تبیان، دستیار زندگی
حتی فردی كه چندی است در لندن ساكن شده در تماس با ایران نسبت به عدم اطلاع از زمان دقیق اجرای طرح گلایه كرده بود چرا كه برنامه ریزی‌هایش را از دست رفته می‌دانست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از لندن بدنبال اخلال در یارانه ها بود


احمدی‌نژاد در این جلسه از دقت اعمال شده بر طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت و تصریح كرد: شخصاً آنقدر از گوشه و كنار كشور مطلع هستم كه حتی از نرسیدن گاز مایع خانگی به برخی روستاهای لرستان نیز باخبرم و گاهی شخصاً پیگیر این امور هستم؛ مثلا خبر دادند كیفیت نان در برخی نقاط تهران افت محسوسی داشته است كه در این مسأله وزیر و معاونش را مأمور بررسی كردیم.


دکتر احمدی نژاد

احمدی‌نژاد در دیدار خصوصی اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ناگفته‌ای را از تماس فرد لندن نشین برای اخلال در طرح هدفمندی یارانه‌ها عنوان كرد.

به گزارش فارس، در پی برگزاری جلسه خصوصی شورای مركزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با رئیس جمهور، جلال عباسیان مسئول واحد تشكیلات و امور شهرستانهای این اتحادیه گوشه‌ای از حاشیه‌های این دیدار را به شرح ذیل بازگو كرد:

* بر خلاف عرف چنین جلساتی كه شخصیت اصلی با تأخیر در جلسه حاضر می شود، در این جلسه دانشجویان بودند كه با حدود بیست دقیقه تأخیر در جلسه حاضر شدند.

* با وجود اینكه جلسه در عصر پنجشنبه و روز تعطیل كاری برگزار می‌شد، اما رئیس جمهور به شدت مشغول كار و پیگیری امور مربوطه بود؛ به طوری كه علی‌رغم روحیه شاد و سرزنده او كه هر از چندگاهی با دانشجویان به شوخی می‌پرداخت، اما خستگی در چهره اش به وضوح دیده می‌شد كه بنا به گفته احمدی‌نژاد، دلیلش جلسات متعدد و خسته كننده‌ای بود كه رئیس جمهور از صبح در آنها شركت كرده بود.

* اتاق برگزاری جلسه همان اتاق مشهور جلسات كاری احمدی‌نژاد بود كه به گفته خودش، در این اتاق نزدیك به 300 جلسه و هفت هزار نفر ساعت كار تخصصی بر روی طرح هدفمند كردن یارانه‌ها با حضور شخص وی انجام شده بود.

* در این جلسه علاوه بر 15 نفر از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان، فقط رئیس جمهور و مسئول تشریفات ریاست جمهوری حضور داشتند كه این امر موجب صمیمی‌تر شدن فضای جلسه شده بود.

* احمدی‌نژاد در این جلسه از دقت اعمال شده بر طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت و تصریح كرد: شخصاً آنقدر از گوشه و كنار كشور مطلع هستم كه حتی از نرسیدن گاز مایع خانگی به برخی روستاهای لرستان نیز باخبرم و گاهی شخصاً پیگیر این امور هستم؛ مثلا خبر دادند كیفیت نان در برخی نقاط تهران افت محسوسی داشته است كه در این مسأله وزیر و معاونش را مأمور بررسی كردیم.

متأسفانه افراد كارشكن در كشور به قدری هستند كه سابقاً می‌توانستیم صادرات نیروی كارشكن هم داشته باشیم

* رئیس جمهور درباره اینكه دشمنان داخلی و خارجی برای كارشكنی و توطئه در هنگام آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای كرده بودند، گفت: زمان اجرای طرح به گونه‌ای انتخاب شد كه به هیچ عنوان آمادگی تحركات خرابكارانه را نداشته باشند. حتی فردی كه چندی است در لندن ساكن شده در تماس با ایران نسبت به عدم اطلاع از زمان دقیق اجرای طرح گلایه كرده بود چرا كه برنامه ریزی‌هایش را از دست رفته می‌دانست.

دکتر احمدی نژاد

* وقتی بحث از اصولگرایان ناب و ناباب به میان آمد، احمدی‌نژاد گفت: "بهتر است نام بعضی را اصولگرایان نایاب بگذاریم " كه با خنده حضار روبرو شد. احمدی‌نژاد درباره برخی كارشكنی‌ها در روند اداره كشور نیز خاطرنشان كرد: متأسفانه افراد كارشكن در كشور به قدری هستند كه سابقاً می‌توانستیم صادرات نیروی كارشكن هم داشته باشیم. البته بحمدالله الآن كمتر شده‌اند و تازه به مرز خودكفایی رسیده‌ایم كه در این هنگام یكی از دانشجویان گفت: پس با توجه به توانمندی ایجاد شده، اكنون می‌توانیم كارشكنان مملكت را هم هدفمند كنیم كه سبب خنده مجدد حضار و رئیس جمهور شد.

* پس از چند دقیقه پرسش و پاسخ، جلسه با اذان مغرب به اتمام رسید و احمدی‌نژاد به هر یك از دانشجویان یك تسبیح به یادگار اهدا كرد اما تسبیح دست خودش را هدیه‌ای از طرف مبارزان فلسطینی برشمرد كه باید به موزه ریاست جمهوری منتقل شود و پس از پذیرفتن انگشتر هدیه یكی از دانشجویان، آن‌را بوسیده و دوباره به همان دانشجو اهدا كرد.

بخش سیاست