تبیان، دستیار زندگی
و" در کنار تماشاگران لذت بردم علیرضا داودنژاد در ابتدای جلسه پرسش پاسخ فیلم هوو با بیان اینكه آنقدر از تماشای فیلم با تماشاگران لذت برده‌است از حاضران خواست تنها عیب و ایرادهای فیلم را مطرح كنند. وی با اشاره به آثار قبلی‌اش م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علیرضا داودنژاد:

از تماشای فیلم "هوو" در کنار تماشاگران لذت بردم


علیرضا داودنژاد در ابتدای جلسه پرسش پاسخ فیلم هوو با بیان اینكه آنقدر از تماشای فیلم با تماشاگران لذت برده‌است از حاضران خواست تنها عیب و ایرادهای فیلم را مطرح كنند.

وی با اشاره به آثار قبلی‌اش ملاقات با طولی و هشت‌پا گفت: " خط و موج" یك تریولژی به سینمای اجتماعی بدهكار بود كه با ساخته شدن این فیلمها دین اش را ادا كرد و ممكن است در ادامه با حال و هوای فیلم "هوو" فیلم سازی كنم.

وی با اشاره به حضور رضا عطاران در فیلم هوو اظهارداشت: عطاران در این فیلم نقشی كلیدی داشت. من با تجربه‌ای كه در هشت پا داشتم در این فیلم می خواستم لحن طنزی به كار ببرم و دلم می‌خواست كار شیرین باشد.

داود نژاد تصریح كرد: دچار تردید بودم كه عطاران توانست به من كمك زیادی كند. متنها بر اساس رفتار او با دیالوگ‌ها و ذائقه‌ی شوخ طبعش تنظیم می‌شد و عطاران در لحن فیلم از این بابت سهم دارد.

رضا عطاران هم با اشاره به فیلمهای ناموفق سینمایی‌اش اظهار داشت: سعی‌ام این بود كه انتخاب بعدی‌ام درست باشد و با تجربه‌ای كه از كارهای قبلی داود نژاد داشتم به سرعت بازی در این فیلم را قبول كردم و امیدوارم این روند را در سینما ادامه دهم.

وی افزود: هوو اولین فیلمی بود كه فكر كردم دارند از آدم كار می‌كشند و سعی می كردم وظیفه‌ام را خوب انجام دهم.

در خیلی كارهای دیگر احساس می کردم به نوعی دارد از من سوء استفاده می‌شود.

در پایان این جلسه كه مقداری از وقتش به خواست خود داود نژاد به جلسه فیلم تقاطع اختصاص پیدا كرده بود، كارگردان فیلم هوو گفت: من از ایراد ناراحت نمی‌شوم. بگویید كجای كار ایراد دارد. اینكه از كجا به كجا رسیده‌ای یك شعار رادیو تلویزیونی است من دنبال كسی هستم كه از او یاد بگیرم و از یاد گرفتن خرسند می‌شوم.

زهرا داود نژاد به همراه اكرام حبیبیان، رعنا آزادی، علی صادقی، رضا داود نژاد ، سپیده علایی و مریم كاویانی از دیگر حاضران در این جلسه بودند كه مجال كمتری برای صحبت كردن پیدا كردند.

داودنژاد از پرسش حاضران ناراحت شد.

با وجود اینکه علیرضا داودنژاد در ابتدای نشست پرسش و پاسخ "هوو" اعلام کرد علاقمند است نقدهای فیلمش را بشنود، اما در اواسط جلسه با گفتن "شما به جای نقد شعار می دهید"، ناراحت و عصبانی شد

علیرضا داودنژاد در ابتدای نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی "هوو" گفت: "من فیلمم را در سینما آستارا همراه با تماشاگران دیدم، بنابراین به اندازه کافی تعریف شنیدم و حالا منتظر شنیدن نقایص کار هستم."

وی در پاسخ به این سئوال که با وجود موفقیت تان در سینمای خانوادگی، چرا مدتی از این سینما فاصله گرفتید، گفت: "شرکت خط و موج احساس می کرد در ارتباط با مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید کارهایی ارائه کند. بنابراین با ساخت فیلم هایی چون "هشت پا"، "ملاقات با طوطی" و "دختری در قفس" دین خود را ادا کرد. این شرکت هرگز احساس شکست نمی کند و ساخت این فیلم ها در تاریخچه شرکت خواهد ماند."

سپیده علایی، بازیگر فیلم "هوو" هم اشاره کرد: "حدود یک دهه پیش دوره کلاس های بازیگری امین تارخ و سمندریان را طی کردم. اکنون مقیم آلمان هستم و در گروههای کوچک هنری فعالیت دارم. تا اینکه با آقای داودنژاد آشنا شدم. در مجموع از پروژه "هوو" خیلی راضی هستم، چرا که تجربه خوبی برایم داشت."

رضا عطاران هم با اشاره به اینکه چند کار در سینما انجام داده اما راضی نبوده، گفت: "از بازی در فیلم "هوو" و تجربه ای که با آقای داودنژاد داشتم، خیلی راضی ام."

رعنا آزادی پرور، دیگر بازیگر این فیلم اشاره کرد: "من در کنار یک پسر پنج ساله باید بازی می کردم و قبل از شروع فیلمبرداری حدود یک ماه با هم تمرین کردیم تا برای کار هماهنگ باشیم و این تجربه خوبی برایم بود."

داودنژاد در پایان جلسه از سئوال یکی از حاضران ناراحت شد و گفت: "شما به جای این که شعار بدهید بهتر است که نقد درست کنید. به عنوان نمونه اشاره کنید که ساختار یا دیالوگ ها اشتباه بوده، نه اینکه شعار بدهید. ما همیشه نقد را شوخی گرفته ایم."