تبیان، دستیار زندگی
رقابت‌ها به میزبانی قطر گفت: بازی خوبی نبود، اما ما خوب و منظم بازی كردیم. خدا را شكر كه در این بازی به پیروزی رسیدیم و مهم آن بود كه سه امتیاز مسابقه را به دست بیاوریم. او ادامه داد: آنچه كه در مورد من پیش آمد شیطنت یكی از روزنامه‌های عربی بود این در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرهایی از قطر

قطبی


افشین قطبی: مقابل امارات به بازیكنان باتجربه استراحت می‌دهم

در گروه مرگ قرار داشتیم و با اقتدار صعود كردیم

نكونام: دیگر با عرب‌ها مصاحبه نمی‌كنم ؛دوست ندارم امارات از گروه صعود كند

هادی عقیلی:بهترین هدیه‌ام را در روز تولدم گرفتم


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در بازی برابر امارات به بازیكنان باتجربه‌ استراحت داده و به بازیكنانی كه تاكنون به میدان نرفته‌اند، فرصت بازی می‌دهم.

افشین قطبی پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر كره شمالی در نشست خبری پس از مسابقه اظهار كرد: ما بازی سختی را از كره شمالی بردیم. كره‌ای‌ها بیشتر دفاع می‌كردند و برنامه‌هایشان استفاده از ضد حملات بود. این تاكتیك آن‌هاست. در این مسابقه دو دیدگاه متفاوت وجود داشت كه یك تیم بیشتر دفاع می‌كرد و تیم دیگر برنامه‌های هجومی را در دستور كارش داشت. كره شمالی دفاع محكمی دارد. فراموش نكنید این تیم در جام جهانی 2010 سی دقیقه مقابل تیم برزیل استقامت كرد و حتی اجازه یك موقعیت گل به آن‌ها نداد.

وی افزود: برای این مسابقه چهار تغییر را در تركیب تیم ایجاد كردیم كه هماهنگی آن‌ها با یكدیگر كمی طول می‌كشید. ما باید با صبر و حوصله كار را ادامه می‌دادیم ضمن اینكه تیم ایران در این مسابقه برد می‌خواست و خاصیت چنین تفكری این است كه كمی استرس هم به میان بازیكنان بیاید. معتقدم هافبك‌های چپ و راست ما در نفوذهای نیمه اول‌شان عملكرد خیلی خوبی نداشتند اما با تدابیری كه در بین دو نیمه اندیشیدیم این مشكل حل شد. تیم ایران به آنچه كه می‌خواست رسید. در بازی برابر امارات به بازیكنان باتجربه‌ استراحت داده و به بازیكنانی كه تاكنون به میدان نرفته‌اند، فرصت بازی می‌دهم. هدف اصلی ما قهرمانی در جام ملت‌هاست و با تلاش و كوشش به آن خواهیم رسید. ایران در گروه مرگ قرار داشت و پس از دو مسابقه با كسب 6 امتیاز مقتدرانه به مرحله بعدی صعود كرده است.

سرمربی تیم ایران با بیان اینكه اطلاعی از مصاحبه جواد نكونام با روزنامه الرای ندارد، اظهار كرد: اطلاعی از این مصاحبه نداشته، ولی تا جایی كه می‌دانم همه رسانه‌های ایرانی از تیم كشورشان حمایت می‌كنند. من و سایر اعضای تیم از آن‌ها رضایت داریم و خبرنگاران ایرانی را همكاران خودمان می‌دانیم. سعی می‌كنم اگر واقعا مشكلی وجود داشته باشد، در آینده آن را حل كنم.

نكونام: دیگر با عرب‌ها مصاحبه نمی‌كنم ؛دوست ندارم امارات از گروه صعود كند

نکونام

كاپیتان تیم ملی ایران گفت: قول می‌دهم از این به بعد با هیچ روزنامه و شبكه تلویزیونی عربی گفت‌وگو نداشته باشم تا دیگر این حاشیه‌ها و مسائل پیش نیاید.

جواد نكونام پس از پیروزی یك بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر كره شمالی و راهیابی به دور دوم رقابت‌ها به میزبانی قطر گفت: بازی خوبی نبود، اما ما خوب و منظم بازی كردیم. خدا را شكر كه در این بازی به پیروزی رسیدیم و مهم آن بود كه سه امتیاز مسابقه را به دست بیاوریم.

