تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) با اشاره به حركت ارزشمند «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر تركیه در سخنرانی روز عاشورا و تجلیل از مقام ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: این اقدام در كشوری رخ داد كه روزی مركز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جمهوری اسلامی ایران و تاثیر بر جهان

جمهوری اسلامی ایران و تاثیر بر جهان

آیت الله واعظ طبسی در دیدار شورای عالی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع):

جمهوری اسلامی ایران امروز تأثیر خود را بر جهان گذاشته است

آیت الله واعظ طبسی گفت: امروز تفكر شیعی و انقلابی نظام اسلامی ایران، اثرات خود را بر جهان گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) كه در تالار اماكن متبركه رضوی برگزار شد، افزود: مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) با مطرح كردن این عنوان مبارك خواهد توانست در جهان اسلام و حتی كشورهای غیر مسلمان دارای جاذبه‌ها و تأثیرات عمیق روانی و معنوی باشد.

وی افزود: شرایط جهانی بسیار آماده پذیرش اخلاق، تفكر، اندیشه، تدبیر و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است و فقر معنویتی كه امروز در جهان غرب احساس می‌شود، نیاز به وجود چنین مجموعه‌ای را دوچندان می‌نماید تا از طریق آن بتوان فضای ذهنی جامعه را اقناع كرد و مسیر زندگی انسان‌ها را به سوی خیر و سعادت تغییر داد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) با اشاره به حركت ارزشمند «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر تركیه در سخنرانی روز عاشورا و تجلیل از مقام ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: این اقدام در كشوری رخ داد كه روزی مركز ضدیت با تشیع بود و حتی در شرایط فعلی نیز تلاش می‌كند دین وارد زندگی مردم نشود، لیكن به خاطر وجود ظرفیت‌ها و اثراتی كه انقلاب اسلامی بر روی كشورهای مختلف گذاشته، امروز شاهد چنین اقدامات ارزنده‌ای هستیم و البته برای به ثمر نشستن نتایج بهتر، باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه مجموعه‌های فرهنگی در حوزه داخلی و برون‌مرزی را به انجام كار هماهنگ و منسجم و به‌دور از موازی‌كاری فراخواند. آیت الله واعظ طبسی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی گسترده در آستان قدس رضوی گفت: در این آستان بخصوص در چند سال اخیر تحولی اساسی از نظر كمی و كیفی در زمینه كارهای فرهنگی صورت گرفته است، لیكن تا رسیدن به آن نقطه ایده‌آل هنوز فاصله هست. وی در پاسخ به درخواست اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) در رابطه با ساخت مساجد و مراكز فرهنگی در كشورهای مختلف دنیا، ضمن تأكید بر همكاری و تعامل با مجمع مذكور، ابراز داشت: البته این همكاری نیازمند امكانات مادی و مالی فراوان است كه آستان قدس رضوی علیرغم این‌كه یك مجموعه غیر دولتی است، اما در مسائل مالی بسیار منضبط و تنها در چارچوب بودجه مصوب حركت می‌كند و لذا برای ساخت مسجد و مراكز فرهنگی در سایر كشورها از محدودیت‌های بسیاری برخوردار است.

در این مراسم آیت الله مجتهد شبستری، نایب رئیس اول شورای عالی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) خطاب به آیت الله واعظ طبسی با بیان این كه رهبر معظم انقلاب به حضور شما در این شورا عنایت دارند، گفت: لازم است از خدمات فرهنگی چشمگیر آستان قدس رضوی برای زائران و همكاری و تعامل با این مجمع قدردانی كنم.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری، دبیر كل مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) در سخنانی همكاری‌های فرهنگی بین آستان قدس رضوی و مجمع مذكور را ارزشمند خواند و ابراز امیدواری كرد این همكاری‌ها به خصوص در ابعاد بین‌المللی گسترش بیشتری بیابد.


تنظیم برای تبیان: سمانه دولت آبادی