تبیان، دستیار زندگی
همزمان با بیست و چهارمین دوره از جشنواره ی فیلم فجر همزمان با برگزاری بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بخشی تحت عنوان « زنگ سینما » اختصاص به نمایش فیلمهای كودك و نوجوان دارد. در زنگ سینما كه سانسهای صبح سینماها را شامل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیزده فیلم ایرانی و خارجی در"زنگ سینما"

همزمان با بیست و چهارمین دوره از جشنواره ی فیلم فجر


همزمان با برگزاری بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بخشی تحت عنوان « زنگ سینما » اختصاص به نمایش فیلمهای كودك و نوجوان دارد.

در زنگ سینما كه سانسهای صبح سینماها را شامل می‌شود با هماهنگی مدارس‏، كودك و نوجوانان به تماشای فیلمهای مخصوص خود می‌نشینند.

در این بخش 13 فیلم ایرانی و خارجی به نمایش در می‌آید و از این میان 3 فیلم از ایران و 10 فیلم از كشورهای مختلف به نمایش در می‌آیند.

ماجراهای اینترنتی به كارگردانی حسین قناعت كارگردانی كه پیش از این «من نگین دات كام» را برای كودكان ساخت كه هنوز فرصت اكران پیدا نكرده است. اما « ماجراهای اینترنتی» كه در آن بهاره رهنما، مریم بوبانی و ... به ایفای نقش می‌پردازند درباره دختر بچه‌ای است كه پدر و مادرش را در زلزله‌ رودبار از دست داده و در یكی از پرورشگاههای تهران زندگی می‌كند، پس از هشت سال تنها عكس به جا مانده از خود و مادرش را به سایت گمشدگان در اینترنت می‌دهد و این آغاز ماجرا است.

همچنین «چوپان دروغگو» به كارگردانی سیروس حسن‌پور نیز در بخش زنگ سینما به نمایش در می‌آید این فیلم كه درباره پسری است به نام علیمراد كه قصد دارد چوپانی كند و اهالی روستا به او ماموری می‌دهند تا او را امتحان كنند، او در انجام این ماموریت مجبور به دروغ گفتن می‌شود و ...

سومین فیلم و آخرین فیلم ایرانی كه در این بخش به نمایش در می‌آید «سرت بدزد رفیق» علی عبدالعلی زاده است. این فیلم داستانی عروسكی درباره الاغی قهوه‌ای است كه در تنهایی و افسردگی زندگی می‌كند تا اینكه صاحبش الاغی به نام نسترن را به عنوان جفت و همسرش به نزد او می‌آورد، اما دوران خوش زود به پایان می‌رسد و صاحب الاغ، این دو حیوان را از هم جدا می‌كند و این آغاز ماجرا است.

ده فیلم خارجی كه در این بخش به نمایش در می‌آیند عبارتند از:«اوشام» از كشور كره محصول 2003 است، این فیلم انیمیشن داستان برادر و خواهری است كه بجز یكدیگر كسی را در این دنیا ندارند، تنها آرزوی آنها دیدن مادرشان برای یك لحظه كوتاه است.

بچه جاسوس 3 محصول 2003 كشور آمریكا كه داستان جونی و كارمن كورتز است، این دو مامور كم سن و سال، به هیجان انگیزترین ماموریتشان فرستاده می‌شوند، آنها باید به درون دنیای بازی‌های سه بعدی ویدیویی بروند.

پوكمون برای همیشه محصول مشترك ژاپن و آمریكا در سال 2003 در این فیلم یك پوكمون جدید را خواهیم دید به نام سربی كه قدرت سفر در طول زمان را دارد و ...

دندان محصول 2004 كشور انگلستان كه داستان یك پسری جوان و بدبخت به نام دندان در سرزمین پریان دندان است.

« راهب كوچك» محصول 2002 كشور كره روایت سه راهب از سه نسل مختلف در معبدی دور افتاده و آرام با یكدیگر زندگی می‌كنند.

رشته‌ها محصول مشترك دانمارك و سوئد در سال 2004 ، امپراتور هبالون به شكلی غمناك می‌میرد و میراث وحشتناكش را با خود به گور می‌برد. هال تارا، فرزند جوان و بی تجربه امپراتور زمام امور را به دست می‌گیرد تا از قاتلان پدرش انتقام بگیرد.

قلعه متحرك هول ژاپن 2004 سوفی 18 ساله پس لز جادو شدن خود را در جسم یك پیرزن می‌یابد و...

لپل محصول هلند تولید شده در سال 2005 درباره لپل پسر بچه‌ای 9 ساله است كه بعداز ناپدیدن شدن ناگهانی و عجیب والدینش، مادر بزرگ خبیثش از او نگهداری می‌كند، كه او را به عنوان یك خدمتكار به كار می‌گیرد.

ماموریت لندن محصول 2004 انگلستان و آمریكا، یك مامورسیا وسیله‌ای فوق سری ویژه كنترل ذهن را ربوده و حالا مامور كوری باید برای یافتن و بازگرداندن آن به لندن برود، او برای انجام ماموریت و نزدیك شدن مظنونین در قالب یك دانش‌آموز در می‌آید.