تبیان، دستیار زندگی
حراج بین المللی آثار هنرمندان معاصر ایران، عرب و سایر نقاط جهان؛ نهم فوریه(20 بهمن) در كویت برپا خواهد شد. این حراج كه دومین دوره‌ی خود را پشت سر خواهد گذاشت، ازسوی موسسه(JAMM) ترتیب داده شده و طی آن 70 اثر از هنرمندان پیشرو منطقه و جهان شامل نبیل نحاس‏
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کویت میزبان هنرمندان ایرانی

نمایشگاه

با آثاری از نبیل نحاس‏، اندی وارهول، ركنی حائری‌زاده‏، رضا درخشانی‌، دایمن حرست، رحیم شریف، احمد السودانی، فریده لاشایی، حسن میر و برخی دیگر از هنرمندان ایران و جهان عرب؛ حراج كویت در 20 بهمن میزبان آثار هنرمندان می‌شود. حراج بین المللی آثار هنرمندان معاصر ایران، عرب و سایر نقاط جهان؛ نهم فوریه(20 بهمن) در كویت برپا خواهد شد.

این حراج كه دومین دوره‌ی خود را پشت سر خواهد گذاشت، ازسوی موسسه(JAMM) ترتیب داده شده و طی آن 70 اثر از هنرمندان پیشرو منطقه و جهان شامل نبیل نحاس‏، ركنی حائری‌زاده‏، رضا درخشانی‌، دایمن حرست، رحیم شریف، احمد السودانی، فریده لاشایی، حسن میر و ... چكش می‌خورد.

موسسه (JAMM) كه بعداز دبی و دوحه عهده‌دار حراجی با این ابعاد در كویت شده، در پی آن است كه فرهنگ‌ها و گرایش‌های هنری متنوعی را در سراسر جهان در این كشور گردهم آورد

نكته حائز اهمیت این است كه تمامی آثار این نمایشگاه با برآوردی 50 هزار دلار عرضه خواهد شد. ضمن اینكه قرار است 10 درصد از عواید این حراج به نفع سازمان غیرانتفاعی حمایت از كودكان بیمارستانی (kaach) صرف شود.

لؤلؤ الصباح(مدیر این حراج) درباره‌ این رویداد هنری گفت: فرصتی استثنایی برای ارائه آثاری از هنرمندان مطرح معاصر از منطقه خاورمیانه و دیگر نقاط جهان فراهم شده و آنچه به اشتیاق ما می‌افزاید، آن است كه این حراج در دومین قدم خود قرار است بخشی از عواید خود را به كودكان بیمارستانی اختصاص دهد.

او در ادامه گفت: جای خوشبختی است كه هنرمندان ایران در این دوره حضور چشمگیری دارند اما این نوید را هم بدهم كه در حراج بعدی‌مان آثار بیش از 20 هنرمند ایرانی عرضه خواهد شد كه در موقع مناسب راجع به آن اطلاع‌رسانی خواهیم كرد.

قرار است یك روز قبل از حراج نمایشگاهی از آثار این رویداد هنری برپا شود كه مسئولان مؤسسه (JAMM) ابراز امیدواری كرده‌اند كه این پیش‌نمایش آثار فرصتی برای همه مردم باشد تا از آثاری كه روز بعد چكش می‌خورد؛ بازدید كرده و از آنها لذت ببرند.

قرار است آیلین آگوپیان كه تا به حال حراج موفق آثار هنرمندانی چون ریچارد پرنس و جولین اشنابل را برگزار كرده، در حراج نهم فوریه كویت به عنوان حراج‌گزار حضور داشته باشد و آثار را چكش بزند.

موسسه (JAMM) كه بعداز دبی و دوحه عهده‌دار حراجی با این ابعاد در كویت شده، در پی آن است كه فرهنگ‌ها و گرایش‌های هنری متنوعی را در سراسر جهان در این كشور گردهم آورد.

مسئولان این حراج در پی تثبیت یك فضای جدید هنری در منطقه بدون توجه به خواستگاه جغرافیایی هنرمندان هستند. مؤسسه (JAMM) كه در سال 2009 تاسیس شد؛ یك موسسه مشاور مستقل در زمینه هنر است كه مسئولان آن بیش از 15 سال تجربه خود را در زمینه ماركت هنر بین‌المللی و معاصر درقالب برپایی یك حراج متمركز كرده‌اند.

لؤلؤ الصباح پیش از این مدیر خاورمیانه حراج فیلیپس و مدیر بخش خاورمیانه حراج كریستیز بوده است. او درعین حال سابقه روزنامه‌نگاری در عرصه هنر را در كارنامه خود دارد.


منبع: ایلنا

بخش هنری تبیان