تبیان، دستیار زندگی
روزنامه آمریكایی واشنگتن‌پست نیز در گزارشی به نقل از آسوشیتدپرس به بازتاب خبر هواپیماهای بدون سرنشین ایران پرداخت و نوشت كه این هواپیماها آمریكایی بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب خبر نمایش هواپیماهای سرنگون شده


اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه مبنی بر اینكه هواپیماهای آمریكایی در خلیج فارس قطعا توسط سپاه پاسداران سرنگون شده‌اند و در زمان مناسب نمایش داده خواهند شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در خصوص واكنش پنتاگون به سرنگونی دو فروند هواپیمای آنها در خلیج فارس توسط سپاه گفت: آمریكایی‌ها خودشان را ابرقدرت و دارای بالاترین تكنولوژی و علم می‌دانند و طبیعی است كه چنین مسائلی را به راحتی قبول نكرده و تكذیب كنند اما آنچه مسلم است به طور قطع سپاه پاسداران این اقدام را انجام داده و دلیل آن نیز این است كه الآن هواپیماها در اختیار ماست و در زمان مناسب حتما آنها را نمایش خواهیم داد.


هواپیمای جاسوسی

چندی پیش سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام كرد كه دو فروند هواپیمای بیگانه توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس سرنگون شده است.

پنتاگون در اولین واكنش به این خبر، ضمن تایید سرنگونی دو فروند هواپیمای خود در خلیج فارس، اعلام كرده بود این هواپیماها توسط نیروهای نظامی ایران سرنگون نشده‌اند.

بر همین اساس خبرگزاری آمریكایی آسوشیتدپرس اولین آژانس خبری بود كه به بازتاب سخنان فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران ایران پرداخت و اعلام كرد كه ایران تاكید كرده است هواپیماهای سرنگون شده توسط ایران آمریكایی هستند و به صورت علنی نمایش داده خواهند شد.

خبرگزاری فرانسه نیز در خبری به نقل از فرمانده نیروی هوایی سپاه اعلام كرد كه ایران دو هواپیمای بدون سرنشین آمریكایی را كه توسط ایران سرنگون شده‌اند، ‌به نمایش می‏گذارد.

روزنامه آمریكایی واشنگتن‌پست نیز در گزارشی به نقل از آسوشیتدپرس به بازتاب خبر هواپیماهای بدون سرنشین ایران پرداخت و نوشت كه این هواپیماها آمریكایی بودند.

شبكه خبری فرانس 24 نیز اعلام كرد كه فرمانده ایرانی می‌گوید دو هواپیمای سرنگون شده آمریكایی را نمایش خواهد داد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز اعلام كرد دو هواپیمای سرنگون شده توسط ایران آمریكایی هستند.

روزنامه‎های عربی

روزنامه الرأی كویت با اعلام اینكه «ایران لاشه هواپیماهای آمریكایی را به نمایش می‌گذارد» به نقل از دریادار فدوی اعلام كرد كه این هواپیماها را سپاه پاسداران سرنگون كرده است.

روزنامه البیان امارات نیز با انتشار این خبر تصریح كرد كه ایران اعلام كرده است كه هواپیماهای آمریكایی را سرنگون كرده است و در زمان مناسب آن را به نمایش می‌گذارد.

البیان به نقل از دریادار فدوی اعلام كرد كه طبیعی است كه آمریكا این مسئله را انكار كند ولی آنچه حرف ما را ثابت می‌كند این است كه ما این هواپیماها را در اختیار داریم.

پایگاه خبری ایلاف متعلق به عربستان سعودی، با بیان اینكه ایران هواپیماهای بدون سرنشین آمریكایی را به نمایش می‌گذارد به نقل از دریادار فدوی تاكید كرد بهترین گواه ادعاهای ایران وجود این هواپیماها نزد ایران است.

پایگاه خبری لبنان ‌الآن، با بازتاب دادن سخنان فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح كرد كه ایران هواپیماهای بدون سرنشین آمریكایی را كه در خلیج فارس ساقط كرده است به نمایش می‌گذارد.

پایگاه خبری سازمان رادیو و تلویزیون سوریه نیز این خبر را منتشر كرد و در آن اعلام كرد كه طبق اعلام ایران، این هواپیماها را در زمان مناسب به نمایش خواهد گذاشت.

روزنامه الریاض عربستان سعودی با اعلام این مطلب از دریادار فدوی كه "آمریكایی‌ها گمان می‌كنند كه فقط آنان بهترین فناوری‌ها را در اختیار دارند " افزود كه ایران در زمان مناسب لاشه‌های هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا را در زمان مناسب نمایش خواهد داد.

روزنامه السیاسه كویت كه سیاستی بسیار خصمانه در قبال ایران دارد، این خبر را در كنار خبر اقدام ایران در پرده‎برداری از دو دستاورد هسته‌ای خود در تولید دو نوع رادیو‌دارو برای بیماران سرطانی منتشر كرد و افزود كه ایران دو هواپیمای سرنگون شده آمریكایی را به نمایش خواهد گذاشت.

از مصر نیز پایگاه خبری «مصر الجدیدة» این خبر را پوشش داد و با این تیتر كه "ایران دو هواپیمای بدون سرنشین آمریكا را ساقط كرد» به نقل از دریادار فدوی اعلام كرد كه لاشه این هواپیماها به‎زودی به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع:فارس

بخش سیاست