تبیان، دستیار زندگی
اگر این روزها احساس می کنید با همسرتان فاصله زیادی پیدا کرده اید باید یک فکر اساسی کرده و ذهنتان را از چاردیواری خانه بیرون ببرید و یک سری راه های عملی برای دلگرم کردن همسرتان پیدا کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرمکن های زندگی زناشویی (طنز)

دلگرمی

خانم های عزیز!

اگر این روزها احساس می کنید با همسرتان فاصله زیادی پیدا کرده اید یا فکر می کنید همسرتان نسبت به شما و زندگی مشترک دلسرد شده و مثل روزهای اول آشنایی گرم و صمیمی نیست، دست روی دست یا روی زانو گذاشتن، بی فایده است. باید یک فکر اساسی کرده و ذهنتان را از چاردیواری خانه بیرون ببرید و یک سری راه های عملی برای دلگرم کردن همسرتان پیدا کنید.

به شما چه مربوط است؟

دلسردی، سکوت، سردی، رخوت و هر حرکت ناخوشایند دیگر را جدی نگیرید. اصلاً برایتان مهم نباشد که همسرتان به زندگی دلگرم هست یا نیست؟ به شما چه، شما زندگی خودتان را بکنید، این مشکل خود اوست، به شما چه که همسرتان از زندگی دلسرد شده، می خواست نشود، قرار نیست، روزی سه بار بشویید، بپزید، بسایید و دستورالعمل هم اجرا کنید که مثلاً شوهرتان را به زندگی دلگرم کنید. اصلاً به روی خودتان نیاورید؛ شما عادی رفتار کنید. هر وقت خسته شده و صدایش در آمد، یک راهی پیدا کنید.

فضا را گرم کنید

فضای خانه را به شدت گرم کنید، گرمی گرمی، می آورد، شومینه، بخاری، سماور، کتری روی گاز و ... هر چیزی که به گرمای منزل شما کمک کند. به ایجاد فضای گرم در خانه و نشاط آن نیز کمک خواهد کرد. لباس های زمستانی را همیشه دم دست بگذارید و از انبار کردن آن ها بپرهیزید و هر وقت احساس کردید که همسرتان دارد دلسرد می شود، بارانی، ژاکتی چیزی بدهید تنش کند همین که در گرمای تابستان داغ کرد، دلسردی نیز از دلش رخت خواهد بست.

فضا را متفاوت بسازید!

هر روز برای همسرتان یک سورپرایز داشته باشید، سعی کنید فضای منزلتان را نسبت به خانه دیگران متفاوت جلوه بدهید. این امر موجب می شود همسرتان برای تماشای آنچه برایش تدارک دیده اید هر روز با ذوق و شوق بیشتری به خانه برگردد و برای روبرو شدن با موضوع هیجان انگیز آن روز لحظه شماری کند. مثلاً به محض آنکه در خانه را باز کرد. یک لیوان آب بر سرش بریزید. البته سعی کنید آب گرم باشد تا دلگرمی بیشتری به او بدهد.

این به آن در

خواب

رفتارتان را متفاوت کنید. کنجکاوی کنید و ببینید چه مسائلی موجب دلسردی شده، سپس تمام آنها را ریشه یابی کرده و 180 درجه متفاوت رفتار کنید، برای شوهرتان، زن متفاوتی باشید، مثلاً صبحانه اش را در رختخوابش ببرید تا میل کند، نهار را برایش مثل یک شاهزاده برگزار کنید. اجازه بدهید دستور بدهد و شما فقط «چشم» بگویید. البته، اگر تا به حال هم مثل یک شاهزاده دستور می داد و شما اجرا می کردید و باز دلگرم نشده و در عوض از زندگی  با شما دلسرد و دل مرده شده، نوبت شماست مثل یک پرنسس رفتار کنید از او بخواهید صبحانه را برایتان آماده کند، شاید وقتی زندگی عوض شد دلسردی او هم به دلگرمی تبدیل شود، این به آن در!

