تبیان، دستیار زندگی
آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی پس از سال ها اشتغال به تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف و به خصوص استفاده از محضر درس فقه و اصول مرحوم آیت الله خویی به دعوت آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی به تهران مهاجرت كرد و امامت جماعت مسجد سادات یوسف آباد را عهده دار گرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی درگذشت
آیت الله سید علی طباطبایی

تبیان فقدان این دانشمند بزرگ را به همه شیفتگان پیامبر گرامی اسلام  و شیعیان و علاقمندان و بستگان این عزیز از دست رفته تسلیت عرض می کند و برای آن عزیز از خدای بزرگ، علو درجات و برای بازماندگان، صبر جمیل ، درخواست می نماید.

حضرت آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی پس از سال ها اشتغال به تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف و به خصوص استفاده از محضر درس فقه و اصول حضرات آیات عظام  سید محمود شاهرودی ، سید جمال الدین گلپایگانی و ابوالقاسم خویی به دعوت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی به تهران مهاجرت كرد و امامت جماعت مسجد سادات یوسف آباد را عهده دار گردید و ملجا الانام تهران بود.

مرحوم حضرت آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی (ره) از علمای بزرگ تهران و فرزند مرحوم جمال السالکین  آیت الله  الظمی سید جمال الدین گلپایگانی (ره)به لقاءالله پیوست.

مرحوم حضرت  آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی در سال 1310 هجری شمسی در بیت مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیت الله الظمی سید جمال الدین گلپایگانی متولد شد. پدر بزرگوارشان علاوه بر علم و فقاهت دارای مراتب عالیه در سیر و سلوك و تهذیب نفس بودند.

مرحوم آیت الله سید علی گلپایگانی پس از سال ها اشتغال به تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف و به خصوص استفاده از محضر درس فقه و اصول مرحوم آیت الله خویی به دعوت آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی به تهران مهاجرت كرد و امامت جماعت مسجد سادات یوسف آباد را عهده دار گردید.ایشان در طول سالهای اقامت در تهران ،علاوه بر برپایی جلسات فقه و اصول و تفسیر،به ارشاد و تربیت قشرهای مختلف به خصوص جوانان پرداخت و نیز به مدت دو سال نماینده امام راحل در حج و زیارت بودند.

اقامت طولانی مدت ایشان در منطقه یوسف آباد تهران سبب رجوع بسیاری از افراد در امور دینی به ایشان بود و اشخاص بسیاری شیفته اخلاق ومعنویت ایشان بودند.

مرحوم آیت الله سید علی گلپایگانی پس از یك دوره طولانی بیماری صبح امروز در تهران در گذشت.

مراسم تشیع پیكر ایشان فردا ساعت 8 صبح از منزل وی واقع در یوسف اباد خیابان سید جمالدین اسد ابادی كوچه 45 مسجد سادات برگزار میگردد.

تبیان فقدان این دانشمند بزرگ را به همه شیفتگان پیامبر گرامی اسلام  و شیعیان و علاقمندان و بستگان این عزیز از دست رفته تسلیت عرض می کند و برای آن عزیز از خدای بزرگ، علو درجات و برای بازماندگان، صبر جمیل ، درخواست می نماید.

حوزه علمیه تبیان