تبیان، دستیار زندگی
سیمرغ بلورین فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران روز پایانی جشنواره فیلم فجر در مراسم اهدای جوایز سازمان‌ها و نهادها (دوشنبه 10 بهمن) به فیلم برگزیده اهدا می‌شود. این تصمیم با توجه به تغییر زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیمرغ فیلم برگزیده تماشاگران روز پایانی اهدا می‌شود


سیمرغ بلورین فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران روز پایانی جشنواره فیلم فجر در مراسم اهدای جوایز سازمان‌ها و نهادها (دوشنبه 10 بهمن) به فیلم برگزیده اهدا می‌شود.

این تصمیم با توجه به تغییر زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و به منظور ایجاد فرصتی برای رای‌گیری مردم درباره فیلم‌ها، اتخاذ شده است. مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر عصر روز شنبه هشتم بهمن و مراسم اختتامبه مسابقه سینمای ایران شامگاه همان روز در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. رای‌گیری مردمی توسط خانه سینما تا پایان روز یکشنبه نهم بهمن ادامه دارد.

خبر دیگر از جشنواره فیلم فجر اینکه وزارت صنایع هم به جمع نهادها و سازمان‌هایی که با جشنواره همکاری و مشارکت دارند، پیوست. وزیر صنایع در دیدار با داوران جشنواره فیلم فجر برای حضور در این رویداد سینمایی ابراز علاقه کرد. به گفته دکتر طهماسبی، وزارت صنایع با اختصاص جوایزی چون 6 دستگاه خودرو سمند، 10 دستگاه پراید و جوایز نقدی دیگر به برگزیدگان جشنواره در این رویداد فرهنگی مشارکت می‌کند.

مدیر نهمین بازار فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران هم از افزایش میهمانان این بازار و بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از 192 به 225 نفر خبر داد. امیر اسفندیاری گفت: "آمار قبلی تعداد میهمانان جشنواره قبل از حضور این افراد و با توجه به اعلام حضور قطعی آنها اعلام شده بود، اما با برگزاری بازار فیلم تعداد میهمانان افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت."

وی به حضور نمایندگان 53 کشور جهان در بازار فیلم ایران و جشنواره اشاره کرد و افزود: "نمایندگان 11 کشور دیگر نیز به میهمانان جشنواره فیلم فجر افزوده شده‌اند و تعداد شرکت‌های توزیع و تولید فیلم از 72 به 85 افزایش یافته است." اسفندیاری خاطرنشان کرد: "تعداد نمایدگان جشنواره‌های مختلف جهانی از 75 به 80 نفر افزایش یافته و غرفه‌های مربوط به موسسات معتبر سینمایی خارجی از 35 به 45 غرفه رسیده است. همچنین حضور شزکت‌های خریدار خارجی از 27 شرکت به 35 شرکت افزایش یافته است."