دوئل جام ملتها

نکونام در دیدار با کره

تیم ملی ایران برای پنجمین بار پیاپی در مرحله یك‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف كره جنوبی می‌رود.

عصر سه شنبه تیم ملی كره‌جنوبی در آخرین دیدار خود در گروه C جام ملت‌های آسیا در حالی به مصاف هند رفت كه نیاز داشت با بردی پرگل تر از برد استرالیا مقابل هند به عنوان تیم اول گروه به دور بعد صعود و در نتیجه از رویارویی با ایران خودداری كند.

در شرایطی كه در بازی همزمان استرالیا با یك گل بر بحرین پیروز شده بود كره‌ای ها 4 گل به هند زدند و یك گل هم دریافت كردند تا با این نتایج و با توجه به تفاضل كمتر نسبت به استرالیا حریف ایران در مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا شوند.

برای پنجمین بار پیاپی است كه تیم‌های ملی ایران و كره‌جنوبی در مرحله یك‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند. نكته جالب در دیدارهای این دو تیم این است كه هر تیم یك بازی در میان پیروز شده و اگر قرار باشد این روال امسال هم تكرار شود، ایران به مرحله بعدی جام ملت‌ها صعود خواهد كرد.

علی دایی در دیدار با کره در سال 96

در یازدهمین دوره جام ملت‌های آسیا كه در سال 1996 در امارات برگزار شد، ایران در همان دیدار معروف 2-6، با درخشش علی دایی كه 4 گل به ثمر رساند كره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود كرد. شاگردان مایلی‌كهن در آن سال پس از شكست مقابل عربستان در دیدار رده‌بندی كویت را در ضربات پنالتی از پیش رو برداشتند و به مقام سومی آسیا دست یافتند.

در دوره بعدی جام ملت‌ها و در حالی كه جلال طالبی هدایت ایران را بر عهده داشت، تیم ملی با نتیجه دو بر یك مغلوب كره‌جنوبی شد و از صعود به دور بعد بازماند. كریم باقری با شوت سنگین و 40 متری خود تك گل ایران در آن بازی را به ثمر رسانده بود.

در یازدهمین دوره جام ملت‌های آسیا كه در سال 1996 در امارات برگزار شد، ایران در همان دیدار معروف 2-6، با درخشش علی دایی كه 4 گل به ثمر رساند كره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود كرد.

چین میزبان بعدی جام ملت‌ها در سال 2004 بود. شاگردان برانكو ایوانكوویچ پس از صعود به مرحله یك چهارم نهایی در یك بازی سراسر هیجان و جذابیت 4 بار از كره پیش افتادند و در نهایت با نتیجه 4 بر 3 این تیم را شكست دادند. این بار نوبت درخشش علی كریمی بود تا با زدن سه گل زمینه ساز صعود ایران به دور بعدی بازی‌ها باشد.

جدال ایران - کره در سال 2007

و در نهایت در سال 2007 تیم ملی ایران در حالی كه برای چهارمین بار پیاپی حریف كره‌جنوبی در مرحله یك چهارم نهایی جام ملت‌ها شده بود پس از 120 دقیقه نفسگیر علیرغم داشتن چند موقعیت موفق به گشودن دروازه حریف نشد تا ضربات پنالتی تعیین كننده پیروز این بازی باشد.

شاگردان امیر قلعه نویی در ماراتن نفسگیر پنالتی‌ها بازی را به حریف دیرینه خود واگذار كردند تا ایران برای دومین بار مغلوب كره در این مرحله شده باشد.

به غیر از پیشینه جالب رقابت ایران و كره جنوبی، بازیكنان و مربیان این دو تیم تقابل جالبی در این دیدار خواهند داشت كه از میان آنها می‌توان به تقابل افشین قطبی با تیم سابق خود و همچنین مصاف دوباره جواد نكونام و پارك جی سونگ اشاره كرد.

بخش ورزشی

منبع: ایسنا