تبیان، دستیار زندگی
نمی دانم که چرا این آقای جاسبی هر چند وقت یکبار اصرار دارند که به نوعی بچه های دانشگاه آزادی را بخندانند. ایشان این هفته دوباره طی افاضاتی سنگین و غیر قابل فهم مخصوصا برای بچه های محصل دانشگاه آزاد گفتند که این دانشگاه در سال های آینده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طنز سیاسی با آقای جاسبی

جاسبی


دانشگاه آزاد «واحد تیركمون دره» بهتر است یا دانشگاه درپیت «آكسفورد»؟!!


• نمی دانم که چرا این آقای جاسبی هر چند وقت یکبار اصرار دارند که به نوعی بچه های دانشگاه آزادی را بخندانند. ایشان این هفته دوباره طی افاضاتی سنگین و غیر قابل فهم مخصوصا برای بچه های محصل دانشگاه آزاد گفتند که این دانشگاه در سال های آینده با آکسفورد و ام . آی . تی رقابت خواهد کرد. چرا راه دور برویم؟ ما دانشگاه آزادی ها که به عینه این رقابت را با چشم خودمان در حال حاضر می بینیم. دوستان تعارف نکنید. همین الان هم می شود رقابت کرد ها!

البته پس از این سخنان دلیرانه و شجاعانه استاد، چند بحث مطرح می شود:

1- این دانشگاه آکسفورد که می گن چیه؟ کسی می دونه؟ عین پیام نور خودمونه؟

2- بر فرض محال فهمیدیم که منظور استاد از دانشگاه آکسفورد چیست و البته این دانشگاه كجاست، سوال بعد این است که دانشگاه آزاد خودمان قرار است در کدام بخش ها با آکسفورد رقابت کند؟ دو دره کردن کلاس ها توسط برو بچ محترم؟ یا در توسعه عمرانی دانشگاه؟

3- سوال سوم اما سوالی اساسی است. اینکه برویم ببینیم آن دانشگاه آکسفورد مورد نظر استاد چند تا شعبه دارد. اگر یک شعبه دارد که دیگر فبها. آن وقت آمدیم واحد تهران مرکز را با آکسفورد مقایسه کردیم جواب بچه های واحد تهران جنوب را چه بدهیم؟ تهران جنوب را هم راضی کردیم با دانشگاه آزاد قزوین چه کنیم؟ بر فرض که همه این مشکلات حل شد یکی باید جواب بدهد که آن وقت جواب فارغ التحصیلان فرهیخته دانشگاه آزاد واحد تیرکمون دره (!) با دقیقا 53 متر مربع مساحت را چه کسی می دهد؟ استاد؟ نچ نچ نچ ...

• اوضاع بلبوشویی است خداوکیلی ها! چند روز پیش چند نفری در این طرف و آن طرف روزنامه های وطن امروز و ایران با خبرنگاران مصاحبه کردند که آیت الله هاشمی رفسنجانی از آن ها شکایت کرده است. تا فردای آن روز خبرگزاری ها و سایت های خبری و روزنامه ها این موضوع را با آب و تاب برای مخاطبان خود نقل کردند. اما فردای آن روز سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام این خبر را کلا تکذیب کرد. وطن امروز هم تکذیبه سایت مجمع را با رو کردن اسناد شکایت تکذیب کرد. علی الحساب نوبتی هم که باشد نوبت  دبیرخانه مجمع است تا ببینیم چه پیش می آید.

البته کلا بازار تکذیب روی تکذیب داغ است. دو هفته پیش هم پس از برگزاری مراسم سالگرد حماسه 9 دی در مهدیه تهران، سایت خبری مشرق از حضور سید علی خمینی نوه امام (ره) در این مراسم خبر داده و حتی مصاحبه ای اختصاصی را هم از قول وی بر روی خروجی سایتش قرار داده بود. اما سایت جماران که از سایت های خبری متعلق به دفتر نشر آثار امام (ره) است و با خانواده ایشان رابطه ای نزدیک دارد خبر را تکذیب کرد و گفت كه نوه امام روز 9 دی در قم بوده اند. این تكذیبیه یك خوراك داغ رسانه ای برای بعضی از آن طرف آبی ها درست كرد. بعدش هم که معلوم است. مشرق نیوز تکذیبیه سایت جماران را تکذیب کرد و آن ها را تهدید نمود که اسنادش را رو می کند! فعلا كه شمشیر ها غلاف است.

خدا وکیلی یک کم در مورد تکذیبیه دادن دقت کنید.

