تبیان، دستیار زندگی
دبیر چهارمین جشنواره دوسالانه تئاتر معلولین زمان برگزاری این رویداد هنری را از 23 تا 26 دی ماه اعلام كرد و از عزت الله انتظامی آقای بازیگر به عنوان یكی از اعضای هیات داوران این رویداد هنری نام برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داوری عزت الله انتظامی در جشنواره تئاتر معلولین

انتظامی

دبیر چهارمین جشنواره دوسالانه تئاتر معلولین زمان برگزاری این رویداد هنری را از 23 تا 26 دی ماه اعلام كرد و از عزت الله انتظامی آقای بازیگر به عنوان یكی از اعضای هیات داوران این رویداد هنری نام برد. 

به گزارش ایرنا، "هادی بهداد" روز سه شنبه در نشست خبری چهارمین جشنواره تئاتر معلولین در سازمان بهزیستی كشور، این سازمان را متولی اصلی پوشش و حمایت از به گفته وی، یك میلیون 800 هزار نفر معلول نامید.

وی یكی از سیاست های سازمان بهزیستی را توانمندسازی معلولین عنوان كرد و گفت: هنر بویژه تئاتر از جمله ابزاری است كه به وسیله آن می توان توانمندسازی معلولین را ارتقا داد.

بهداد با اشاره به رویكرد سازمان بهزیستی در توجه به تئاتر درمانی از دهه 70، تصریح كرد كه توجه به چنین رویكردی سبب شكل گیری جشنواره تئاتر معلولین شد.

"هادی بهداد" روز سه شنبه در نشست خبری چهارمین جشنواره تئاتر معلولین در سازمان بهزیستی كشور، این سازمان را متولی اصلی پوشش و حمایت از به گفته وی، یك میلیون 800 هزار نفر معلول نامید.

دبیر چهارمین جشنواره تئاتر معلولین، نشان دادن توانمندی معلولین به جامعه و مردم، واقف شدن معلولین به توانمندی های خود، ارتقا تئاتر معلولین به لحاظ تكنیكی و هنری و ارتباط بیشتر جامعه و مردم با تئاتر معلولین را از اهداف چهارگانه برگزاری این رویداد هنری اعلام كرد.

وی با اشاره به حضور 15 گروه نمایشی در این جشنواره گفت: این آثار توسط هیات داوران متشكل از عزت الله انتظامی، سعید كشن فلاح و حسن دولت آبادی مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

بهداد مزیت این دوره از جشنواره نسبت دوره های گذشته را تفاوت های ساختاری آن عنوان كرد و گفت: در این دوره تمركز بر روی توانمندی افراد است و آثار معلولان جسمی حركتی، معلولان ذهنی، معلولان ناشنوا و معلولان خردسال بصورت مجزا ارزیابی خواهند شد.

دبیر چهارمین جشنواره تئاتر معلولین با بیان اینكه به تمام گروه ها كمك هزینه های خوبی پرداخت شده، درمورد جوایز این دوره از جشنواره اظهار داشت: در بخش كارگردانی و نمایشنامه نویسی یك انتخاب ویژه خواهیم داشت كه جایزه آن چهار سكه بهار آزادی خواهد بود.

وی افزود: به برگزیدگان اول تا سوم نیز افزون بر تندیس و لوح جشنواره به ترتیب دو سكه، یك سكه و دو ربع سكه بهار آزادی اهدا می شود.

بهداد درمورد تاخیر در زمان برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر معلولین گفت: این جشنواره قرار بود مرداد ماه برگزار شود اما پس از بررسی های به عمل آمده این زمان مناسب دانسته نشد و برای برگزاری وزین تر و با كیفیت تر، زمان آن دی ماه انتخاب شد.

وی از سالن های مهر، سوره، اندیشه حوزه هنری به عنوان مكان های برگزاری این جشنواره نام برد و گفت: در حال حاضر مناسب سازی این سالن ها در دست انجام است تا هنرمندان معلول بدون زحمت به ارائه اثر هنری خود بپردازند.

دبیر چهارمین جشنواره تئاتر معلولین به برگزاری جلسات نقد بررسی آثار حاضر در این جشنواره اشاره كرد و گفت: در برپایی این جلسات از حضور دكتر رحمت امینی بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: تمامی جلسات نقد و بررسی آثار، ساعت 9 صبح و در مدت برگزاری جشنواره برپا می شود.

بهداد گفت: در این دوره از جشنواره 200 هنرمند از گناوه، زنجان، اردبیل، زنجان، ایلام، كرمانشاه، دهلران، فارسان، شهررضا، تهران، یاسوج، قائم شهر و گنبد حضور دارند.

به گفته وی، پس از برگزاری جشنواره های منطقه ای در سراسر كشور، 15 اثر منتخب از میان 40 اثر به جشنواره كشوری راه یافته اند.

دبیر چهارمین جشنواره تئاتر معلولین افزود: از میان 15 اثر نمایشی راه یافته به این جشنواره، یك اثر در بخش غیر رقابتی(جنبی) و یك نمایش خیابانی اجرا می شود.

وی افزود: این نمایش خیابانی روز شنبه 25 بهمن ماه ساعت 17 در محوطه باز حوزه هنری اجرا می شود.

بهداد گفت: آئین اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر معلولین روز یكشنبه 23 بهمن ماه ساعت 9 صبح در تالار اندیشه حوزه هنری و با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان برگزار می شود.

"من كیم، "در جستجوی قطعه گمشده"، "از پله ها بیا پایین"، "سرهنگ و پرندگان"، "رادیكال زندگی"، "پرده برداری"، "دستفروش"، "بن بست امید"، "عمو ماهیگیر"، رفیق خوب یه نعمته"، "پرسشنامه"، "یورد هشتم"، "شلان كشی" و "اسكله امید" 14 صحنه ای اثر راه یافته به چهارمین جشنواره تئاتر معلولین هستند.


بخش سینما و تلویزیون تبیان