تبیان، دستیار زندگی
ب ستاره شدن است "ستاره بود" شخصی‌ترین فیلم من است «ستاره‌ می‌شود» جلد اول «ستاره‌ها» به كارگردانی فریدون جیرانی روز گذشته در سینمای رسانه ها به نمایش درآمد و جلسه پرسش و پاسخ آن با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها و مطبوع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فریدون جیرانی:

"ستاره‌ می‌شود" درباره سراب ستاره شدن است
"ستاره بود" شخصی‌ترین فیلم من است


«ستاره‌ می‌شود» جلد اول «ستاره‌ها» به كارگردانی فریدون جیرانی روز گذشته در سینمای رسانه ها به نمایش درآمد و جلسه پرسش و پاسخ آن با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعات برگزار شد.

فریدون جیرانی در ابتدا جلسه گفت: قرار بود ستاره‌ها به یك فیلم سه اپیزودی باشد كه من احساس كردم ظرفیت دارد كه هر كدام از اپیزودها به یك داستان بلند تبدیل شوند به همین دلیل «ستاره‌ها» تبدیل به سه فیلم ستاره‌ها جلد اول، دوم و سوم شد.

حمید اعتباریان تهیه كننده نیز ضمن تایید این مطلب ضمن اشاره به فیلم «ستاره می‌شود» كه در آن عزت الله انتظامی به ایفا نقش پرداخته است، گفت: همسر آقای انتظامی شب گذشته این فیلم را تماشا كردند و بعداز تماشای فیلم روی برگ نظر سنجی تماشاگران نوشتند «از گاو مهرجویی تا ستاره‌ها» فریدون جیرانی افتخار می‌كنم كه همسر عزت الله انتظامی هستم.

آهو خرمند، امین حیایی، اندیشه فولادوند از بازیگران «ستاره می‌شود» در این نشست حضور داشتند.

آهو خردمند ضمن اشاره به سوژه فیلم «ستاره می‌شود» معتقد بود: همه كسانی كه عاشق سینما هستند، یك مسیری را طی می‌كنند كه در آن استعداد شرط نیست، شانس حرف اول را می‌زند، هنرپیشه‌هائی هستند كه شانس به آنها رونكرده است. اندیشه فولادوند بازیگر سه فیلم «ستاره‌ها» نیز گفت: من وارد زندگی سینما نشدم، سینما وارد زندگی من شد زمانیكه بعداز فیلم آقای كیمیایی، فیلم آقای جیرانی پیشنهاد شد، كم‌كم سینما افتاد روی زندگی من، من از آقای جیرانی یاد گرفتم كه چگونه در سینما راه بروم.

فریدون جیرانی در ادامه نشست پرسش و پاسخ فیلم «ستاره می‌شود» گفت: این فیلم درباره سراب ستاره شدن است و می‌خواهد نشان بدهد كه به هر قیمتی بازیگر شدن به صلاح نیست.

وی درباره ی انتخاب اندیشه فولادوند نیز در ادامه گفت: از همان ابتدا تنها گزینه‌ام ایشان بودند و همچنیین من به دنبال چهره‌ای بودم كه خیلی معروف نباشد.

امین حیایی نیز از حضور در كنار استاد عزت‌الله انتظامی یاد كرد و گفت: همیشه آرزو داشتم كه نقشی را در كنار استاد انتظامی داشته باشم و از تجربیات ایشان استفاده كنم كه این اتفاق در این فیلم افتاد.

جیرانی در پاسخ به سوالی كه به مقایسه این فیلم با فیلمهای قبلی‌اش می‌پرداخت، گفت: وقتی سن آدم بالا می‌رود، آدم احساس می‌كند باید یكسری كارهای نكرده را انجام دهد و صرفنظر از این فیلم "ستاره می شود" که به سلیقه‌های شخصی‌ام نزدیك شدم،معتقدم "ستاره بود" شخصی‌ترین فیلم من است.

آهو خرمند نیز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه راز درخشان ماندن «ستاره‌ها» چیست، می‌گوید: تحصیلات و علم دانش كار را داشتن و در عین حال پر كار بودن مهم نیست، من فكر می‌كنم هر كاری را نباید قبول كرد، گزیده كار كردن مهم است.

امین حیایی نیز در ادامه گفت: پیشنهاد می‌كنم، مثل من تند تند بازی نكنند، البته‌ ای كاش جایی من بودند چون من در موقعیتهایی درگیر دوستیها می‌شوم كه نمی‌توانم نه بگویم.

به گزارش ایسنا، فریدون جیرانی رد ادامه نشست پرسش و پاسخ «ستاره می‌شود» در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه چرا این فیلم نسبت به فیلمهای قبلی‌تان ریتم كندی داشت، می‌گوید: تمام فیلمهای من پیش از این ریتم تندی داشت، اما نمی‌خواستم در این فیلم، برای بدست آوردن فضای درون فیلم این اتفاق بیفتد، در عین حال شاید بعد از جشنواره طبق روال طبیعی كه بازتاب آن در مخاطبان دیده می‌شود در فیلم بازنگری نسبت به این موضوع داشته باشم.

وی در پاسخ به سوالی كه به انتخاب انتظامی و شكیبایی اشاره می‌كرد گفت: اگر اینها بازی نمی‌كردند، فیلم ساخته نمی‌شد، تنها گزینه‌ها بودند.

گفتنی است شب گذشته فیلم "ستاره بود" نیز در سینمای رسانه ها به نمایش در آمد.