تبیان، دستیار زندگی
گربه ماهی یا ماهی ریش دار با نام علمی suckermouth به تازگی کشف شده اند و گونه ای جدید از گربه ماهی است كه با دندان های منحصر به فرد خود می توانند تنه ی درختان كهنه را كه در آب غوطه ور بوده و حاوی مواد آلی فراوانی هستند، بجوند. موهای بلندی اطراف دهان آن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گربه ماهی كه چوب می خورد

گربه ماهی‌، كه چوب می خورد

گربه ماهی یا ماهی ریش دار با نام علمی suckermouth به تازگی کشف شده است و گونه ای جدید از گربه ماهی است كه با دندان های منحصر به  فرد خود می تواند تنه ی درختان كهنه را كه در آب غوطه ور بوده و حاوی مواد آلی فراوانی هستند، بجود.

موهای بلندی اطراف دهان آنها وجود دارد و کمی آنها را شبیه به موهای روی صورت گربه کرده است. به همبن منظور به آنها گربه ماهی می گویند.

متنوع ترین گربه ماهی ها در مناطق گرمسیری زندگی می کنند که بیشتر در جنوب آمریکا، آفریقا و آسیا دیده شده اند. اما این گونه ی خاص از خانواده ی گربه ماهی ها در جنگل های پر باران آمازون دیده شده است. همچنین گربه ماهی ها بیشتر در آب شیرین زندگی می کنند.

این ماهی ها بعد از خوردن چوب ها قادر به هضم آن نیز هستند. چوب هایی كه آنها برای تغذیه استفاده می كنند همراه با جلبک ها، گیاهان میکروسکوپی و بقایای سایر حیوانات است. در ابتدا تصور می شد ماهی این مواد را جذب و چوب ها را پس می دهد، اما با انجام تحقیقات مشخص شد كه معده ای حیوانان چوب درختان را نیز هضم می كند.

گربه ماهی‌، كه چوب می خورد

چوب در كمتر از 4 ساعت در روده های این حیوان هضم می شود. این زمان سریعترین زمان هضم غذا برای حیوانات است كه نشان از قدرت فوق العاده دستگاه گوارش این گربه ماهی دارد.

میكروب های روی تنه درخت كه به همراه چوب وارد روده این ماهی می شود عامل اصلی هضم چوب، آن هم به این سرعت در روده گربه ماهی شناسایی شده، هستند.

ترجمه: مهدیه زمردکار

گروه کودک و نوجوان


مطالب مرتبط

خونخوار آفریقایی، موش می خورد!

پروانه‌های ابریشم‌باف اقیانوس

 نیمروی شناور

 میمون ها به جکوزی می روند

 خیار دریایی

 کانگوروهای درختی

 ماهی کوری که می بیند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.