تبیان، دستیار زندگی
20 روزی است که وارد سال 2011 شده ایم، اما همچنان آنچه که در سال 2010 به نتجه سید و نرید ، عرضه شد و به مرحله عمل نرسید ارزیابی می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عجیب ترین گجتهای 2011

Cool Gadget

20 روزی است که وارد سال 2011 شده ایم، اما همچنان آنچه که در سال 2010 به نتجه سید و نرید ، عرضه شد و به مرحله عمل نرسید ارزیابی می شود.

نمایشگاه CES  لاس وگاس هم به پایان رسید و شرکتهای مختلف خود را برای ارائه محصولات جدید سال آماده می کنند یکی از بخش های جالب و دیدنی CES اعلام محصولاتی بود که به Cool Gadget یا "محصولات عجیب و جالب" نامیده می شوند  می پردازد این محصولات در حقیقت محصولات آینده اند که قرار است تا پایان سال 2011 به فروش رسند اگرچه بعضی از آنها به نظر نمی رسد به این زودی ها به مرحله عمل برسند

در مطالب قبلی تبیان به توضیح مفصل بعضی از آنها پرداختیم که می توانید به مطالب جامع تر هم رجوعی داشته باشید

1. لپ‌تاپ سویچ‌بلید:

سویچ‌بلید لپ‌تاپی است که کیبورد و کلیدهایش آن را منحصر به فرد کرده است دکمه های کیبرد این لپ‌تاپ بسته به نوع بازی که شما می کنید تغییر طرح و رنگ می دهند شما می توانید این موضوع را در شکل مشاهده کنید.

این لب تاپ یک عیب دارد و آن هم فاقد ماوس بودن آن است اگرچه می تان از یک ماوس خارجی استفاده نمود اما اگر این  لپ‌تاپ را برای بازی ساخته اند باید برای ماوس آن که در بسیاری از بازیها نیاز مبرم به آن حس می شود فکری می کردند.

2. نمایشگر انعطاف‌پذیر AMOLED:

این محصول که به شرکت سامسونگ تعلق دارد به شما این امکان را می دهد تا صفحه نمایشی به شکل دست‌بند داشته باشید و بتوانید  به راحتی روی آن پیام‌های اینترنتی خود را بخوانید.

درحقیقت شما می توانید همزمان که در اینترنت به وب گردی و چک کردن میلتان می پردازید با این محصول جدید به تماشای تلویزیون هم مشغول باشید.

مطلب کامل را از اینجا بخوانید.

3. توپ قابل کنترل با گوشی‌های هوشمند:

توپ Sphero محصول شرکت اوربوتیکس است  Sphero  قادر است با گوشی های هوشمند و از طریق بلوتوث کنترل گردد.

Sphero که نمونه اولیه آن در ماه ژوئن پرده بردار شده بود و به نام Orbotix معرفی شده بود 74 میلی متر معادل 2.9 اینچ قطر داشت و قابلیت شارژ شدن را داشت.

این فناوری که زمستان آینده عرضه می‌شود، به هر جایی که شما دستور بدهید حرکت می‌کند و بر اساس اطلاعاتی ارسالی شما می‌تواند رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهد.

مطلب کامل آن را از اینجا بخوانید.

4. ساعت بلوتوثی casio:

این ساعت بلوتوثی  مجهز به یک ال‌سی‌دی مونوکروم است که اطلاعات تماس گیرنده، پیامک‌های ارسالی به گوشی و ای‌میل‌ها را می توانید بر روی آن مشاهده کنید.

ساعت بلوتوثی casio  با اتصال به تلفن هوشمند قادر است این نقش را  به عهده می‌گیرد تماس با گوشی در صورت مفقود شدن و تماس با سرویس های امدادی در صورت فشردن یک دکمه از دیگر قابلیت های آن محسوب می گردد.

5. تب‌لت Fujitso :

این تبلت دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی است و از سی‌پی‌یوی Atom Z760 Oak Trail بهره می‌گیرد.

این تبلت هم به جمع تبلت های معرفی شده امسال اضافه شدکه البته تعداد تبلت ها بسیار بیش از حد انتظار بود.

6. موتور تبدیل‌شونده :

این موتورکه به نظر من یکی از جالب ترین های معرفی شده است توسط BPG Motors تهیه شده است و قادر است به عنوان موتورسیکلت و خودروی تک چرخ مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مزایای این خودروی الکتریکی بی‌صدا بودن آن است  و شما می‌توانید حتی در حال حرکت در جاده نیز شکل آن‌را تغییر دهید. پیش بینی شده وسیله فوق الذکر تا اواخر سال آینده با قیمت بین 4 تا 7 هزار دلار عرضه شود.

7. مکعب‌های Sifteo :

مکعب‌های 1.5 اینجی Sifteo برای بازی کردن روی یک tabletop طراحی شده اند و دارای صفحه نمایش‌های رنگی هستند.

این مکعب های بسیار جالب می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و از موقعیت مکعب‌های اطراف خود مطلع شوند.

ادامه دارد...

منبع:

http://www.pcworld.com/article/215797/ces_concept_tech_16_gizmos_worth_waiting_for.html?tk=hp_CES

نوشته: فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی