تبیان، دستیار زندگی
اولین روزنامه‌ی اسلامی با هدف معرفی درست اسلام در هلند منتشر ‌شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین روزنامه‌ اسلامی در هلند منتشر شد


اولین روزنامه‌ی اسلامی با هدف معرفی درست اسلام در هلند منتشر ‌شد.


به گزارش«شیعه نیوز» "ژوزف استیونس"، جوان مسلمان هلندی كه در بخش فروش و تبلیغات یكی از شركت‌های تبلیغاتی هلند كار می‌كند، گفت، سعی می‌كند تا از شغلش استفاده كرده و با توجه به وقتی كه در اختیار دارد وجهه‌ی واقعی اسلام را به هموطنانش نشان دهد.

روزنامه

وی در حاشیه كنفرانس اسلامی در بلژیك گفت: از پانزده سال پیش به اسلام ایمان آوردم؛ در سال گذشته شركتی با نام "مسلم مدیا" تأسیس شد؛ در اكتبر گذشته اولین روزنامه‌ی اسلامی به زبان هلندی به نام "ونداگ" به معنی "مسلمان امروز" چاپ شد.

وی ادامه داد:‌ این روزنامه آرزوی هر مسلمان هلندی است كه به واقعیت پیوست.

استیونس افزود: در هلند مسلمانان برنامه‌های تلویزیونی را پیگیری كرده و روزنامه‌های دینی را می‌خوانند، اما احساس ناامیدی زیادی می‌كنند. چراكه اكثریت جامعه درك درستی از دین اسلام ندارند و به پیامبر(ص) اهانت می‌كنند، به همین منظور تصمیم گرفتم كارم را رها كرده و به دنبال رسانه‌های مختلفی باشم كه بتواند چهره‌ی واقعی اسلام را به همه نشان دهد.

وی بیان كرد: اخیرا شماره دوم شانزده ماهنامه توزیع شده كه روزنامه "وانداگ" به طور مجانی توزیع شد. حمایت مالی از این روزنامه هم از تبلیغات بازرگانی شركت‌های اسلامی در هلند است.

این جوان هلندی تصریح كرد: ماهیانه 25 هزار نسخه از روزنامه‌ی اسلامی وانداگ منتشر می‌شود. به زودی توزیع این روزنامه‌ها در شهرهای مختلف هلند آغاز خواهد شد.

وی درباره چگونگی اسلام آوردنش گفت كه دوستان مسلمانش بر او تأثیر زیادی داشتند. پیش از آن تصور درستی از اسلام واقعی نداشت، اما بعد از آنكه شروع به خواندن قرآن كریم و زندگینامه پیامبر(ص) و برخی كتاب‌های اسلامی كرد، اندیشه‌ی قبلی‌اش درباره اسلام تغییر كرد.


بخش ارتباطات

منبع:شیعه نیوز