تبیان، دستیار زندگی
ناصر حجازی گفت: شرکت در تورنمنت چهار جانبه  هنگ کنگ جزء بازیهای دوستانه است که از اهمیت بالایی برخوردار نیست و تنها برای شناخت نفرات انتخابی تیم ملی تصمیم به شرکت در این مسابقات گرفته شده است. وی در گفت و گو با خبرنگار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارزیابی تیم ملی فوتبال از سوی ناصر حجازی؛ تورنمنت هنگ کنگ، فقط نفرات اصلی تیم ملی را مشخص خواهد کرد

ناصر حجازی گفت: شرکت در تورنمنت چهار جانبه  هنگ کنگ جزء بازیهای دوستانه است که از اهمیت بالایی برخوردار نیست و تنها برای شناخت نفرات انتخابی تیم ملی تصمیم به شرکت در این مسابقات گرفته شده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا ، با اشاره به بحث برانگیز بودن انتخاب بازیکنان تیم ملی برای شرکت در تورنمنت چهارجانبه هنگ کنگ بر استفاده از بازیکنان اصلح تاکید کرد و افزود: انتخاب اعضای تیم ملی فوتبال به دلیل انتخاب نشدن برخی از بازیکنان شایسته جای بحث زیادی دارد.

حجازی گفت: بر این اساس برخی افرادی که از شایستگی لازم برخوردار نبوده اند به تیم ملی دعوت شده اند در این میان حامد کاویانپور جز  نفرات ذخیره  تیم الوصل به شمار می رود و برای تیم ملی انتخاب می شود ، اما نفراتی که در لیگ باشگاهی کشور حضور دارند و از  بازی بسیار خوبی نیز برخوردار می باشند ، انتخاب نشده اند، ادموند بزیک و بازیکنانی مانند او از این دسته اند.

بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به مبهم بودن دلیل این امر گفت: من نمی دانم چگونه است که بازیکنان این گونه انتخاب می شوند، تیم سپاهان اصفهان با 7 امتیاز اختلاف نسبت به تیم های دیگر در صدر جدول لیگ قرار داد و تنها یک بازیکن از این تیم به تیم ملی راه می یابد، این در حالی است که باید بازیکنان بیشتری از این تیم انتخاب می شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: اما برای حضور در این تورنمنت ما اصلاً نیازی به استفاده از لژیونرها نداریم چرا که مسابقات هنگ کنگ دوستانه است و برای محک زدن بازیکنان، مهم شمرده می شود، ولی ما می توانستیم بازیکنان جوان تری را انتخاب کنیم که برای آینده  خود تجربه کسب کنند. حجازی افزود: با نظر به اینکه تورنمنت چهار جانبه ی هنگ کنگ یک نوع مسابقه ی تفریحی و سیاحتی به شمارمی رود، لزومی نداشت که حتماً ما درآن حضور داشته باشیم، به عبارت دیگر ما باید یک ارزیابی دقیقی برای حضور در مسابقاتی از این دست داشته باشیم و به نتایجی که ازاین مسابقات به دست می آید توجه کنیم چرا که با هردعوت نامه ای، نباید در این گونه مسابقات شرکت کنیم،ازسوی دیگر« فیفا» به نتایج به دست آمده توجه می کند و بی تردید رده بندی تیمی ایران با کسب هر نتیجه ای تغییر می کند، بنابراین اگر تیم ملی نتیجه ی حضور خود را تاثیر گذار می بیند، اقدام به انجام آن نماید.

وی با بیان این که تیم ملی نمی توان از لحاظ تیمی به گونه ای صد در صد هماهنگ باشد گفت: از آنجا که هر یک از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی در مسابقات لیگ کشور حضور دارند از آمادگی لازم جسمی برخوردارمی باشند اما با مدت زمان کمی که از تمرینات آنان می گذرد به گونه ای مناسب هماهنگ نخواهند شد.

این مربی فوتبال با اشاره به اینکه هادی طباطبایی نیز قطعاً باید به عنوان یکی ازدروازه بانان تیم ملی در انتخاب اعضای تیم ملی حضور می یافت گفت: سه نفراز دروازه بانانی که برای تیم ملی انتخاب شده اند ، بازیکنان خوبی هستند، اما هادی طباطبایی یکی از برترین دروازه بانان لیگ به شمار می رود که متاسفانه انتخاب نشد، در حقیقت این بازیکن از پایه های اصلی تیم استقلال به شمار می رود.