او ادامه داد: آنچه كه در مورد من پیش آمد شیطنت یكی از روزنامه‌های عربی بود این در حالی است كه من هرگز با آن‌ها گفت‌وگو نمی‌كنم. به شما هم قول می‌دهم كه به احترام رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران ایرانی دیگر با روزنامه‌های عربی و یا حتی شبكه‌های تلویزیونی آن‌ها مصاحبه نكنم تا دیگر مشكلی پیش نیاید. من تاكنون به روزنامه‌های عربی اهمیتی نداده‌ام و از این به بعد هم نخواهم داد. آن چیزی هم كه پیش آمد، به شكلی است كه نمی‌توان شكایتی كرد.

نكونام درباره بازی هم گفت: خدا را شكر كه بردیم و هر سه امتیاز بازی را به دست آوردیم و توانستیم خیلی زود به مرحله بعد راه پیدا كنیم. برای مرحله بعد باید با برنامه‌ریزی خوب و ریكاوری مناسب آماده شد. زمان زیادی تا بازی دور یك چهارم نهایی داریم و این كمك فراوانی به ما می‌كند تا برای بازی دور بعد آماده شویم. ضمن انكه بازیكنان سرماخورده ما هم فرصت دارند تا به جمع ما برگردند.

بازیكن باشگاه اوساسونا كه در جمع خبرنگاران صحبت می‌كرد درباره حریف بعدی ایران در گروه چهارم رقابت‌ها هم گفت: دوست دارم كه همواره در همه رقابت‌ها برنده باشم. این آرزوی من است. اگر بشود بهترین بازی‌هایم را انجام بدهم. دوست ندارم امارات از گروه‌مان بالا بیاید به خاطر مشكلاتی كه فوتبالیست‌های ایرانی در امارات با آن‌ روبه‌رو بوده و هستند. فكر می‌كنم با ارائه یك بازی خوب می‌توانیم آن‌ها را ببریم.

وی همچنین گفت: برایش فرقی نمی‌كند كه ایران در دور یك چهارم نهایی با تیم‌های استرالیا و یا كره جنوبی روبه‌رو شود.

نكونام در پایان عنوان كرد: زود است درباره حضور تیم ملی در دیدار پایانی صحبت كنیم. هنوز تا آن مرحله دو بازی دیگر فرصت داریم و بعد از این دو بازی باید از قهرمانی و یا حضور در بازی فینال صحبت كرد.

عقیلی

هادی عقیلی:بهترین هدیه‌ام را در روز تولدم گرفتم

هادی عقیلی پس از برگزیده شدن به عنوان بهترین بازیكن زمین در دیدار دو تیم ایران و كره‌شمالی گفت: بهترین بازیكن بودن هدیه خوبی برای روز تولدم بود.

هادی عقیلی پس از پیروزی در مقابل تیم كره‌شمالی گفت: به سه امتیاز بازی نیاز داشتیم و توانستیم با همت بچه‌ها این سه امتیاز را كسب كنیم تا از حریفان در این گروه عقب نیفتیم. بازی بسیار سختی بود و با توجه به اینكه چند بازیكن تیم شرایط بازی نداشتند و به تیم نرسیدند توانستیم نتیجه خوبی بگیریم. تیم كره شمالی به سه امتیاز بازی نیاز داشت و بعد از اینكه ما توانستیم گل بزنیم خیلی تحت فشار قرار گرفتیم.

هادی عقیلی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا كه در روز تولدت بهترین بازیكن زمینی شدی چه حسی داری؟ ‌گفت:‌ در روز تولدم بهترین هدیه ممكن را گرفتم. خیلی دوست داشتم گل بزنم اما چون در این بازی ضربات ایستگاهی زیادی برای تیم به دست نیامد نتوانستم گلزنی كنم.

وی عملكرد خط دفاعی را اینگونه تصریح كرد كه در این دو دیدار فشار زیادی بر روی خط دفاع ما بود و ما خیلی خوب توانستیم در مقابل مهاجمان حریف ایستادگی كنیم. در جام ملت‌ها تیم ضعیف وجود ندارد و همه برای گلزنی به سمت دروازه هجوم می‌برند.

عقیلی در ارتباط با دور بعد مسابقات نیز گفت: فرقی ندارد كه با استرالیا بازی كنیم یا با كره‌جنوبی. هر دو تیم برای ما یكسان هستند. هر دو تیم بسیار قدرتمند هستند و بازی سختی در پیش خواهیم داشت.


تنظیم برای تبیان: حشمت بهادری

منبع :ایسنا

بخش ورزشی