وقت مناسب برای شکوه و شکایت:

شکایت کردن و گله گذاری از کمبودها را بگذارید برای روزهای جمعه، نه، روز جمعه هم تنها روز تعطیل شوهرتان است. پس خرابش نکنید، بگذارید برای یک روز دیگر، یک زمانی که او اصلاً خسته نیست و خیلی شاداب است. وقتی فکر می کند همه چیز زندگی بر وفق مراد اوست و هیچ چیز ناامید کننده ای در جهان وجود ندارد، نامه ی اعمالش را بگذارید جلوی چشمش و بگویید بیا این هم دلگرمی های من در زندگی!

حرف زور

جملات تلقینی به کار ببرید

مرتب به او بگویید تو به زندگی با من دلگرمی، این جملات تلقین آمیز، معجزه می کند. مطمئن باشید وقتی در چشمش خیره شوید و به او هشدار بدهید که حق ندارد از زندگی کردن با شما دچار دلسردی شود، حق ندارد از هیچ چیز در زندگی  برنجد و... جرأت نمی کند از این گونه افکار به سرش بزند، چه برسد به آنکه  در چهره اش دیده شود که از زندگی با شما دلسرد شده، یا می خواهد بشود. روزی هزاربار به او بگویید که خوشبخت است و با هیچ کس دیگر آنقدر خوشبخت نمی شد.

بهره گیری از نبات داغ

سالی یکی دو بار با او به چشمه های آبگرم اردبیل و سایر استان ها بروید. در خانه نیز آب گرمکن را همیشه روشن بگذارید و به محض آنکه به خانه آمد حکم کنید یک راست برود، دوش آب گرم بگیرد. سونا، جکوزی و حمام بخار نیز به ایجاد دلگرمی کمک می کند، استفاده از حوله یا پارچه داغ و گرم نیز در ایجاد دلگرمی مفید است از او بخواهید دلش را مرتب با یک حوله داغ ببندد و گرما را به دلش منتقل کند، چای نبات و جوشیدنی های داغ نیز فراموش نشود.

دروغ

خالی بندی کنید

همسرتان را در چشم خودتان و او بزرگ کنید. غلو کنید و خالی ببندید، در حدی که خودش هم شک کند. به طور مثال در مورد ظاهر و شکل و شمایلش جوری حرف بزنید که انگار از سوپراستارهای بالیوود و هالیوود هم خوش تیپ تر و با کلاس تر است. اگر سن و سالش بالا رفته بگویید تازه در اوج جوانی است و اگر از کار اخراج شده به او بگویید یک سوپرمن واقعی است، اگر خرجش بالاتر از دخلش است به او بگویید زندگی با او پر از هیجان است و اگر توقعات شما را بر آورده نمی کند، ادعا کنید همیشه آرزو داشته اید همسرتان نسبت به شما و خواسته هایتان بی تفاوت باشد. نهایت اینکه همیشه سعی کنید همسرتان را سی سانت بالاتر از سایز اصلی اش ببینید.

یک راه دیگر هم هست

تمام کارهای خانه را به تنهایی انجام بدهید و نگذارید همسرتان با انجام کارهای دشوار و مشغله های فراوان نسبت به زندگی دلسرد شود. حتی اگر می توانید خرج خانه را هم  خودتان قبول کنید. اجازه بدهید، همسرتان بخورد، بخوابد و تمرین دلگرمی کند. کولر خانه را خودتان وصل کنید ..برق خانه را خودتان تعمیر کنید. فرش ها را بشویید، شام و ناهارش را بپزید و به او پول تو جیبی هم بدهید. البته اگر با تمام این احوال همسرتان هنوز به زندگی با شما دلگرم نشده یک راه دیگری هم هست، روبرویش بنشینید و خیلی محترمانه از او بپرسید: دیگه باید چیکار کنم که به زندگی دلگرم بشی؟ می خواهم اصلاً نشوی!

بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع : زن روز- نویسنده :معصومه پاکروان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.