تبیان، دستیار زندگی
در قسمت قبل به معرفی چند نوآوری جدید در عرصه علم و فناوری پرداختیم و حال به معرفی چند نوآوری دیگر می پردازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوتاه و مفید از دنیای علم و تکنولوژی(2)

در قسمت قبل به معرفی چند نوآوری جدید در عرصه علم و فناوری پرداختیم و حال به معرفی چند نوآوری دیگر می پردازیم:

eRoll نسل جدید کتاب خوان های الکترونیکی

پیشرفت تکنولوژی و رفتن مردم به سمت و سوی دیجیتالیزه شدن کتاب و روزنامه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هر روزه مردمان زیادی به سوی محتوای دیجیتالی کشیده می شوند و هر روز هم بر این تعداد افزوده می شود. از این رو کتابخوان های الکترونیکی مانند Kindle پدید آمدند که مردم بتوانند بسادگی کتاب الکترونیکی را همراه داشته و مطالعه نمایند. اما یکی از مشکلات این کتاب خوان ها سایز آنها است که قابل حمل کردن آن را برای همه اوقات است که این مشکل با ساخت eroll حل شده است.

کتاب

eroll کتابخوان الکترونیکی ای است با طراحی زیبا و منحصر بفرد که بصورت رول بوده و براحتی کوچک می شود با دکمه های کنترل کننده و صفحه نمایش تاشو و شاید بتوان گفت نسل بعدی کتابخوان های الکترونیکی چیزی نیست جز eroll !

کتاب

ماوسی که فشار خون را هم اندازه میگیرد

این ماوس که تولید شرکت CalHealth در کالیفرنیاست، نه تنها وظایف یک ماوس را انجام می دهد بلکه می تواند در پایش سلامت شما هم نقش موثری داشته باشد و شاید به همین خاطر است که این شرکت، نام MDMouse (ماوس پزشک) را برای آن انتخاب کرده است. ‏

ماوس

این ماوس می تواند از طریق یک حلقه کوچک (که معادل کاف یا همان بازوبند فشار سنجهای قدیمی است) فشار خون و نبض شما را اندازه گیری کند، روش کارش هم بسیار مشابه سایر فشارسنج های دیجیتال است. در صورتیکه نیازی به اندازه گیری فشار و نبض نباشد، این حلقه در محفظه ای داخل ماوس پنهان میشود. ‏

‏شرکت سازنده این ماوس همراه با آن یک بسته نرم افزاری هم ارائه می دهد که می تواند داده های دریافتی از ماوس را روی کامپیوتر ذخیره کند یا آن را برای پزشکتان ارسال کند، همچنین می تواند تغییرات نبض و فشار خون شما را ارزیابی کند، نمودارهایی برای بررسی بهتر رسم کند و یا میانگین چند روزه آن را محاسبه کند. برای اتصال این وسیله به کامپیوترتان، هیچ نیازی به رابط اضافی نیست و تامین انرژی و ارسال داده ها از طریق یک پورت USB انجام می شود. ‏

یک حافظه یو اس بی با ظرفیت نامحدود

این یک حافظه USB است که ایده متفاوتی دارد و همین ایده سبب شده که به قول سازندگانش ظرفیت نامحدودی داشته باشد. در واقع این قطعه پلاستیکی قرمز رنگ که کاملا شبیه حافظه های یو اس بی معمولی است یک دریافت / ارسال کننده WiFi است. این گجت هم از نظر شکل ظاهری و هم از نظر کاربرد شبیه حافظه های فعلی است.

بلوتوث

کافی است این حافظه را به وسیله ای با ورودی USB متصل کنید. این گجت به جای داشتن حافظه داخلی می تواند فایل ها را از روی لپ تاپ شما به صورت بی سیم بخواند و روی دستگاه هدف پخش کند. بنابراین با این ایده فوق العاده انگار شما کل هارد لپ تاپ تان را در این حافظه کوچک قرار داده اید. حالا می توانید آن را به دی وی دی پلیر خانه که ورودی USB دارد متصل کنید و به صورت بیسیم توسط لپ تاپ روی آن فیلم پخش کنید یا اینکه آن را به یک کنسول بازی یا هر چیز دیگری که ورودی USB دارد متصل کنید.

در این ایده که Infinitec Infinite نام دارد همه چیز به نظر عالی می آید. اما در محصول نهایی که با قیمت 127 دلار ارایه شده مشکلاتی وجود دارد که شاید فعلا افراد زیادی را از خریدنش منصرف بکند. نصب آن روی کامپیوتر جهت ارسال اطلاعات به این گجت دردسر ساز بوده است و برای انتقال پر سرعت اطلاعات نیاز است که فاصله لپ تاپ با این حافظه زیاد نباشد. اما اگر شرکت سازنده این مشکلات را حل کند آن وقت می توان به این گجت قرمز رنگ به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مفید برای انتقال اطلاعات نگاه کرد.

گردآوری: محسن مرادی

منابع: نارنجی،ای تی بلاگ

بخش دانش و زندگی