اسفندیار رحیم مشایی

• استغفرالله! استغفرالله! استغفرالله! چرا ما هیچ وقت نمی توانیم مثل مرد بایستیم و بگوییم که دیگر در این صفحه در مورد اسفندیارخان رحیم مشایی چیزی نمی نویسیم؟ هان؟ بدبختی اش این است هر هفته که این عهد را سفت و محکم تر می بندیم ایشان هم عزمشان در خبرسازی به شدت بالا می روند. این هفته کار انقدر بالا گرفته است که مجبوریم مطالب را شماره دار کنیم:

1- مورد بالایی که در مورد تکذیبیه ها بود را خواندید؟ این مطلب را هم به آن اضافه کنید. دو هفته قبل یکی از سایت های خبری گفته بود که مشایی علاوه بر 17 شغلش در این طرف و آن طرف و علاوه تر بر ریاست بر اداره کل مدیریت جهان دفتر ریاست جمهوری، در مقطع کارشناسی ارشد MBA دانشگاه بین المللی چابهار نیز مشغول به تحصیل است. ابتدای امر ما کلا قات زدیم و رفتیم دو دو تا چهار تای حساب و کتاب ساعت های کاری مهندس را در بیاوریم. اما بلافاصله رئیس این دانشگاه کلا آشنایی با مشایی را تکذیب کرد. اما اصولا به دلیل آنکه یکی از وظایف روزانه خبرنگاران پیله کردن به این آن است استادان امر در یکی از این خبرگزاری ها رفتند و یکی از همکلاسی های اسفندیار خان را علم کردند. آن همکلاسی هم که کلا از معرفت بویی نبرده بود گفت که مشایی را سر کلاس دیده اما او فقط چند بار سر كلاس ها حاضر شده است. خودتان دیگر بقیه ماجرا را سیر كنید. البته شما نگران نباشید، مطمئنا در چند روز آینده منتظر تکذیبیه یکی در این وسط باشید.

بعد از تحریر: قبل از اینكه این مطلب را برای سایت ایمیل كنم دیدم كه سایت مشرق نیوز دوباره به استاد پیله كرده و نه تنها لیست دروس ثبت نامی او را روی سایت قرار داده بلكه دو عكس از حضور مشایی سر كلاس نیز منتشر كرده است. البته صحبت های همكلاسی های مشایی با او نیز در خبر این سایت نقل شده است. مع الوصف هیچ كاری جز تاسف خوردن نمی توانیم انجام دهیم.

2- واقعا باید بعضی از این ضرب و المثل ها و شعر های قدیمی فارسی را با آب طلا نوشت. از قدیم گفته اند «مُشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید». عینا این جمله در مورد مهندس مشایی  ما صدق می کند. او که کلا سعی ندارد هیچ وقتی توجه کسی را به خودش جلب کند این هفته آنچنان از سوی بقایی و جوانفکر –رئیس سازمان میراث فرهنگی و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا- تقدیرانده شد که بعید می دانم خودش هم باورش شده باشد. جوانفکر که چند ماه قبل کارت خبرنگاری افتخاری خبرگزاری ایرنا را به مشایی داده بود این بار هم در دفاع از او کم نگذاشت. بقایی هم مشایی را مظلوم خواند تا دست در دست آقای جوانفكر این هفته اسباب شادی همه مان را فراهم كنند!

بعد از تحریر: در خبرهای این هفته موضوع اهدای نشان لیاقت نیز از سوی مشایی اعلام شده بود که پرداختن به این مساله را به هفته بعد موکول می کنیم.

بهبهانی

• خودمانیم. وزیر راه هم وزیر باحالی است. بعد از خبر امتحان جناب وزیر از مدیران استانی اش دوباره این هفته، بهبهانی با سقوط هواپیمای پرواز ارومیه خبرساز شد. شنیدم که خلبان عامل اصلی سقوط شناخته شده است. البته معرفی خلبان به عنوان عامل سقوط خیلی هم خوب است.  اولین حسنش این است که دیگر آن بنده خدا نیست که بخواهد تکذیبیه بدهد! ثانیا در کارایی این هواپیماهای روسی ذره ای شک در دل مسافران ایجاد نمی شود. ثالثا هم بالاخره تقصیر ها باید به گردن یکی بیافتد دیگر. از آنجا که ما کلا خیلی با معذرت خواهی و استعفا و این جلف بازی ها میانه خوبی نداریم نمی دانم چرا وقوع سوانح هوایی همیشه یا تقصیر هواپیمای مستهلک است، یا تقصیر شرایط جوی، یا تقصیر کشورهای اروپایی که به ما قطعات هواپیما نمی دهند و یا تقصیر خلبان. برای دفعه بعد پیشنهاد می كنیم كه برای نوگرایی هم كه شده این دفعه مهماندار هواپیما را مقصر اعلام كنیم!


سید محمد صادقی

بخش سیاست