تبیان، دستیار زندگی
در اکثر خانه‌های امروزی که از سینمای خانگی استفاده می‌کنند، قابلیت‌های دستگاه به کار گرفته نمی‌شود و این ابزار تنها به عنوان تلویزیونی لوکس در خانه نصب شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیفیت صدا را حس کنید

اسپیکرهای هوشمند

در اکثر خانه‌های امروزی که از سینمای خانگی استفاده می‌کنند، قابلیت‌های دستگاه به کار گرفته نمی‌شود و این ابزار تنها به عنوان تلویزیونی لوکس در خانه نصب شده است.

یکی از این امکانات که تنظیم کردن آن زمان زیادی مصرف و به فضا احتیاج دارد، اسپیکرهای سینماهای خانگی است. این اسپیکرهای بین 4 تا 6 اسپیکر هستند که در چهار جهت جلو، عقب، چپ و راست چیده می‌شوند تا بتوانند بهترین کیفیت صدا را تولید کنند. ولی در اغلب خانه‌ها به علت فضای محدود این تنظیمات به درستی صورت نمی‌گیرد و صدا از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

اسپیکرهای هوشمند , هدفون مخصوص , speaker , headphone

به همین منظور شرکت Summit Wireless دست به تولید اسپیکرهای هوشمند ویژه‌ای کرده که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

اولا که ارتباط این اسپیکرهای تماما وایرلس است و نیازی به سیم کشی اسپیکرها نیست. دوما می‌توانید اسپیکرها را مطابق سلیقه خودتان بچینید و فقط کنترل را به دست بگیرید و دستگاه را روشن کنید.

اسپیکرها به صورت ویرلس همدیگر را پیدا میکنند و بر اساس فرکانسی که از طریق کنترل به آنها رسیده محل نشستن بیننده را پردازش می‌کنند، سپس با دانستن محل بیننده، به طور اتوماتیک تنظیمات صدا را انجام می‌دهند تا بهترین کیفیت صدا را در جایی که نشسته‌اید تجربه کنید.

این محصول در دو مدل 5.1 با قیمت 2500 دلار و مدل 7.1 با قیمت 3000 دلار به فروش خواهد رسید.

منبع: http://www.wired.com/gadgetlab/2011/01/smart-hd-speakers/

هدفون مخصوص

هدفن من همیشه از گوش‌هایم در می‌آید و علاوه بر آن همیشه نویز و صدای خیابان و ماشین‌ها را می‌شنوم.

البته از این جهت که باعث می‌شود زیر ماشین نروم خوب است! حالا اگر شما مثل نباشید و حاضر باشید 200 دلار بابت هدفون پول بدهید این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این هدفون منحصر به فرد با داشتن لایه سیلیکونی ویژه روی گوشی‌هایش برای شما یک هدفون مخصوص خودتان طراحی می‌کند. در واقع این گوشی در مدت 4 دقیقه از گوش قالب گیری می‌کند و هدفون با سایز و اندازه مخصوص گوش شما فراهم می‌کند.

این محصول ساخت شرکت Sonomax است و PCS-200 و PCS-100 نام دارند.

منبع: http://www.engadget.com/2011/01/06/sculpted-eers-fills-ears-with-silicon-molds-custom-molded-headp/

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی