تبیان، دستیار زندگی
در جلسه پرسش و پاسخ "به آهستگی" که شب گذشته با حضور عوامل در سینما صحرا برگزار شد، مازیار میری مضمون اصلی فیلم خود را پرهیز از قضاوت های نابجا عنوان کرد. در این نشست مازیار میری کارگردان، جهانگیر کوثری تهیه کننده، نیلوفر خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیایید "به آهستگی" از قضاوت نابجا بپرهیزیم


در جلسه پرسش و پاسخ "به آهستگی" که شب گذشته با حضور عوامل در سینما صحرا برگزار شد، مازیار میری مضمون اصلی فیلم خود را پرهیز از قضاوت های نابجا عنوان کرد.

در این نشست مازیار میری کارگردان، جهانگیر کوثری تهیه کننده، نیلوفر خوش خلق و محمدرضا فروتن بازیگران و پرویز شهبازی نویسنده فیلمنامه حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه جهانگیر کوثری درباره فیلم "به آهستگی" گفت: "در ابتدا تهیه کنندگی این فیلم از طرف میری به من پیشنهاد شد و من شاید در 48 ساعت به دلیل مضمونی که فیلم داشت این کار را بر عهده گرفتم. زیرا فکر می کنم ژانر فیلم که یک ژانر اجتماعی است در سینمای ایران رایج تر از ژانرهای دیگر است و همیشه با ساخت خوب مورد استقبال مخاطب قرار می گیرد. من و کارگردان در ساخت این فیلم وجوه مشترک بسیاری داشتیم و در ابتدای امر نیز محمدرضا فروتن را برای نقش اصلی فیلم انتخاب کردیم."

میری در ادامه صحبت های کوثری افزود: "من بسیار خوش شانس بودم که با عوامل خوب و مناسبی این فیلم را ساختم و از نتیجه کار بسیار راضی هستم." شهبازی نیز درباره فیلمنامه "به آهستگی" گفت: "این فیلم یک درام کاراکتر است و فکر می کنم درباره تمامی کاراکترها توضیح کاملی در فیلم داده شده است.

فروتن درباره شخصیت سیدمحمود در فیلم گفت: "من در ارائه این نقش ممنون شخصیت پردازی شهبازی هستم و در حقیقت من ابتدا عاشق این نقش شدم و بعد بازی را در آن شروع کردم. از اینکه در کنار مازیار میری بودم بسیار خوشحالم و فکر می کنم با وجود گروه کا را موفقتر انجام دادم." در ادامه خوش خلق در باره نقش پری در فیلم "به آهستگی" گفت: "بازی در این فیلم یک کار حرفه ای برای من تلقی می شود و از اینکه توانستم با این گروه کار کنم بسیار خوشحالم. البته حضور این عوامل حرفه ای در فیلم برای من یک شانس بزرگ بود."

میری درباره موسیقی فیلم هم توضیح داد: "من از محمدرضا درویشی خواستم برای تیتراژ انتهای فیلم موسیقی بسازد که در انتها مخاطب بخواهد از احساس خوشحالی برقصد. البته بخشی از موسیقی فیلم که توسط ایشان ساخته شده در یکی از سکانس ها بود که حذف شده است." وی در ادامه بیان کرد: "من احساسم این است که محمود در "به آهستگی" همان پسر فیلم "زیر پوست شهر" است که دختر مورد علاقه اش با او ازدواج نکرده و بزرگتر شده و در فیلم "به آهستگی" با شخص دیگری ازدواج می کند و این اتفاق برایش می افتد."

میری درباره موضوع فیلم و قضاوت افراد در آن گفت: "من خواستم به موضوعی بپردازم که گریبانگیر مردم این کشور است و آن هم قضاوت های نابجا درباره یکدیگر است. ما در سینما هم یکدیگر را بسیار متهم به ارتباط های مختلف با هم می کنیم و نباید به راحتی به این باورها تن بدهیم."

کوثری هم در انتهای این نشست گفت: "سینمای ایران در حال حاضر توانسته به موقعیت های بسیاری برسد و برای اینکه این راه ادامه پیدا کند لازمه آن استمرار است. باید عرصه را برای جوانان فیلمساز بااستعداد که دغدغه جامعه را دارند باز کنیم."