تبیان، دستیار زندگی
بالاخره استقلال در دور برگشت هم طعم پیروزی را چشید. دو تساوی مقابل صبا و پاس، یک باز معوقه برابر ملوان و باخت برابر ابومسلم باعث شده بود که آبی های تهرانی از وضعیت مناسب خود در صدر جدول لیگ فاصله بگیرند. دو پیروزی اخیر اهواز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت استقلال به جاده پیروزی


بالاخره استقلال در دور برگشت هم طعم پیروزی را چشید. دو تساوی مقابل صبا و پاس، یک باز معوقه برابر ملوان و باخت برابر ابومسلم باعث شده بود که آبی های تهرانی از وضعیت مناسب خود در صدر جدول لیگ فاصله بگیرند.

دو پیروزی اخیر اهوازی ها و همچنین غیبت عناصر اصلی دفاع تهرانی ها یعنی فکری و صادقی به علت محرومیت باعث شده بود که خیلی ها نسبت به موفقیت خانگی شاگردان قلعه نویی به دیده تردید نگاه کنند، ولی در عمل آنها موفق شدند همنامان اهوازی خود را شکست دهند تا از کورس رقابت با پاس و سایپا عقب نیفتند.

جدا از دو اشتباه مرتضی ابراهیم در دقایق 12 و 31 که می رفت کار دست قلعه نویی بدهد، بقیه نیمه اول را باید به ابی های میزبان اختصاص داد. آنها با یک استراتژی صحیح و نشانه گرفتن قلب دفاع استقلال اهواز بارها و بارها خطرساز شدند و بعد از ضربه ای که اکبرپور در دقیقه 17 به تیر عمودی دروازه اهوازی ها کوبید و فرصتی که غبیشاوی با هنرنمایی خود از عنایتی در دقیقه 32 گرفت، سرانجم شاگردان قلعه نویی مزد برتری خود را در دقیقه 33 گرفتند. وقتی آدریانو توپ را در میانه میدان لو داد، جباری بلافاصله با یک پاس عمقی عنایتی را با غبیشاوی تک به تک کرد و این بار گلزن کار کشته این تیم پس از دریبل دروازه بان حریف با پای راست گل پیروزی بخش تیم خود را به ثمر رساند. بعد از این حمله هم تهرانی ها دو فرصت در حالت های مشابه توسط اکبر پور و نیکبخت از دست دادند تا با سوت پایانی رحیم رحیمی مقدم با حداقل برتری به رختکن بروند.

شروع نیمه دوم هم حکایتی مشابه با 45 دقیقه اول داشت، ولی نادر غبیشاوی در دقیقه 49 یک موقعیت تک به تک را از عنایتی گرفت و پنج دقیقه بعد هم در مواجهه با سیاوش اکرپور که قسم خورده بود گل نزند، موفق ظاهر شده تا سرانجام اهوازی های که چیزی برای از دست دادن نداشتند، آرام آرام عنان بازی را در اختیار بگیرند. خروج ابوالهیل سنگین و بیژنی بی تأثیر و ورود زادمحمود و مهدی پور باعث شد که خط میانی این تیم تحرک بیشتری بگیرد و با ارسال های داوم، خط دفاعی نه چندان مطمئن استقلال تهران را چند بار به لرزه درآورد، ولی نه آدریانو و فضلی (و بعد از او خلیفه اصل) در قواره گلزن ظاهر شدند و نه رحمتی اجازه داد که بازی خوب هفته گذشته اش مقابل ابومسلم از یادها برود. رحمتی دو واکنش به موقع در دقایق 69 و 90 مقابل ضربات محکم عیدی زاده داشت تا دراوزه استقلال در غیاب فکری و صادقی هم از گزند حملات حریف اهوازی مصون بماند و در نهایت آبی های تهرانی با دست پر و سه امتیاز از زمین خارج شوند.

حالا استقلال تهران دوباره به جاده پیروزی بازگشته و می تواند امیدوار باشد که در آینده در صورت توقف سایپا دوباره به صدر جدول باز گردد، ولی آیا نارنجی پوشان این فرصت را در اختیار شاگردان قلعه نویی قرار می دهند؟

 در حاشیه بازی حاشیه بازى

مدارا با نیكى تمام شد؟!

ایران ورزشى-دیروز علیرضا واحدى نیكبخت 70دقیقه دیر تعویض شد. او گرچه مقابل اتكا یك گل زد اما در همان دیدار هم دیدیم كه واحدى دیگر مثل گذشته ها نیست. او ماه هاست كه مثل گذشته نیست. توپ هاى او مقابل اتكا در جام حذفى به زحمت به18قدم حریف مى رسید. ماه ها بود كه قلعه نویى با او مدارا مى كرد، هفته ها بود براى او خط و نشان كشیده بود كه علیرضا مراقب خودت باش، افت كرده اى اما دیروز دیگر وقت تعویض بود، دیروز سوپر استار استقلال نشان داد كه در حد و اندازه هاى لازم نیست. این تعویض هشدارى بود به نیكى در آستانه جام جهانى. آیا او برمى گردد؟

عنایتى كاپیتان سنى

دیروز پس از خروج نیكبخت از استقلال بازوبند كاپیتانى به رضا عنایتى رسید. به نظر مى رسد استقلالى ها رعایت سن و سال او را كرده اند چون بازیكنى مثل پیروز قربانى از او و بقیه حاضران در زمین قدیمى تر بود.

