تبیان، دستیار زندگی
اماراتی‌ها هم خودشان فهمیده‌اند که کارشان قبل از بازی با ایران تمام است. آنها با کره‌شمالی مساوی کرده‌اند و به عراق باخته‌اند و قبل از بازی امشب برابر ایران هم خودشان را بازنده می‌دانند ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امارات حریف تمرینی تیم قطبی

ایران - امارات

اماراتی‌ها هم خودشان فهمیده‌اند که کارشان قبل از بازی با ایران تمام است. آنها با کره‌شمالی مساوی کرده‌اند و  به عراق باخته‌اند و قبل از بازی امشب برابر ایران هم خودشان را بازنده می‌دانند. این را می‌شود از حرف‌های سرچکو کاتانچ سرمربی کروات امارات و دروازه‌بان تیم ملی این کشور متوجه شد. آنها گفته‌اند شانسی برای خودشان قائل نیستند و می‌دانند تیم ایران حریف بزرگی است.

تیم ملی ایران که پس از بازی روز دوم برابر کره‌شمالی صعودش را به جمع هشت تیم پایانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قطعی کرده بود، امشب از ساعت 19:45 به وقت تهران در ورزشگاه مجموعه ورزشی قطر به مصاف تیم امارات می‌رود. دیداری که کاملا برای ایران تشریفاتی است و هیچ تاثیری در سرنوشت ایران در صعود از گروه چهارم ندارد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ ایران بعد از برد یک بر صفر برابر کره‌شمالی صعودش را به عنوان تیم نخست از این گروه قطعی کرد و هیچ نتیجه‌ای نمی‌تواند خللی در این اتفاق ایجاد کند. با این شرایط افشین قطبی تصمیم گرفته برای بازی امشب تغییرات زیادی را در تیمش به وجود بیاورد. قطبی دو‌شنبه به مزاح به خبرنگاران ایرانی حاضر در دوحه گفت که حتی مربیانش را هم برای این بازی "تغییر" می‌دهد. هر چند قطبی این حرف را به شوخی زده اما می‌توان پیش‌بینی کرد که او امشب به بازیکنانی مانند سید مهدی رحمتی، محمد نصرتی، جواد نکونام و مسعود شجاعی استراحت بدهد و به جای این بازیکنان جوانانی مانند خسرو حیدری و شهاب گردان درون ترکیب قرار بگیرند.

تیم‌های ایران و امارات در طول تاریخ فوتبال دو کشور چهارده بار به مصاف هم رفته‌اند که ایران بدون شک کارنامه‌ای غیر قابل قیاس با این تیم کوچک حوزه خلیج فارس دارد.

تیم‌های ایران و امارات در طول تاریخ فوتبال دو کشور چهارده بار به مصاف هم رفته‌اند که ایران بدون شک کارنامه‌ای غیر قابل قیاس با این تیم کوچک حوزه خلیج فارس دارد.

افشین قطبی سرمربی تیم ملی

به هر حال قطبی این حرف‌ها را در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی هم تایید کرد: «اول از همه باید بگویم كه خوشحالم به عنوان تیم اول از گروه صعود كردیم. امیدوارم كه بتوانیم 9 امتیازی شویم. ضمن اینكه تیم برای بازی برای یك چهارم نهایی آماده می‌شود. می‌خواهیم با آمادگی كامل به میدان برویم. باید همچنین بگویم ما تیم اول، دوم، سوم نداریم. ایران یك تیم دارد كه من تلاش می‌كنم آنرا آماده كنم و كمك كنم تا مقابل امارات سه امتیاز بازی را بگیریم. سعی می‌كنم از بازیكنانی استفاده كنم تا بتوانند بیشترین كمك را به ما بكنند.»

البته سرمربی تیم ملی امارات هم با ناامیدی کامل از صعود تیمش حرف می‌زند اما می‌گوید که به پیروزی برابر ایران امیدوار است: «در دو بازی كه انجام دادیم فقط یك امتیاز گرفتیم. تیم ما مشكلاتی داشت؛ بیماری و مصدومیت گریبانگیر برخی بازیكنان شده بود. حالا باید به فكر بازی با ایران و پیروزی در آن باشیم. می‌خواهیم مقابل ایران برای اعاده حیثیت بازی كنیم.»

* پیروزی ده بر یک ایران برابر امارات

امارات از جمله حریفانی برای ایران به حساب می‌آید که بیشترین بازی را با تیم ملی ایران انجام داده است. تیم‌های ایران و امارات در طول تاریخ فوتبال دو کشور چهارده بار به مصاف هم رفته‌اند که ایران بدون شک کارنامه‌ای غیر قابل قیاس با این تیم کوچک حوزه خلیج فارس دارد. کسب ده پیروزی کارنامه‌ای درخشان برای تیم ایران به مصاف می‌آید. این در حالی است که ایران تنها یک بار به این تیم باخته و سه بازی دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. بهترین برد ایران برابر امارات به پیروزی سه بر صفر ایران باز می‌گردد که دو مرتبه این نتیجه رقم خورد اما تنها باری که ایران به این تیم باخت امارات با نتیجه سه بر یک ایران را برد.

قطبی می گوید: من همیشه حس قهرمانی درآسیا را داشته‌ام و هر روز كه می‌گذرد این حس من تقویت می‌شود. امیدوارم بتوانیم در 29 ژانویه كار بزرگی برای مردم ایران انجام دهیم و پس از 35سال قهرمانی جام ملتها را برای آنها به ارمغان بیاوریم

ایران - امارات

* افزایش امید به قهرمانی ایران

ساعتی پیش از اینکه مشخص شود استرالیا حریف ایران می‌شود یا کره‌جنوبی، قطبی باز هم با اعتماد به نفس بالایی از قهرمانی حرف زد: « تیم ایران اكنون شرایطی دارد كه می‌تواند با هر تیمی بازی كند. تیمی كه بخواهد قهرمان شود باید مقابل هر حریفی پیروز شود. من همیشه حس قهرمانی درآسیا را داشته‌ام و هر روز كه می‌گذرد این حس من تقویت می‌شود. امیدوارم بتوانیم در 29 ژانویه كار بزرگی برای مردم ایران انجام دهیم و پس از 35سال قهرمانی جام ملتها را برای آنها به ارمغان بیاوریم. ما سعی می‌كنیم فرهنگ سازی كه در فوتبال ایجاد كردیم به عنوان یك الگوی مناسب مطرح باشد و در آینده چارچوب خوبی برای مجموعه فوتبال ایران بسازیم. قهرمانی تیم ایران در جام ملتهای آسیا خیلی بزرگتر از ورزش ایران است. مردم ما خیلی تشنه این قهرمانی هستند و می‌خواهند در مقطع كنونی قهرمانی درجام ملتها را تجربه كنند. من و بازیكنانم تمام تلاشمان را برای رسیدن به این مهم به كار می بریم.»

حالا حریف ایران، کره‌ای شده که می‌تواند جدی‌ترین محک مردان قطبی در جام ملت‌های 2011 باشد. اگر ایران از سد این حریف بگذرد، بدون تردید توانسته شایستگی‌اش را برای قهرمانی در آسیا به همه تابت کند. برای مشخص شدن سرنوشت فوتبال ایران تا شنبه شب صبر کنید.

محسن معتمدکیا

بخش ورزشی