تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان در پانزدهمین دیدار از پانزدهمین دوره رقابت های جام ملتهای آسیا 2011 به مصاف کف دست قطبی رفت .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران اولین صعود کننده جام

شاهزاده های جاه طلب

تیم ملی فوتبال کشورمان در پانزدهمین دیدار از پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا 2011 به مصاف کره شمالی رفت که توانست با پیروزی مقابل کف دستان قطبی با 6 امتیاز صعودش را به دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها قطعی کرد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌شمالی از ساعت 16:45 روز شنبه در ورزشگاه قطر اسپورت دوحه آغاز شد که در پایان به پیروزی یک بر صفر شاگردان افشین قطبی انجامید تا تیم ایران با دو پیروزی و کسب 6 امتیاز صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات قطعی کند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی به مصاف کره شمالی رفت که ویروس سرماخوردگی باعث شد تا افشین قطبی با چهار تغییر نسبت به دیدار قبل ملی پوشان را روانه میدان کند.

شاهزاده های جاه طلب

بازی در حالی آغاز شد که هر دو تیم در اوایل بازی درصدد محک زدن یکدیگر بودند که اولین موقعیت گلزنی را کره ای روی دروازه ایران ایجاد کردند که با عکس العمل خوب رحمتی و هوشیاری مدافعان از بین رفت.

تیم ملی که همانند دیدار گذشته بازی را ضعیف تر از حریف خود آغاز کرده بود پس از گذشته دقایق ابتدایی توانستند توپ و میدان را در اختیار بگیرند و خطرناک ترین موقعیت نیمه نخست را در دقیقه 30 روی دروازه قرمز پوشان کره ایجاد کنند تا اولین گل دیدار توسط کریم انصاری فرد به ثمر برسد اما داور این گل را به دلایل نامعلوم مردود اعلام کرد و به مهاجم ایران هم کارت زرد نشان داد.

حاج صفی ، تیم ملی ایران ، کره شمالی

در ادامه باز هم این تیم ایران بود که می توانست در نیمه نخست با پیروزی به رختکن برود که عدم دقت ملی پوشان مانع از انجام این کار شد.

با شروع نیمه دوم و در حالی که نبود آندرانیک تیموریان به خوبی قابل احساس بود افشین قطبی با ورود محمد نوری به جای ایمان مبعلی قصد داشت تا سرعت بیشتری به بازی دهد تا ایرانی ها بتوانند با فرمول سرعت از دفاع جند لایه کره شمالی عبور کنند.

پس از این تعویض ایران میانه میدان را در اختیار گرفت و با پاس های کوتاه توانست هافبک های کره شمالی را از جریان بازی خارج کند تا اینکه روی تیز هوشی حاج صفی و سانتر زیبای پژمان نوری بار دیگر کریم انصاری فرد با ضربه ای فنی و زیبا دروازه چشم بادامی ها را باز کند و جشن صعود را در ورزشگاه قطر اسپورت برپا کنند.

ایران اولین تیمی است که صعود خود را به مرحله بعدی این مسابقات مسجل کرده است. حتی ازبکستان هم که در دو مسابقه اول خود 6 امتیاز گرفته هنوز صعودش قطعی نشده است.

شادی ملی پوشان پس از گل

در حالی که قبل از شروع جام ملت‌ها به خاطر نتایج ضعیف تیم ملی در ماه‌های گذشته، امید مردم به موفقیت تیم ملی کم بود، افشین قطبی توانست با دو پیروزی امید را به هواداران تیم ملی ایران برگرداند.

با این نتایجی که تیم ملی گرفت، ایران با 6 امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار گرفت و با توجه به تساوی مسابقه کره شمالی و امارات در مسابقه قبلی، ایران حتی در صورت شکست در بازی با امارات هم به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

شادی ملی پوشان

ایران اولین تیمی است که صعود خود را به مرحله بعدی این مسابقات مسجل کرده است. حتی ازبکستان هم که در دو مسابقه اول خود 6 امتیاز گرفته هنوز صعودش قطعی نشده است.

در این دیدار که در چارچوب گروه D مسابقات جام ملت‌‌های آسیا و با قضاوت "نواف شکرالله" برگزار شد، کریم انصاری‌فرد ، پژمان نوری و خسرو حیدری بازیکنان اخطاری تیم ایران در این بازی بودند. "هونگ یونگ چو" و "چول کیو" بازیکنان اخطاری تیم کره در این مسابقه بودند.

در این بازی تیم ملی ایران با ترکیب سیدمهدی رحمتی، هادی عقیلی، محمد نصرتی(60 - غلامرضا رضایی)، سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی، جواد نکونام، ایمان مبعلی(46 - محمد نوری)، پژمان نوری، خسرو حیدری، محمدرضا خلعتبری و کریم انصاری‌فرد (1+90 - محمد غلامی) برابر تیم کره شمالی به میدان رفت.

مطالب مرتبط:

کلیپ گل ایران - کره شمالی

به بازیکنان با تجربه استراحت می دهم

بخش ورزشی

رضا سیگاری