تبیان، دستیار زندگی
در مقاله CES در یک نگاه دوربین‌های هندی کم سونی در نمایشگاه را معرفی کردیم. سونی که امسال حضور پررنگی در نمایشگاه داشته دوربین کوچک سه بعدی را نیز عرضه کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توفان دوربین‌ها در CES

*ha'f /h1(ìf g' /1 ces

Casio TRYX

تا به حال شده بخواهید از زاویه خاصی عکس بگیرید و مجبور شوید برای گرفتن آن عکس روی زمین دراز بکشید؟! خب... شرکت کاسیو دوربینی عرضه کرده که در درون قاب می‌تواند بچرخد و از زوایای مختلف عکس بگیرد. دیگر نیازی نیست خودتان را به آب و آتش بزنید.

این دوربین 12.1 مگاپیکسلی CMOS قابلیت فیلم‌برداری 1080p را با 30 فریم در ثانیه دارد و در حالت فیلم‌برداری آهسته میتواند ۴۳۲ در۳۲۰ پیکسل را در 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین این دوربین دارای لنز 21 میلیمتری‌سا که با آن می‎توانید عکس‌های پارانومای 360 درجه بی‌نظیری بگیرید.

این محصول از آوریل 2011 با قیمت 250 دلار به فروش می‌رسد.

منبع: http://www.engadget.com/2011/01/05/casios-tryx-pocket-camera-takes-a-stand-literally-alongside-n/

دوربین 3D سونی

در مقاله "CES  در یک نگاه" دوربین‌های هندی کم سونی در نمایشگاه را معرفی کردیم. سونی که امسال حضور پررنگی در نمایشگاه داشته دوربین کوچک سه بعدی را نیز عرضه کرده است.

این دوربین که از سری محصولات  Bloggie است به دلیل قیمت پایین 200 دلار نظر طرفداران دوربین‌های کوچک را به خود جلب کرده است. این دوربین قابلیت تصویر برداری با 1080p را داراست و با داشتن دو لنز می‌تواند تصاویر سه بعدی را ضبط کند. همچنین ال سی دی ۲.۴ اینچی آن تصاویر گرفته شده را بدون نیاز به عینک مخصوص به طور سه بعدی پخش می‌کند.

منبع: http://gizmodo.com/5726044/sonys-3d-camera-onslaught-3d-camcorders-3d-point+and+shoots-and-3d-bloggie

ViewSonic و دوربین‌های سه بعدی

این شرکت در نمایشگاه امسال چند نمونه دوربین سه بعدی عرضه کرده که هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. اولین نمونه که با نام Palm 3D HD شناخته می‌شود، میتواند تصاویری با کیفیت 1080p در دو حالت دو بعدی و سه بعدی ضبط کند.

نمایشگر این دوربین 3.2 اینچ و به دلیل استفاده از فناوری  Parallax میتوان تصاویر سه بعدی را بدون عینک روی آن دید. قیمت این محصول مانند سونی پایین و حدود 250 دلار است.

این شرکت سه مدل دیگر با نام‌های  ViewFun 3D PocketHD ،ViewFun 3D Pocket و  ViewFun 3D Snap Pocket عرضه کرده که هر با قیمت‌های 149، 179 و 199 دلار به فروش می‌رسد.

منبع: http://www.engadget.com/2011/01/07/viewsonic-announces-viewfun-3d-camcorder-line-hopes-we-wont-no/

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان