تبیان، دستیار زندگی
یکی از گجت‌هایی که به همراه همیشگی ما تبدیل شده، حافظه‌های USB است. دانشجویان و دانش‌آموزان هر روز با این حافظه‌ها در ارتباط هستند و با یکدیگر تبادل اطلاعات می‌کنند. حالا اگر مبتکری ویژگی جدیدی به این حافظه‌ها اضافه کند با خریداران زیادی رو به رو خواهد شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فناوری‌های هفته

AA USB

یکی از گجت‌هایی که به همراه همیشگی ما تبدیل شده، حافظه‌های USB است.

دانشجویان و دانش‌آموزان هر روز با این حافظه‌ها در ارتباط هستند و با یکدیگر تبادل اطلاعات می‌کنند. حالا اگر مبتکری ویژگی جدیدی به این حافظه‌ها اضافه کند با خریداران زیادی رو به رو خواهد شد.

یک مبتکر چینی با نام Wonchul Hwang طرحی را ارائه کرده و در آن حافظه‌های USB را با باتری قلمی AA ترکیب کرده است.

این طرح که AA USB نام دارد با یک چرخش به باتری قابل شارژ و با یک چرخش دیگر به USB تبدیل می‌شود. حافظه USB استفاده شده از نوع چهار گیگابایت است و می تواند به کامپیوتر و یا سایر درگاه‌های USB متصل شود.

از نکات جالب این محصول، بی نیازی از شارژ مخصوص باتری است. وقتی USB به کامپیوتر وصل می‎شود هم نقش درایو حافظه را ایفا می‌کند و هم باتری شارژ می‌شود.

DSPC

در اغلب میز‌های کامپیوتر، کیس زیر میز قرار می‌گیرد. دلیل این جای گذاری یکی به علت راحتی کاربر و داشتن فضای بیشتر است و دیگر به دلیل ظاهر نازیبای کیس.

طراحان شرکت Moneual Lab از کیسی رونمایی کرده‌اند که اصلا جایش زیر میز نیست! این کیس زیبا و منحصر به فرد که با نام تجاری Dual Screen PC case یا به طور اختصار  DSPC معرفی شده‌ دارای یک نمایشگرLCD روی بدنه کیس ‌است.

این نمایشگر LCD که به منظور نمایش تقویم، کارهای روزانه، تاریخ و ساعت طراحی شده هم کاربری کیس را بیشتر می‌کند و هم زیبایی منحصر به فردی به سیستم می‌دهد.

این محصول در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱، با قیمت ۱۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: http://www.yankodesign.com/2011/01/17/usb-drive-has-another-electrifying-side/

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش  و زندگی