استقلال وا داده بود

استقلالى هاى تهران از دقیقه 60 به بعد كم آوردند. آنها مقابل حملات استقلال و تعویض هاى یاورى هر لحظه بیشتر تحت فشار قرار مى گرفتند. در این لحظه قیافه قلعه نویى و فریادهاى او جالب توجه بود. او مدام لب خط حرص مى خورد و سر بازیكنان داد مى كشید.

اعتراض به رحیمى مقدم

دیروز پس از گل دقیقه ،33 یاورى از بیرون زمین و رضا جلالى ثابت از داخل زمین به رحیمى مقدم معترض بودند اما یاورى كه دوست نداشت تیم او اسیر حاشیه شود جلالى ثابت را هل داد داخل زمین و از او خواست كه بازى كند.

دو اسپانسر روى یك پیراهن

تیم استقلال اهواز علاوه بر تعویض چند مربى در یك فصل قادر است همزمان روى یك پیراهن دو اسپانسر را تبلیغ كند. آنها روى پیراهن خود بانك تجارت و پشت پیراهن خود یك كارخانه كاغذسازى را تبلیغ مى كنند. جالب اینكه روى پیراهن غبیشاوى تبلیغ دیگرى جز بانك ملت حك شده بود.

نیكبخت و تیم جدیدش!

دیروز علیرضا بازوبند كاپیتانى استقلال را بسته بود. بازوبندى كه خیلى ها آرزوى بستن آن را دارند. همین باعث شده بود تا او بیشتر احساس مسؤولیت كند. هواداران هم از او خواستند كه تیمش را برداشته و بیاید سمت سكوها، او هم دستور سكوها را اجابت كرد و رفت.

قریب مدیر عامل استقلال

دیروز در ورزشگاه آزادى از یك فرد نزدیك به باشگاه شنیدیم كه قرار است دكتر قریب از سوى وزارت رفاه به عنوان مدیر عامل جدید استقلال مشغول به كار شود، همه چیز براى این جابه جایى انجام شده و به احتمال زیاد طى امروز و یا فردا قریب دوباره مدیر عامل مى شود. استقلالى ها هم از این بازگشت خوشحال هستند.

20به نمره8

مجتبى جبارى فوتبال را خونسرد، باهوش و عالى بازى مى كند. او دیروز در دقیقه 36 در یك صحنه اوج هوش خود را به نمایش گذاشت.

او با یك توپ دزدى عالى استقلال را در موقعیت گل قرارداد. در كل او كه راه مى افتد استقلال شكل مى گیرد. او با پوشیدن پیراهن 8 در نقش یك ژنرال در استقلال عالى كار مى كند. پاس هاى تودر، پشت دفاع و هر مدل دیگر كه بخواهید. آفرین به مجتبى باهوش كه فوتبال را فهمیده بازى مى كند، اى كاش استقلال چند جبارى داشت.

حمله مركزى ها به جنوبى ها

دیروز چند هوادار جنوبى با یك بوق معمولى در ورزشگاه آزادى جنب سكوى پرسپولیسى ها جا گرفته بودند. آنها پیش از گل كمى شلوغ مى كردند اما پس از گل آبى هاى تهران آنها را به سكوت دعوت كردند و همین باعث چند دقیقه درگیرى شد.

رضا از سیاوش شاكى، اصغر از رضا

در دقیقه 17 اگر سیاوش از خودگذشتگى نشان مى داد استقلال مى توانست صاحب گل شود. او كه فقط غبیشاوى را پیش رو داشت توپ را به تیر دروازه زد تا آه از نهاد رضا عنایتى بلند شود. او شرایط بهترى داشت و به همین علت از اكبرپور شاكى شد اما چند دقیقه بعد در دقیقه21یك فرصت نصیب عنایتى شد و این بار او تك خورى كرد و توپ را به اصغر طالب نسب نداد تا او هم شاكى شود.

روبوسى سرهنگ و ژنرال

براساس یك سنت دیرینه بازیكنان دو تیم به سمت نیمكت هم رفتند.

یاورى با سابقه اى طولانى در فوتبال و با توجه به اینكه هر سال سه تیم عوض مى كند پذیراى استقلالى ها بود و قلعه نویى هم كه در اهواز شرایط خوبى دارد. روبوسى دو مربى با القاب ژنرال و سرهنگ هم دیدنى بود.

داد و بیداد سر حسین و سعید

دیروز پس از گل قلعه نویى از دست لطفى و كاظمى شاكى بود. او بارها در لب خط سر آنها داد كشید كه بازى را آرام كرده و زمینى بازى كنند بقیه ایراد را ما نفهمیدیم. خلاصه هر چى بود قلعه نویى چند بار این دو را مورد خطاب و عتاب قرار داد.

خوش و بش استقلالى ها با مهدوى

دیروز محمدرضا مهدوى بازیكن سابق استقلال در تونل ورزشگاه با گذشته ها تجدید خاطره كرد.

او با تك تك استقلالى ها به ویژه قدیمى ترها مثل فكرى و منصوریان سلام علیك گرمى كرد. او دیروز با لباس شخصى در ورزشگاه حاضر بود.

از3محروم یكى غایب بود

از سه بازیكن محروم استقلال، فكرى و صادقى دیروز همراه استقلالى ها بودند و پس از همراهى تیم تا داخل زمین به روى سكوها رفتند اما خبرى از مسبب باخت هفته گذشته فرزاد مجیدى نبود.

فكرى: زودتر گل بزنید

محمود فكرى كاپیتان محروم استقلال پیش از بازى در رختكن استقلال از بازیكنان خواست كه محكم و جدى بازى كرده و فكر مردم را كه آن بالا نشسته اند بكنند. «قدر موقعیت ها را بدانید و زودتر گل بزنید تا بازى را با آرامش دنبال كنید.»